Citat:
Ursprungligen postat av
EnoughisEnough
300k var väl ett minimum med tanke på att det inte finns något stöd för en partiell mobilisering i rysk lagstiftning öht? Om du känner till nåt annat så vänligen presentera det då.
Alla förstår väl att 222k inte räcker för att vinna kriget??
Det som återstår spelar väl vidare på Lavrovs utspel häromdagen. Att ryssland vill visa en vilja av kapitulation genom att försöka sig på ännu en runda vid förhandlingsbordet.
Alla vet att man inte kan lita på ryssar när det gäller något överhuvudtaget så det är väl ännu ett taktisk försök till att få övertag. För att vara på den säkra sidan måste Ukraina fortsatt agera kraftfullt mot fienden.
"300k var väl ett minimum med tanke på att det inte finns något stöd för en partiell mobilisering i rysk lagstiftning öht?"
Jag förstår inte denna mening. Varför skulle där vara ett minimum för att där inte finns stöd?
Om de har fått ihop 222K nu så blir det mer än 222K om 2 veckor.
Om det blir 300K så tror jag det kan frysa frontlinjen helt om det är det som ryssarna vill göra. Jag tror också man ska komma ihåg att det är mycket mer effektivt att använda mobiliserade trupper för försvar. det är mycket lättare att försvara än anfalla.
Tillägg: Naturligtvis är det bara under förutsättningarna att inte NATO eskalerar. De kan utrusta Ukrainier så att de blir så många att de "trumfar" Rysslands. Då blir frontlinjen inte längre "fryst".