2022-10-14, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Vad är det som är hårt? Att man ska kunna bli utvisad om man som invandrad till Sverige uppvisar ett asocialt beteende? Det tycker jag är ett normalt krav. Jag har själv planer på att flytta utomlands med tiden och tycker det känns som ett helt ok krav på mig att jag ska uppvisa ett laglydigt och respektfullt beteende i mitt nya land.
Ja självklart. Men många räknar inte in t.ex kvinnosyn. För mig är det ohyggligt att män kan invandra och kalla oss svenskor för horor. Eller säga att deras "heder" riskeras om det kommer fram att de har en relation när de själva är de lägsta smuts man själv inte skulle vilja få in i sin släkt och är glad att man sluppit.

Sådant framkommer aldrig. En människa är inte per automatik bra för att den arbetar. Många jobb är även sådana som aldrig hade funnits om det inte funnits invandring. Jag är radikalfeminist. Jag vill inte ha invandrarmän här som inte har en grundläggande fräsch kvinnosyn. Kan absolut inte se minsta skäl till att sådana män ska få befinna sig här under något paraply av "alla män". Svenska män är vårt ansvar. Dåliga invandrarmän, deras hemländers. Man ska inte importera sexistiska misogynister.

Däremot är inte män synonymt med kvinnohat. Eller sämre människor för att de söker asyl eller får avslag. Att fängsla människor oriktigt för att de ska utvisas kan knappast anses normalt. Det bör bryta mot en rad mänskliga rättigheter. Sådana beteenden står jag absolut aldrig bakom. Man ska inte behandlas som kriminell för att man flyr till ett land. Vi är inte underutvecklade som land och rättsväsende. Mänskliga rättigheter etc är viktigt, definitivt av essentiell betydelse att upprätthålla. Jag anser även att familjefädrar, kvinnor med barn, ensamstående som med svenska män och ensamma barn är de viktigaste grupperna. Kvotflyktingar kan gott och väl i huvudsak utgöras av föräldralösa barn. Det mest sårbara som finns i världen.
Alla barn har rätt till skydd, skolutbildning, ett land, grundläggande rättigheter behov, vuxna som sörjer för dem. Finns mängder barnlösa par som skulle kunna uppfostra dem. Jag skulle själv kunnat suttit upp en vägg för ett extra rum om jag haft arbete och lön.

Man måste behandla människor som människor.
Citera
2022-10-14, 16:01
Medlem
Smegmas avatar
Uret pekar nu på 1600. Jag undrar stilla när Annika Strandhäll tankar av bag-in-boxen av rödtjut och börjar raljera på twitter?

Hoppas, hoppas...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Jag anser att det är extremt stora förändringar i tonen, har aldrig sett sådant här skrivas i ett regeringsunderlag tidigare. Det som sticker ut är exempelvis:
- Den asylsökande ska sitta i transitcenter under hela asylprocessen
- Vid avslag ska man förvaras, alt. krävas visa upp sig flera gånger per dag
- Asyl och anhöriginvandring på EU's absoluta miniminivå
- Inre gränskontroller
- Utreda att en asylsökande själv ska betala för kostnaden för asylprocessen
- Återvandringsstöd, och kopiera hur exempelvis Danmark hanterar återvandring
- Utvisning vid bristande regelefterlevnad eller om man deltar i kriminell organisation/klan

Det bryter mot EU rätten om transitcenter under hela asylprocessen.

https://www.domstol.se/globalassets/filer/domstol/kammarratten_stockholm/ovrigt-innehall/mig-2021-20.pdf/
Senast redigerad av Browser 2022-10-14 kl. 16:05.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingGenius
Dvärgen har dribblat bort Åkesson till läktaren och Åkessons fans jublar...
För att dvärgen har lovat Åkesson att spela det spel som Åkesson tycker bäst om.
Men i laget får han inte vara...

Märkligt också att tjockisen som påstår sig vara liberal men är allt annat än just det, och som drygt 95% av väljarna förkastade ska nu alltså vara med i laget där Åkesson inte får ingå.
Dock måste tjockisen acceptera att man spelar Åkessons spel...
Jimmie och hans hantlangare är vinnare. PUNKT.
Citera
2022-10-14, 16:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Observerare
Eller att hon har börjat lägga grunden för att rösta bort detta på landsmötet som kommer.
Hon skapar uppmärksamhet och rubriker kring sin person i media. Hur många kände till namnet Anna Starbrink innan? Tro mig, hon har ambitioner.
Citera
2022-10-14, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Nya Karolinska är bland annat mycket framstående i att rädda livet på svårt skottskadade.
Även att öppna upp skottsäkra västar.

