Citat:
Ja självklart. Men många räknar inte in t.ex kvinnosyn. För mig är det ohyggligt att män kan invandra och kalla oss svenskor för horor. Eller säga att deras "heder" riskeras om det kommer fram att de har en relation när de själva är de lägsta smuts man själv inte skulle vilja få in i sin släkt och är glad att man sluppit.Vad är det som är hårt? Att man ska kunna bli utvisad om man som invandrad till Sverige uppvisar ett asocialt beteende? Det tycker jag är ett normalt krav. Jag har själv planer på att flytta utomlands med tiden och tycker det känns som ett helt ok krav på mig att jag ska uppvisa ett laglydigt och respektfullt beteende i mitt nya land.
Sådant framkommer aldrig. En människa är inte per automatik bra för att den arbetar. Många jobb är även sådana som aldrig hade funnits om det inte funnits invandring. Jag är radikalfeminist. Jag vill inte ha invandrarmän här som inte har en grundläggande fräsch kvinnosyn. Kan absolut inte se minsta skäl till att sådana män ska få befinna sig här under något paraply av "alla män". Svenska män är vårt ansvar. Dåliga invandrarmän, deras hemländers. Man ska inte importera sexistiska misogynister.
Däremot är inte män synonymt med kvinnohat. Eller sämre människor för att de söker asyl eller får avslag. Att fängsla människor oriktigt för att de ska utvisas kan knappast anses normalt. Det bör bryta mot en rad mänskliga rättigheter. Sådana beteenden står jag absolut aldrig bakom. Man ska inte behandlas som kriminell för att man flyr till ett land. Vi är inte underutvecklade som land och rättsväsende. Mänskliga rättigheter etc är viktigt, definitivt av essentiell betydelse att upprätthålla. Jag anser även att familjefädrar, kvinnor med barn, ensamstående som med svenska män och ensamma barn är de viktigaste grupperna. Kvotflyktingar kan gott och väl i huvudsak utgöras av föräldralösa barn. Det mest sårbara som finns i världen.
Alla barn har rätt till skydd, skolutbildning, ett land, grundläggande rättigheter behov, vuxna som sörjer för dem. Finns mängder barnlösa par som skulle kunna uppfostra dem. Jag skulle själv kunnat suttit upp en vägg för ett extra rum om jag haft arbete och lön.
Man måste behandla människor som människor.