2022-10-14, 18:29
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessionalOnly
Johan följer resultatet i valet. Naturligtvis skall SD ha ha den största biten av kakan, L den minsta. Är det någon som har rövknullat L så är det väljarna. Skål på dig

All heder till Johan att han respekterar valresultatet.
Jag är dock inte säker på att L's virrpannor inte kommer begå självmord, dvs att rösta emot avtalet, vilket ofelbart leder till extraval där L's historia tar slut.
Citera
2022-10-14, 18:30
Medlem
Nu kör svt stenhårt med keitik mot nya regeringsunderlaget. Givetvis klätt som inre L-motsättningar. Jävlar vad det målas i svarta färger nu.
Citera
2022-10-14, 18:32
Medlem
Fimbulramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Nu kör svt stenhårt med keitik mot nya regeringsunderlaget. Givetvis klätt som inre L-motsättningar. Jävlar vad det målas i svarta färger nu.

Fördjävligt att public service inte kommer bantas av den nya regeringen.

Men i övrigt kan nästa måndag bli nu officiell nationaldag i Sverige!
Citera
2022-10-14, 18:34
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Jag hoppas bara vi slipper se ultra-globalisten Carl Bildt som utrikesminister.

Mmm..., men vill han ha jobbet ?

(Med tanke på hur mycket "SD" det är i alltihopa. Tippar han kommer att få en hel del kritik då..)
Citera
2022-10-14, 18:35
Medlem
Helt otroligt, en politisk allians som straxt innan regeringsbildningen lägger ut en PDF där de listar exakt vilka beslut de ämnar genomföra... i detalj!

Är djupt imponerad av detta och hoppas att det blir ny standard oavsett politisk färg.

Se och lär, sosse-as
Citera
2022-10-14, 18:35
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerare
Tror jag inte.

”Uppgörelsen mellan de fyra högerpartierna innehåller för långtgående eftergifter till SD. Det säger Jan Jönsson, Liberalernas toppnamn i Stockholm.
– Det är mer långtgående än jag hade trott. Det är väldigt många punkter här som går emot den socialliberala själen, säger han.
Och uppgörelsen har inte förankrats i den liberala partiledningen, uppger Jan Jönsson.
– Jag har varnat och reserverat mig i alla led.”

Källa:

https://www.expressen.se/nyheter/val-2022/uppgorelsen-inte-forankrad--i-l-ledningen-konstigt/

Helt ointressant vad Jan Jönsson tycker och tänker, då han inte sitter i RD.
JJ sitter förvisso i partiledningen, men jag antar att Johan Pehrson kan få pli på "all kriminellas stora skräck".
Citera
2022-10-14, 18:36
Medlem
realthugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leRoiSoleil
Helt otroligt, en politisk allians som straxt innan regeringsbildningen lägger ut en PDF där de listar exakt vilka beslut de ämnar genomföra... i detalj!

Är djupt imponerad av detta och hoppas att det blir ny standard oavsett politisk färg.

Se och lär, sosse-as
Vart kan man se PDF:en?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Tycker personligen att tiggeriförbudet inte är något att bråka om. Det hade varit relevant för 5 år sen. Det märks av att det inte alls är lika många tiggare på gatan längre som förr, förmodligen pga att så få svenskar använder kontanter och att det helt enkelt inte finns en marknad här.

Det är inte lika dåligt som det var för en tid sedan.

Tiggeri är dock bara dåligt så förbjud sliten. Bra att ha lagstiftning på plats också vid förvirring av problematiken. Ser en del tiggare fortfarande och om det kan ni ska den kriminalitet och våld som de egentligen ägnar sig åt så är det bara bra.

Gäller ju att polisen prioriterar frågan 8ch det finns nog ett gäng som kan tänka sig det.
Citera
Medlem
Att säga att SD är det stora vinnarna för att det får igenom politk på invandringsfronten något som vi också vet att M och pluttepartiet och religionstokarna KD har svängt i redan är att ta i så man spricker.

Jag läste Lena Melins krönika och skrattade högt. Hon verkar inte förstå att det som gäller för det största partiet är ganska givet att i varje fall ta sig in i regeringen. Sedan ligger kompromissen att de inte tar statsministerpositionen. Jag tycker inte att de är vinnarna på något sätt och det är nästan märkligt om man tror det.
Citera
2022-10-14, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0-son
Men han sa ju att beslutet var enhälligt. Hur går det ihop?

Det går inte ihop alls. Korvätare Pehrson har kört över partistyrelsen och det kommer aldrig att hålla.
Vi får se vad som sker framöver. Politiker ljuger och ljuger så man inte litar på ett ord dom säger.

Citat:
Luf: Måste rösta nej till Ulf Kristersson
https://www.expressen.se/debatt/liberalerna-maste-rosta--nej-till-ulf-kristersson/
Citera
2022-10-14, 18:37
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage

Ja, L har fått gå till eftergifter, precis som övriga 3. Det är detta förhandlingar och överenskommelser går ut på, ge och ta.

De inom L som tror att de kan driva igenom alla deras punkter är ju naiva. Vill de hellre ha en röd-grön regering och politik där de kommer få igenom ännu mindre av sin politik?
Citera
2022-10-14, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Helt ointressant vad Jan Jönsson tycker och tänker, då han inte sitter i RD.
JJ sitter förvisso i partiledningen, men jag antar att Johan Pehrson kan få pli på "all kriminellas stora skräck".

Han sitter i partistyrelsen så hans ord väger nog tungt oavsett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in