2022-10-14, 05:55
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Ibland stannar tiden och man tänker WHAT? Vapenlicens i Sverige och man vill mörka? Hoppas verkligen att man utreder personer som söker licens REJÄLT.
Det gör dom, sedan kontrolleras man som vapenägare en gång/dygn i systemen.
Citera
2022-10-14, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Det gör dom, sedan kontrolleras man som vapenägare en gång/dygn i systemen.
Låter tufft MEN är man ärlig och rättskaffens så är det väl inget problem? Skjutvapen i vårt land ska användas i skyddsjakt och inget annat.
Citera
2022-10-14, 05:59
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Låter tufft MEN är man ärlig och rättskaffens så är det väl inget problem? Skjutvapen i vårt land ska användas i skyddsjakt och inget annat.
Nä varför skulle det vara ett problem? Varför ska det användas bara till skyddsjakt?
Jag har ett gäng vapen, varav 2 st AR-15 och jag jagar inte över huvud taget.
Citera
2022-10-14, 06:09
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Fräscht. Lycka till.
Ja dom är fräscha, framförallt den ena AR-15, med bipod, ljuddämpare, Vortex Razor HD 1-10x24 och en rödpunkt i 45° vinkel på det, du skulle se den....jättesöt.
Citera
2022-10-14, 06:11
Medlem
Citat:
Ja dom är fräscha, framförallt den ena AR-15, med bipod, ljuddämpare, Vortex Razor HD 1-10x24 och en rödpunkt i 45° vinkel på det, du skulle se den....jättesöt.
WOW vem/vad ska du skjuta? Bara putsa och njuta kanske?
Citera
2022-10-14, 06:15
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ingen givetvis, tävlar med den.
Citera
2022-10-15, 01:31
Medlem
Citat:
Ett av mina 22-gevär har jag byggt om så den ser lika kul ut som din AR-15, dock så försvinner allt i det estetiska när jag stoppar i det lilla klena magasinet, då kan jag inte hålla mig för skratt, det ser fruktansvärt dumt ut :-)
Citera
2022-10-15, 05:23
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JockeJon
Ett av mina 22-gevär har jag byggt om så den ser lika kul ut som din AR-15, dock så försvinner allt i det estetiska när jag stoppar i det lilla klena magasinet, då kan jag inte hålla mig för skratt, det ser fruktansvärt dumt ut :-)
Ja det ser lite skrattretande ut faktiskt, det är samma med PCC bössorna 😁
Citera
2022-10-15, 09:25
Medlem
Citat:

Nästan så man kan tro att du jobbar med licenshandläggningar hos Polisen, eller är en drivande kraft inom deras politik.

Skytte är en mycket gammal tradition i Sverige som jag hoppas aldrig slutar växa. När läste du senast om en sportskytt som begick ett vapenbrott med sina vapen? Om du bortser från självmord med sitt eget vapen & glömt att skicka in licensansökan i tid så är den siffran förmodligen gode nära 0.

Hade det varit vi som höll på med gängkrigen hade det varit över snabbt, vi missar sällan och skjuter definitivt inte blundandes och i sidleds. Nu är det inte vi som begår brotten, men får ändå ta många av smällarna. Nej, jag säger gör det lättare för sportskyttarna. Vi behöver växa och bli många många fler. Är inget annat än positivt med nationer som har stora scener inom sportskytte. Mycket avskräckande för fientliga stater med nationer som har duktiga skyttar på vartannat kvarter. Vi föder dom duktigaste skyttarna och faller under totalförsvaret som organisation. Vi tränar militärer, poliser och andra som skyddar dig förutom oss själva vid händelse utav t.e.x krig.

Löjlig stigma runt skyttar. Du borde testa, finns nog ingen trevligare organisation som helhet. Alltid löjligt trevligt folk som alla är villiga att lära & hjälpa oavsett skicklighet eller utrustning. Verkligen en sport för alla oavsett ålder & kön. Tyvärr är det på tok för svårt att gå med då många klubbar oftast bara har möjlighet att ta in en fraktion av alla ansökande/årligen, men det är värt det. Kan inte annat än rekommendera till folk som varit i tankarna.
Citera
2022-10-15, 10:10
Bannlyst
Just för dig och att du ens frågade tror jag vi kör den tidigare post-vägen.

Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Ska snart ansöka om licens för mitt andra jaktvapen. Går det att undvika att få polisen brev om licensen/bekräftelsen hem i brevlådan? Går det inte att ansöka om att få den digitalt eller nåt?
Citera
2022-10-15, 10:18
Medlem
Du får den på rekommenderat brev på posten, Inget annat.
Citera
2022-10-15, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IronHobbit
Nästan så man kan tro att du jobbar med licenshandläggningar hos Polisen, eller är en drivande kraft inom deras politik.

Skytte är en mycket gammal tradition i Sverige som jag hoppas aldrig slutar växa. När läste du senast om en sportskytt som begick ett vapenbrott med sina vapen? Om du bortser från självmord med sitt eget vapen & glömt att skicka in licensansökan i tid så är den siffran förmodligen gode nära 0.

Hade det varit vi som höll på med gängkrigen hade det varit över snabbt, vi missar sällan och skjuter definitivt inte blundandes och i sidleds. Nu är det inte vi som begår brotten, men får ändå ta många av smällarna. Nej, jag säger gör det lättare för sportskyttarna. Vi behöver växa och bli många många fler. Är inget annat än positivt med nationer som har stora scener inom sportskytte. Mycket avskräckande för fientliga stater med nationer som har duktiga skyttar på vartannat kvarter. Vi föder dom duktigaste skyttarna och faller under totalförsvaret som organisation. Vi tränar militärer, poliser och andra som skyddar dig förutom oss själva vid händelse utav t.e.x krig.

Löjlig stigma runt skyttar. Du borde testa, finns nog ingen trevligare organisation som helhet. Alltid löjligt trevligt folk som alla är villiga att lära & hjälpa oavsett skicklighet eller utrustning. Verkligen en sport för alla oavsett ålder & kön. Tyvärr är det på tok för svårt att gå med då många klubbar oftast bara har möjlighet att ta in en fraktion av alla ansökande/årligen, men det är värt det. Kan inte annat än rekommendera till folk som varit i tankarna.
Jag har stor respekt för de som tävlar i skytte och våra svenska jägare.........MEN varför vill man inte ha licensen i brevlådan? DÄR blir jag riktigt misstänksam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in