2022-10-14, 18:39
Medlem
Jag är skum. Ja talar inte sanning, de ena med de andra.. Nu börjar dom skriva om hallstaberget....... Tack för mig.....

Tips: Sedd i Sollefteå
Flera tipsare säger sig också ha sett Liselotte tillsammans med en man på Hotell Hallstaberget i Sollefteå under förra helgen.

– Där har vi tillgång till bilder från bevakningskameror som vi just nu håller på att analysera, säger Jonas Holmström.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/inga-nya-spar-efter-25-ariga-liselotte-sokandet-koncentrerat-till-kramfors
Citera
2022-10-14, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
Precis. Men ja tro de va en till oxå... Men ja kan ha fel. Alltså nä fy så otrevligt. Spec när sånt här inte händer här alltför ofta. Man är ju van att de är storstads händelser, kan man skriva så

Här är vad som kom fram inlägget. #539

Citat:
Men sen har ju hon en på sin facebook som äger 2 st som skulle kanske passa in . Ioförsej avställda

Volkswagen Passat Variant 2.0 TDi 4Motion
En ljusgrå herrgårdsvagn 2006

Volkswagen Passat Variant 2.3 VR5 Syncro
En ljusgrå herrgårdsvagn av årsmodell 2000

Men skulle man våga åka med avställd bil
Citera
2022-10-14, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Nja, jag vet inte. Tycker det där låter som typiskt polissnack i sammanhanget. Man vill inte bekräfta något förrän man gjort sin egen kartläggning. Att polisen begärt in filmer betyder inte att de inte också fått filmer från anhöriga. Det de begärt in kan ju vara övervakningsfilmer, filmer från artisterna osv.

Angående inläggen från den anhöriga, tycker jag att de är ganska typiska för sådant som i slutändan brukar visa sig stämma i såna här trådar. Relativt lågmälda, hyfsat välformulerade, men med visst utrymme för missförstånd. Att postaren inte svarar på varenda fråga som ställs av tråden förklaras väl enklast med att hen är upptagen med fallet i verkligheten, men kanske också av att postaren inte normalt är en aktiv flashbackare. Detta är förstås bara min tolkning utifrån mina erfarenheter från många års lusläsande av trådar i ABoK och Försvunna personer, så jag kan lika gärna ha helt fel.

Nä stämmer... kan inte sitta på flaschback å läsa å svara dygnet runt hur mycke ja än vill...
Dessutom vissa kommentarer missar ja. Sen ser ja dom. Tänker ja ska svara men är ensamstående så ibland så blir de nått så ja glömmer. Dessutom allt med L. Olika tips som kommer in. Vissa kollar vi vidare å vissa är ganska orimliga... Tex en skrev att L stog på bordet framför han å dansa men han kunde inte skicka film el bild enligt han själv va dom i alaska ( suck ) el som igår så ringde nån tipsare till en annan anhörig å berättade att dom hittade en påse inne i kramfors, polisen drog därifrån och sedan sluta dom söka där.. endel berätta att det står massa olika bilar efter skogsvägar å söker från kramfors mot sollefteå för dom hittat nått där, finns så många olika tips som kollas upp... Tyvärr räcker inte tiden till för att hinna med...
Citera
2022-10-14, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kramfsi
Nä stämmer... kan inte sitta på flaschback å läsa å svara dygnet runt hur mycke ja än vill...
Dessutom vissa kommentarer missar ja. Sen ser ja dom. Tänker ja ska svara men är ensamstående så ibland så blir de nått så ja glömmer. Dessutom allt med L. Olika tips som kommer in. Vissa kollar vi vidare å vissa är ganska orimliga... Tex en skrev att L stog på bordet framför han å dansa men han kunde inte skicka film el bild enligt han själv va dom i alaska ( suck ) el som igår så ringde nån tipsare till en annan anhörig å berättade att dom hittade en påse inne i kramfors, polisen drog därifrån och sedan sluta dom söka där.. endel berätta att det står massa olika bilar efter skogsvägar å söker från kramfors mot sollefteå för dom hittat nått där, finns så många olika tips som kollas upp... Tyvärr räcker inte tiden till för att hinna med...