Vård som vård. Vi har bra vård i sverige. Men som ja sagt innan. Vi har brist på läkare och sköterskor pga av dom får ingen hjälp av dom som styr. Men läser man här så verkar folk tro vi har världens sämsta vård, hur kommer det bli bättre i så fall om kd får som dom vill och de blir en nationell styrning på det när dom redan misslyckats regionalt dom senaste 8+ åren som dom redan styrt vården tillsammans med moderaterna i 19 av 21 regioner?
Citera
2022-10-14, 16:04
Medlem
Redan 2 liberaler som sätter krokben på en del av avtalet bara timmar efter att det presenterats. Lär bli mycket intern press under helgen. Och många förslag som stoppad trots att partierna är "överens".

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zEE7V5/tva-l-ledamoter-sager-nej-till-tiggeriforbud-majoritet-saknas
Citera
2022-10-14, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkrivSuddan
Ja självklart. Men många räknar inte in t.ex kvinnosyn. För mig är det ohyggligt att män kan invandra och kalla oss svenskor för horor. Eller säga att deras "heder" riskeras om det kommer fram att de har en relation när de själva är de lägsta smuts man själv inte skulle vilja få in i sin släkt och är glad att man sluppit.

Sådant framkommer aldrig. En människa är inte per automatik bra för att den arbetar. Många jobb är även sådana som aldrig hade funnits om det inte funnits invandring. Jag är radikalfeminist. Jag vill inte ha invandrarmän här som inte har en grundläggande fräsch kvinnosyn. Kan absolut inte se minsta skäl till att sådana män ska få befinna sig här under något paraply av "alla män". Svenska män är vårt ansvar. Dåliga invandrarmän, deras hemländers. Man ska inte importera sexistiska misogynister.

Däremot är inte män synonymt med kvinnohat. Eller sämre människor för att de söker asyl eller får avslag. Att fängsla människor oriktigt för att de ska utvisas kan knappast anses normalt. Det bör bryta mot en rad mänskliga rättigheter. Sådana beteenden står jag absolut aldrig bakom. Man ska inte behandlas som kriminell för att man flyr till ett land. Vi är inte underutvecklade som land och rättsväsende. Mänskliga rättigheter etc är viktigt, definitivt av essentiell betydelse att upprätthålla. Jag anser även att familjefädrar, kvinnor med barn, ensamstående som med svenska män och ensamma barn är de viktigaste grupperna. Kvotflyktingar kan gott och väl i huvudsak utgöras av föräldralösa barn. Det mest sårbara som finns i världen.
Alla barn har rätt till skydd, skolutbildning, ett land, grundläggande rättigheter behov, vuxna som sörjer för dem. Finns mängder barnlösa par som skulle kunna uppfostra dem. Jag skulle själv kunnat suttit upp en vägg för ett extra rum om jag haft arbete och lön.

Man måste behandla människor som människor.
För mig är det obegripligt att kvinnor , som kommit hit, inte kan hälsa med en traditionell handskakning....
Citera
2022-10-14, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
En samlingsregering bör vara bredare än så. Under kriget var det bara kommunisterna som inte fick vara med.

Tycker de ska få vara med denna gången, alla ska med.
Citera
2022-10-14, 16:05
Medlem
vonfnass avatar
Tiggeriförbud? Är det något SD har föreslagit? Jag träffade en tiggare som bad om pengar i slutet av sommaren. Det var en svensk alkoholist.
Citera
2022-10-14, 16:07
Medlem
Nihennas avatar
Tycker personligen att tiggeriförbudet inte är något att bråka om. Det hade varit relevant för 5 år sen. Det märks av att det inte alls är lika många tiggare på gatan längre som förr, förmodligen pga att så få svenskar använder kontanter och att det helt enkelt inte finns en marknad här.
Citera
2022-10-14, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Tycker personligen att tiggeriförbudet inte är något att bråka om. Det hade varit relevant för 5 år sen. Det märks av att det inte alls är lika många tiggare på gatan längre som förr, förmodligen pga att så få svenskar använder kontanter och att det helt enkelt inte finns en marknad här.

Exakt, ingenting att skapa någon regeringskris över.
Problemet finns inte idag, om än begränsat.
Någon enstaka jag sett men de blir aldrig långvariga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in