Det är en lite löjlig jämförelse, i Malmö bor det 350,000, på Sicilien 5 miljoner. Det är i så fall mer rättvist att jämföra Sicilien med hela Sverige.
Det är en lite löjlig jämförelse, i Malmö bor det 350,000, på Sicilien 5 miljoner. Det är i så fall mer rättvist att jämföra Sicilien med hela Sverige.
Nä det är inte en löjlig jämförelse för du är på en plats i taget om det bor 100 miljoner eller 100 tusen spelar ingen roll för du är bara i kontakt med ett fåtal personer åt gången.
Nä det är inte en löjlig jämförelse för du är på en plats i taget om det bor 100 miljoner eller 100 tusen spelar ingen roll för du är bara i kontakt med ett fåtal personer åt gången.
Då man inte specificerar ”var” på Sicilien man menar så blir det irrelevanta.
Jag har tyvärr besökt Sicilien bara en gång, men upplevde inget obehagligt alls. Jag tillbringade en vecka i Palermo, med avstickare till Monreale och Cefalù. Det var i januari, då vädret där nere påminde om april eller tidig maj hos oss, med en del sol, en del regn och ganska mycket frisk medelhavsvind. Om sommaren skulle nog intrycket ha varit lite otrevligare, sopbergen som låg här och där längs gator och gränder torde dofta oförglömligt när det är 35 grader varmt.
Jag ska ner igen en vecka om tre veckor, jag kan uppdatera i tråden efter
Du kommer möta på främlingsfientlighet. Vidrig mat. Dessutom så ser var och varannan spagge judisk ut. Dom kommer blåsa dig på precis allt. Lycka till i Skittalien.
Du kommer möta på främlingsfientlighet. Vidrig mat. Dessutom så ser var och varannan spagge judisk ut. Dom kommer blåsa dig på precis allt. Lycka till i Skittalien.
Tja, jag var där 4 gånger under 2020 och möte inget av det du skriver, så det ska nog gå bra.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!