2022-10-12, 22:53
Medlem
ArgusOnes avatar
Men haha va? Så länge du kan hålla dig lite normal och inte tjafsa med lokala langarna så är det hur säkert som helst.
Citera
2022-10-14, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.FergemneE150D
Hur farligt är Sicilien egentligen att besöka som turist? Farligt eller inte alls?

Det är mycket farligare att besöka Malmö.
Citera
2022-10-14, 17:52
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Det är mycket farligare att besöka Malmö.

Det är en lite löjlig jämförelse, i Malmö bor det 350,000, på Sicilien 5 miljoner. Det är i så fall mer rättvist att jämföra Sicilien med hela Sverige.
Citera
2022-10-14, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Det är en lite löjlig jämförelse, i Malmö bor det 350,000, på Sicilien 5 miljoner. Det är i så fall mer rättvist att jämföra Sicilien med hela Sverige.

Nä det är inte en löjlig jämförelse för du är på en plats i taget om det bor 100 miljoner eller 100 tusen spelar ingen roll för du är bara i kontakt med ett fåtal personer åt gången.
Citera
2022-10-14, 20:49
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Nä det är inte en löjlig jämförelse för du är på en plats i taget om det bor 100 miljoner eller 100 tusen spelar ingen roll för du är bara i kontakt med ett fåtal personer åt gången.

Då man inte specificerar ”var” på Sicilien man menar så blir det irrelevanta.
Citera
2022-10-16, 09:05
Medlem
Citat:
Då man inte specificerar ”var” på Sicilien man menar så blir det irrelevanta.

Hela Sicilien är ofarligt att vara på så länge du inte börjar umgås med kriminella, knarkare eller negrer som nyss hoppat av båten från Afrika.
Citera
2022-12-26, 18:41
Medlem
senhackarens avatar
Den där maffian ön skulle jag inte besöka. Inte någon del av övriga Skittalien heller. Främlingsfientligt folk och vidrig mat. Fy fan
Citera
2022-12-27, 04:08
Medlem
Ördögs avatar
Jag har tyvärr besökt Sicilien bara en gång, men upplevde inget obehagligt alls. Jag tillbringade en vecka i Palermo, med avstickare till Monreale och Cefalù. Det var i januari, då vädret där nere påminde om april eller tidig maj hos oss, med en del sol, en del regn och ganska mycket frisk medelhavsvind. Om sommaren skulle nog intrycket ha varit lite otrevligare, sopbergen som låg här och där längs gator och gränder torde dofta oförglömligt när det är 35 grader varmt.
Citera
2022-12-30, 13:13
Medlem
EmelieNorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.FergemneE150D
Hur farligt är Sicilien egentligen att besöka som turist? Farligt eller inte alls?

Sicilien är inte farligare än något annat. Bär dig åt som folk och gör inga idiotiska skitsaker så är du lika säker där som hemma i Svenljunga.
Citera
2022-12-30, 14:29
Medlem
Pershagen76s avatar
Jag ska ner igen en vecka om tre veckor, jag kan uppdatera i tråden efter
Citera
2022-12-31, 11:08
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Jag ska ner igen en vecka om tre veckor, jag kan uppdatera i tråden efter

Du kommer möta på främlingsfientlighet. Vidrig mat. Dessutom så ser var och varannan spagge judisk ut. Dom kommer blåsa dig på precis allt. Lycka till i Skittalien.
Citera
2022-12-31, 12:50
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Du kommer möta på främlingsfientlighet. Vidrig mat. Dessutom så ser var och varannan spagge judisk ut. Dom kommer blåsa dig på precis allt. Lycka till i Skittalien.

Tja, jag var där 4 gånger under 2020 och möte inget av det du skriver, så det ska nog gå bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in