2022-10-12, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Längst uppe på Icktjärn blev jag omkörd av en silvergrå Merca i hög fart.
Jag tror inte det har med saken att göra men.
Vill man dumpa/gömma någon hade det varit ett perfekt ställe där vägen slutar, mot Jättestabodarna.
Det är typ ödsligaste platsen i Kramfors.
Jag hade faktiskt tankar på att ta regnumret då hen körde som en idiot.

Inte bara jättesta. Längre bort sen höger upp, så kmr de en bom. Där ha ja sett mycket skit som kastats ut, stöldgods antar jag så där drar de ju dårar. Kanske va en sån? Men ja, där finns de gott om gömslen. Kanske värt att åka upp imorrn när barnen är på förskolan
Citera
2022-10-12, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Det heter LSS. Och är indraget i många kommuner numera.

Va? Nej, LSS-lagen är inte indragen någonstans.
Citera
2022-10-12, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
Tro mig, ja reagera på min vovve när hon reagera. Men tänker mig att de är kallt på natten så än skulle nog ingen kropp lukta. Å de är hemskt att tänka sådär. Har ofta mina två små barn med mig oxå så ja hoppas verkligen inte att man stöter på ngn som ligger medvetslös/avliden.
Dom måste ju pejla telefonen fler ggr än 1 va?

Det förstår jag, hundar brukar vara en bra indikator på när något är onormalt i naturen.
Bara backa och ring polisen om ni skulle se något

Man får ju utgå ifrån att hon lever men man vet aldrig
Citera
2022-10-12, 15:13
Avslutad
Citat:
Inte bara jättesta. Längre bort sen höger upp, så kmr de en bom. Där ha ja sett mycket skit som kastats ut, stöldgods antar jag så där drar de ju dårar. Kanske va en sån? Men ja, där finns de gott om gömslen. Kanske värt att åka upp imorrn när barnen är på förskolan

Vill man kidnappa någon är Jättestabodarna ett bra ställe att gömma sig på, ca 1km in i skogen.
Om kidnapparen har lokalkännedom om Kramfors så är det inte omöjligt.
Citera
2022-10-12, 15:17
Medlem
ksmps avatar
Det är lite svårt att spekulera då man riskerar att hänga ut någon, men jag kollade selfien hon la ut den 5 oktober.
Fler kan kanske kolla också? Jag fick en del "träffar" som stämmer till vissa delar med vad som skrivits i tråden.
Citera
2022-10-12, 15:21
Medlem
Citat:

Finns många skumma småvägar att dumpa saker på om man vill. Ta till exempel vägen som går in i Hälledal mot Gåltjärn. Enslig skogsväg som med jämna mellanrum har ännu ensligare skogsbilvägar som går in höger och vänster.
Citera
2022-10-12, 15:24
Medlem
Citat:
Vill man kidnappa någon är Jättestabodarna ett bra ställe att gömma sig på, ca 1km in i skogen.
Om kidnapparen har lokalkännedom om Kramfors så är det inte omöjligt.

Ja jag vet. Men de är rakt upp hela vägen till bodarna. Å mycket folk där som promenerar om dagarna.
Nu tro ja inte de värsta iom att hon varit inloggad på fb men vem vet.
Citera
2022-10-12, 15:25
Medlem
ksmps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kramfsi
Liselott* har funktionsnedsättning. Dock är det inte det som är orsaken. Hon är inte så pass så hon inte kan ta hand om sig. Hennes bil står på parkeringen. Hennes kontokort är i hennes lägenhet. Detta ha aldrig hänt förut. Det finns 3 personer i hennes liv som hon alltid kontaktad oavsett vad än det gäller. Men nu är de tyst. Hon står som aktiv ibland på fejjan men varken svarar eller läser det alla skickar till henne. Det har aldrig hänt förut heller.

Tipset när hon sågs handla är fortfarande osäkert då det inkommit tips att hon sågs en halv timme senare i sollefteå ( omöjligt å hinna dit på halvtimme )

Så märkligt?
Hon måste ju vara hos någon och där hon inte tycks behöva några pengar?
Citera
2022-10-12, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksmp
Det är lite svårt att spekulera då man riskerar att hänga ut någon, men jag kollade selfien hon la ut den 5 oktober.
Fler kan kanske kolla också? Jag fick en del "träffar" som stämmer till vissa delar med vad som skrivits i tråden.

Hittade inte ngt ja reagerade på?
Citera
2022-10-12, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Det förstår jag, hundar brukar vara en bra indikator på när något är onormalt i naturen.
Bara backa och ring polisen om ni skulle se något

Man får ju utgå ifrån att hon lever men man vet aldrig

Sant, för de är en sjuk värld vi lever i
Citera
2022-10-12, 15:29
Medlem
Citat:
Längst uppe på Icktjärn blev jag omkörd av en silvergrå Merca i hög fart.
Jag tror inte det har med saken att göra men.
Vill man dumpa/gömma någon hade det varit ett perfekt ställe där vägen slutar, mot Jättestabodarna.
Det är typ ödsligaste platsen i Kramfors.
Jag hade faktiskt tankar på att ta regnumret då hen körde som en idiot.

Tycker du ska ringa polisen om din iakttagelse, man vet som sagt inte.
Citera
2022-10-12, 15:32
Medlem
Skulle hon "bry sig" att anhöriga kontaktade polisen? Eller skulle hon tänka "jag kommer hem nästa vecka, då kan jag säga vart jag var"? Om hon fick höra att hon var efterlyst, skulle hon då genast ringa sina anhöriga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in