2022-10-14, 21:49
Medlem
Hemskt..
Bara häromdagen flickan som försvann i Göteborg och kom till rätta tack och lov.
Nu detta.. Känns som Sverige blir mer och mer likt USA där sådant här är vardagsmat.:

Polisen verkar övertygade om kidnappning, hoppas de sätter in alla resurser för att hitta tjejen.
Får Engla vibbar av detta fallet, inte för att åldern är lika på offren men hon är väl lik Engla..

Usch, så mycket äckliga människor det finns..
Citera
2022-10-14, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Bmi 😂
Då skulle jag var överviktig. Sämsta sättet att mäta.
Vilket är långt från sanningen.
Men det klart, idag ser de flesta ut som grisar och skulle säkert se henne som underviktig. Jag skulle säga normalvikt för hennes längd.

Men jag har inte sett henne i verkligheten.

Haha… har du funderat på om du kanske är överviktig?

40kg är verkligen ingenting… det är ju bara skelett med ett påhängt skinn.
Citera
2022-10-14, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dieseldoris14
Det är ju de jag också säger. Skulle polisen medvetet låta missing people gå ut med Timrå, för att sen veta att det är Sollefteå som egentligen gäller?! Okej att polisen då håller käften, jag skiter i vilket, men att missing people inte ska ha fått senaste uppgifterna låter högst anmärkningsvärt.

Vi är eniga om den hittills största gåtan i polisens kommunikation.
Varför de ännu inte har uppgett Hallstaberget lördagskväll som sista iakttagelse.
Citera
2022-10-14, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupparohaverister
Vi är eniga om den hittills största gåtan i polisens kommunikation.
Varför de ännu inte har uppgett Hallstaberget lördagskväll som sista iakttagelse.
Är vi eniga om att det är mysko att en nära anhörig inte vet om det är sanning eller enbart rykten att hon varit på Hallstaberget, medan en här som påstår sig vara nära säger att den sett både foto och film?! Jag blir fan helt snurrig.
Citera
2022-10-14, 21:58
Medlem
Om sista säkra iakttagelse är Hallstabergets hotell, Sollefteå.
Om mobiltelefonen pejlas i Kramfors centrum.
Då blir sträckan däremellan intressant.
Citera
2022-10-14, 22:01
Medlem
Citat:
Är vi eniga om att det är mysko att en nära anhörig inte vet om det är sanning eller enbart rykten att hon varit på Hallstaberget, medan en här som påstår sig vara nära säger att den sett både foto och film?! Jag blir fan helt snurrig.

Ja, enig.
Ja, snurrig.
Men min hjärna har iaf nu svängt från skeptisk till Hallstaberget, till troligen Hallstaberget...
Citera
2022-10-14, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupparohaverister
Ja, enig.
Ja, snurrig.
Men min hjärna har iaf nu svängt från skeptisk till Hallstaberget, till troligen Hallstaberget...
Satan. Varför blir inte jag övertygad??
Citera
2022-10-14, 22:02
Medlem
Att mobilen pejlats kan likväl vara medvetet vilseledande av GM. Samtidigt kan Kramfors endast varit en genomresa, telefonen dött där och sen kan dom likväl vara någon annanstans.
Citera
2022-10-14, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Bmi 😂
Då skulle jag var överviktig. Sämsta sättet att mäta.
Vilket är långt från sanningen.
Men det klart, idag ser de flesta ut som grisar och skulle säkert se henne som underviktig. Jag skulle säga normalvikt för hennes längd.

Men jag har inte sett henne i verkligheten.
BMI är ett bra sätt att mäta vikt kontra läng( ca medellängd) Vet att det finns extrema variationer som gör att det inte stämmer men för helvete tänk lite!!!

Nu till ämnet, har tjejen backen full så att säga???
Citera
2022-10-14, 22:04
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8JJQr2/liselott-25-fran-timra-kan-ha-blivit-kidnappad
Citera
2022-10-14, 22:05
Medlem
Citat:

Men de beror fortfarande på vilken anhörig. Är de mamman tex. Hon vet knappt nånting. Hon vet inte ens hälften av L dejter, pojkvänner, läkarbesök med mera. Medans tex hennes fader vet mer. Hennes förra kontaktperson vet ännu mer.

Jag sitter med bilden och filmen på tel, fler nära har fått bilden. Polisen har fått dom via mail, både film och bild. Ja skulle absolut kunna lägga ut så alla får se sanningen sen hålla käften... Men hur vet jag att inte han sitter här. Är en av dom som skriver. Eller läser???

Bilden är när dom står framme vid scenen. Inte äter. Där är en servitris som vittnar på att de är hon. Som de faktiskt framgår i senaste artikeln så är det flera som sett henne där. Alla tipsar inte direkt till L's syster el föräldrarna utan faktiskt ringer polisen och berättar. Ringer man 114 14 är de inte direkt att folk får prata med en å samma....
Citera
2022-10-14, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djingiskahn
Självklart borde man visa bild på den man som var med henne för att få allmänhetens hjälp att identifiera denne så snabbt som möjligt.
Logiken stämmer men när det gäller kriminella blattar så är det ingen bild som gäller!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in