Ska snart ansöka om licens för mitt andra jaktvapen. Går det att undvika att få polisen brev om licensen/bekräftelsen hem i brevlådan? Går det inte att ansöka om att få den digitalt eller nåt?
Du kan ansöka om den digitalt, men dom kommer att skicka den dit du är mantalskriven.
För ett par år sedan kunde man hämta på polishuset, men det vägrar dom, iaf i VG län, nu.
Ska snart ansöka om licens för mitt andra jaktvapen. Går det att undvika att få polisen brev om licensen/bekräftelsen hem i brevlådan? Går det inte att ansöka om att få den digitalt eller nåt?
😂😂😂 klassiskt!! Finns ett klassiskt citat ”min största rädsla är att jag en dag ska dö och att min fru kommer sälja alla mina vapen för vad jag sagt att dom kostade”
Du kommer först att få inbetalningsavi hemskickad till den adressen där du är mantalsskriven, det är en säkerhetsåtgärd från polisen sida, det står på polisens hemsida. Tror inte heller att du kommer runt leveransen av licensen.
Har du redan vapen? Då vet du säker hur det går till. Om inte kommer du att få svårt att förklara för frugan vad du skall med ett vapenskåp till när du inte har några vapen 😂 Gör som många andra, berätta inte hur dyr bössan är, de flesta kvinnor har noll koll på vad det kostar… Bössan det billiga, det är ju allt runt omkring som kostar.
Skönt med folk härinne som förstår mitt dilemma. Mest ekonomiskt..men har det sparat på annat håll.. ringde polisen. Handläggaren sa att jag undvika iaf inbetalningsavin genom att fylla i, lämna in och betala ansökan direkt på polisstation. Borde ju funka va?
Skönt med folk härinne som förstår mitt dilemma. Mest ekonomiskt..men har det sparat på annat håll.. ringde polisen. Handläggaren sa att jag undvika iaf inbetalningsavin genom att fylla i, lämna in och betala ansökan direkt på polisstation. Borde ju funka va?
Det beror på var du bor, i Gbg tex så går inte det längre.