2022-10-09, 21:13
Medlem
Ska snart ansöka om licens för mitt andra jaktvapen. Går det att undvika att få polisen brev om licensen/bekräftelsen hem i brevlådan? Går det inte att ansöka om att få den digitalt eller nåt?
Citera
2022-10-09, 21:39
Medlem
Jag fick hämta min hos polisen och det var inte så många år sen.
Citera
2022-10-10, 10:45
Avslutad
Vad sägs om att fråga polisen? Du kommer ändå behöva prata med dem om det nu går.
Citera
2022-10-10, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Vad sägs om att fråga polisen? Du kommer ändå behöva prata med dem om det nu går.

Först flashback, sen polisen. Det är sen gammalt 🙂

Men ja, du har helt rätt. Ringer imorn 😊
Citera
2022-10-11, 05:01
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Du kan ansöka om den digitalt, men dom kommer att skicka den dit du är mantalskriven.
För ett par år sedan kunde man hämta på polishuset, men det vägrar dom, iaf i VG län, nu.
Citera
2022-10-13, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Ska snart ansöka om licens för mitt andra jaktvapen. Går det att undvika att få polisen brev om licensen/bekräftelsen hem i brevlådan? Går det inte att ansöka om att få den digitalt eller nåt?
Kanske fungerar med post restante.
Citera
2022-10-13, 07:49
Medlem
Mr.Kaczynskis avatar
Citat:
Jag med. Men inte frugan..inte ett till vapen.. 😉

😂😂😂 klassiskt!! Finns ett klassiskt citat ”min största rädsla är att jag en dag ska dö och att min fru kommer sälja alla mina vapen för vad jag sagt att dom kostade”
Citera
2022-10-13, 10:12
Medlem
cyber_zekes avatar
Du kommer först att få inbetalningsavi hemskickad till den adressen där du är mantalsskriven, det är en säkerhetsåtgärd från polisen sida, det står på polisens hemsida. Tror inte heller att du kommer runt leveransen av licensen.
Har du redan vapen? Då vet du säker hur det går till. Om inte kommer du att få svårt att förklara för frugan vad du skall med ett vapenskåp till när du inte har några vapen 😂 Gör som många andra, berätta inte hur dyr bössan är, de flesta kvinnor har noll koll på vad det kostar… Bössan det billiga, det är ju allt runt omkring som kostar.
Citera
2022-10-13, 12:19
Medlem
Citat:
Jag med. Men inte frugan..inte ett till vapen.. 😉
Är problemet att det just är ett vapen eller är det ekonomiskt?
Citera
2022-10-14, 00:11
Medlem
Skönt med folk härinne som förstår mitt dilemma. Mest ekonomiskt..men har det sparat på annat håll.. ringde polisen. Handläggaren sa att jag undvika iaf inbetalningsavin genom att fylla i, lämna in och betala ansökan direkt på polisstation. Borde ju funka va?
Citera
2022-10-14, 05:39
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Skönt med folk härinne som förstår mitt dilemma. Mest ekonomiskt..men har det sparat på annat håll.. ringde polisen. Handläggaren sa att jag undvika iaf inbetalningsavin genom att fylla i, lämna in och betala ansökan direkt på polisstation. Borde ju funka va?
Det beror på var du bor, i Gbg tex så går inte det längre.
Citera
2022-10-14, 05:47
Medlem
Ibland stannar tiden och man tänker WHAT? Vapenlicens i Sverige och man vill mörka? Hoppas verkligen att man utreder personer som söker licens REJÄLT.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in