2022-10-14, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Hon är 155cm lång.
Då är det inte alls konstigt. Normalvikt.

Fast bmi räknat så är man underviktig.
Citera
2022-10-14, 21:22
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
Fast bmi räknat så är man underviktig.

Bmi 😂
Då skulle jag var överviktig. Sämsta sättet att mäta.
Vilket är långt från sanningen.
Men det klart, idag ser de flesta ut som grisar och skulle säkert se henne som underviktig. Jag skulle säga normalvikt för hennes längd.

Men jag har inte sett henne i verkligheten.
Citera
2022-10-14, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kramfsi
Japp. Både film å bild. Därför ja kan skriva säkert att ja vet hon va där.

Men jag skulle skita i polisen vad dom säger , ge bort bilden till nån som kan publicera den här då ?
Du måste ju snabbt få ut den och kanske rädda S .
Fattar dom inte längre att ju mer tiden går ju större chans att han gör sig av med henne.
Handlar ju om sec.min.tim.dagar
Citera
2022-10-14, 21:28
Medlem
Nu vet jag inget om hennes diagnos men nog kan det spela in både här och där. Lättlurad? Blåögd? Tar man sen in längd och vikt så är hon ju ett otroligt lätt offer.

Sen ska man ha med sig som med 9 av 10 brott: det är oftast så enkelt som det verkar. 1+1 blir 2. GM är generellt någon BO känner eller udda fågel som då BO råkar snubbla över. Otur helt enkelt.

Ifall det nu är en person från dejtingsida… nja? Skulle hon åka med denne hela vägen från Timrå till Hallstaberget? Kanske. I så fall är det någon hon känner sedan innan, vilket tar bort dejtingsidsteorin. Eller så är hon som ovannämnt lättlurad/blåögd som följt med någon random dit.
Oavsett vad hon kan ha blivit erbjuden/lockad med.

Sen som många skrivit: Polisen vet garanterat mer än det som sägs. Rätt vanligt.

Slutligen: Liselott lever inte. Finns ej på världskartan. Kidnappningar sker inte i Sverige på det sättet. Och detta är knappast heller planerat. Den hon följt med har garanterat försökt få henne i säng, kanske lyckats, eller nobbats, men sen har något gått fel och hon bragts om livet. Sjukt jäkla tragiskt nog.
Citera
2022-10-14, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kramfsi
Japp. Både film å bild. Därför ja kan skriva säkert att ja vet hon va där.
Och på det du sett är dom där och sitter och äter? Innan hooja spelade då alltså. Dom må ju ha haft det här planerat isf, eftersom man inte kom in utan förköp.
Citera
2022-10-14, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Bmi 😂
Då skulle jag var överviktig. Sämsta sättet att mäta.
Vilket är långt från sanningen.
Men det klart, idag ser de flesta ut som grisar och skulle säkert se henne som underviktig. Jag skulle säga normalvikt för hennes längd.

Men jag har inte sett henne i verkligheten.

Men alltså 40kg,155. Normalvikt enligt andras ögon då med andra ord 😂 10kg mer är min hund
Citera
2022-10-14, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sundsvall
Men jag skulle skita i polisen vad dom säger , ge bort bilden till nån som kan publicera den här då ?
Du måste ju snabbt få ut den och kanske rädda S .
Fattar dom inte längre att ju mer tiden går ju större chans att han gör sig av med henne.
Handlar ju om sec.min.tim.dagar
Ja jag resonerar som dig!
Citera
2022-10-14, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dieseldoris14
Man behöver inte gå ut med bilder och bevis, inte ens nämna någon man, utan enbart bekräfta för hela jävla Sollefteå stad att senaste bekräftade uppgift är att hon varit där. Förstår du hur mycket mer uppmärksamhet fallet skulle få där då, medan de nu kanske inte får någonting???

Jag är i stort enig med dig på denna punkt.
Men det fattas en länk för oss. Ponera att polisen har vetat i flera dagar att L va på Hallstaberget.
Ändå görs bara eftersök i Kramfors, fyra mil söderut. Inget i Sollefteå.
Telefonen javisst, men den kan ha kastats.
Citera
2022-10-14, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupparohaverister
Jag är i stort enig med dig på denna punkt.
Men det fattas en länk för oss. Ponera att polisen har vetat i flera dagar att L va på Hallstaberget.
Ändå görs bara eftersök i Kramfors, fyra mil söderut. Inget i Sollefteå.
Telefonen javisst, men den kan ha kastats.
Det är ju de jag också säger. Skulle polisen medvetet låta missing people gå ut med Timrå, för att sen veta att det är Sollefteå som egentligen gäller?! Okej att polisen då håller käften, jag skiter i vilket, men att missing people inte ska ha fått senaste uppgifterna låter högst anmärkningsvärt.
Citera
2022-10-14, 21:43
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh
Jag reagerar på att kvinnan uppges väga 40kg. Stämmer verkligen den uppgiften?
Det är väl inte alls onormalt med tanke på hennes längd.
Citera
2022-10-14, 21:44
Medlem
Självklart borde man visa bild på den man som var med henne för att få allmänhetens hjälp att identifiera denne så snabbt som möjligt.
Citera
2022-10-14, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djingiskahn
Självklart borde man visa bild på den man som var med henne för att få allmänhetens hjälp att identifiera denne så snabbt som möjligt.

Finns det bilder på en oidentifierad man som var i hennes sällskap? Vart läser du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in