Det måste vara otroligt jobbig för er anhöriga nu och jag lider med er. Ovissheten knäcker de flesta.
Man blir väldigt engagerad själv o vill så gärna hjälpa, man är ju så maktlös så de är inte klokt. Jag tycker det är otroligt starkt av dig som ens orkat skriva här.
Citera
2022-10-14, 19:05
Medlem
Citat:

Förstår att det är stressigt
Jag anser iallafall inte att du försökt lägga ut villospår! Det skulle se ut på annat vis då.
Stressa ner och ta hand om dig och familjen
Och hoppas verkligen de hittar henne
Citera
2022-10-14, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Förstår att det är stressigt
Jag anser iallafall inte att du försökt lägga ut villospår! Det skulle se ut på annat vis då.
Stressa ner och ta hand om dig och familjen
Och hoppas verkligen de hittar henne

Nä men läser man så tvekar många. Ja jag vet inte varför polisen är sen med att gå ut info. Anser att dom hade kunna gått ut tidigare. Folk hade skickat å ringt tidigare. Å just att dom sa att de inte va relevant info ifrån servitris så kände vi att vi måste göra nått mer. Å de gjorde vi, Iallafall tre poliser har ringt å varit irriterad för vi "klanka" ner på deras arbete... Men som sagt efterlysning om hallsta i tisdags gav reslutat snabbt. Emot för om vi bara suttit å väntat att dom skulle kolla tipset... ( Nu kommer dom klaga igen ) vi hade mer än gärna spridit bilderna som vi fick där man ser L men iom de finns en där som kanske vet nått så ville inte ena polisen att vi satte ut.. frustrerande jaaa. Som fan. Men vi kanske röjer nånting då 🙈...
Citera
2022-10-14, 19:26
Medlem
Om uppgifterna visar sig stämma angående L:s besök på Hallstaberget är det för mig en gåta att det dröjer s e x dygn innan polisen går igenom övervakningsfilmer därifrån.
Citera
2022-10-14, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupparohaverister
Om uppgifterna visar sig stämma angående L:s besök på Hallstaberget är det för mig en gåta att det dröjer s e x dygn innan polisen går igenom övervakningsfilmer därifrån.

Ja verkligen segt isåfall.
Med tanke på den snabba efterlysningen och alla omständigheter
Citera
2022-10-14, 19:31
Medlem
Såg nu några kommentarer ja missat..

Ang B.G så är han hennes föredetta svärfar, hon å T.G har varit ihop i omgångar.

Skulle de va B som kört henne skulle grannen till henne känt igen han kan ja lova.
Citera
2022-10-14, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ja verkligen segt isåfall.
Med tanke på den snabba efterlysningen och alla omständigheter

Vi är som flashback. Snabbare å få fram saker 😂🙈 nä skämt å sido. Hade inte vänner delat som tokar från F's snap så hade inte servitrisen sett fören ett par dagar senare. Så tack vare F's vän så kom tipset om hallsta. Å som i sin tur då gav resultat med bilder...
Citera
2022-10-14, 19:35
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Nä men läser man så tvekar många. Ja jag vet inte varför polisen är sen med att gå ut info. Anser att dom hade kunna gått ut tidigare. Folk hade skickat å ringt tidigare. Å just att dom sa att de inte va relevant info ifrån servitris så kände vi att vi måste göra nått mer. Å de gjorde vi, Iallafall tre poliser har ringt å varit irriterad för vi "klanka" ner på deras arbete... Men som sagt efterlysning om hallsta i tisdags gav reslutat snabbt. Emot för om vi bara suttit å väntat att dom skulle kolla tipset... ( Nu kommer dom klaga igen ) vi hade mer än gärna spridit bilderna som vi fick där man ser L men iom de finns en där som kanske vet nått så ville inte ena polisen att vi satte ut.. frustrerande jaaa. Som fan. Men vi kanske röjer nånting då 🙈...

Simma lugnt nu.
Jag tror att polisen har mer på benen än vad vi vanliga medborgare har.
Jag tänkte på det fallet nyligen här i Gbg.

De var ganska tysta men de hade rätt till slut.
(FB) 23-årig göteborgare häktad för grooming, 13-årig flicka återfunnen 2022-10-11

Polisen är ibland tystare än Säpo och det svenska försvaret.

Så - sitt still i båten.

Håll tummarna som jag gör.

Jag hoppas och tror att hon lever. Inlåst på något ställe.
Eller så behöver hon lite tid för sig själv.
Citera
2022-10-14, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupparohaverister
Och ännu större gåta varför hennes anhöriga inte bekräftar att hon varit där..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in