2022-10-14, 17:35
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolandiz
Det är inte Rysslands skinn som är hotat, utan ditt och mitt i ett kärnvapenkrig. Ryssland kommer inte "backa undan" för EU eller USA, det förstår du väl? Men jag antar att du inte bryr dig om att dö så länge din frälsare och Vogue modell Zelensky får ha makten i Donbass.
Men även du borde fatta att det inte går att acceptera att man kan hota med kärnvapen och att "utrota världen" om man inte får som man vill.
Om det funkar kommer det upprepas.
Citera
2022-10-14, 17:35
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Du bara återger Kremls skräckpropaganda-
Vare sig våra, ryssens, eller Putins skin är hotade, den dag Ryssland lämnar Ukraina kommer ryska soldater sluta dö.
Putin kan dra sig tillbaka till sitt palats och leva gott där.

Rolandiz är bara orolig för att hamna i en kilometerlån brödkö när hen blir deporterad.
Såklart det inte kommer att bli kärnvapenkrig. Putin må vara galen men dvärgen vill leva.
Citera
2022-10-14, 17:36
Medlem
Den hemska "dödsknarkarnassen" donerar alla pengar han fick insamlat till andra soldater. Shakhtar FC ska tydligen bekosta alla hans egna skador.

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/y3ruc3/defender_of_mariupol_mykhailo_dianov_will_donate/
Citera
2022-10-14, 17:37
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Ja det är sjukt att EU visar sig vara den diktatur den är Men jag undrar vad planen är för dom här 100k.

Planen är att tvinga ryssarna på sina knän och be om förlåtelse medans vi spottar i deras ansikten och trycker ner dem i gyttjan där de hör hemma.
Citera
2022-10-14, 17:38
Medlem
Reimers avatar
Kenneth Greggs uppdatering.

Citat:
Dagens uppdatering 14.10.2022. För vår del fortsätter uppladdningen för en master offensiv före vinterns intrång. Detta gäller alla fronter och alla enheter får mera ammunition och vapen. Dessutom distribueras combat maten och kaminerna ni alla har finansierat, bla 72;a bataljonen som har lidit av kyla och väta fick 20 kaminer idag och tackmeddelanden har klingat in på telefonen när den varit påslagen.
Kharkivfronten sydöst om Kupiansk är även idag i Ukrainskt initiativ och vi fortsätter österut.
Donbass fronten är sig lik, dvs ryska attacker och man har haft partiell framgång på några orter. Någon fara att de skulle komma igenom våra försvarslinjer finns inte.
Även på sydfronten har det varit en dag för uppladdning och ryssarna har insett att ngt är på gång. De har gjort några försök till motattack syd om Nova Kamianka och Bezimenne men naturligtvis utan framgång. Det är obegripligt vad de visumlösa turisterna sysslar med; de attackerar i Donbass istället för Kherson norra fast de har mycket mindre trupper i Donbass.
I dagens DN så var det en artikel om min boss, majoren, och han förklarar väldigt bra den taktiska skillnaden mellan oss och orcerna.
SLAVA UKRAINI

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440
Citera
2022-10-14, 17:40
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
putler kommer att vara den som först använder kärnvapen. När han ser att han förlorar och har slut på vanliga vapen så tar han till kärnvapen. Jämför han med en person som mördar hela familjen istället för att gå med på skilsmässa och får träffa barnen i alla fall. Kan inte jag behålla min kvinna ska ingen annan ha hon heller. Väldigt vanligt i arabländer. Precis så resonerar putler också. Kan inte jag få behålla det jag stulit ska ingen annan få ha det heller.
Så kan det vara men i grund och botten så är det en bristande respekt och empati för att andra människor inte tycker precis som man själv och sedan agerar ut efter det tänket som Du skriver, kan inte jag ska ingen annan heller kunna.
Att sen ytterligare ett östland skulle bli fria och västliga samt att de då sannolikt kommer utvecklas bättre än Ryssland är fullständigt otänkbart för putte, för eller senare lär nog gemene ryss inse varför det inte går så bra egentligen utan endast för 'eliten'.
Sen finns det troligtvis även en hel del naturresurser i Ukraina som kan vara bra att erövra...
Citera
2022-10-14, 17:41
Medlem
Man påminns gång på gång av ett gammalt ordspråk när man följer Putins framfart som påverkar hela världen negativt.
"Den som gapar över för mycket,
Mister ofta hela stycket"
I historieböckerna om Ryzzland invasion
av ett fredligt grannland borde detta stå i inledningen illustrerad av en bild av Putin.
Citera
2022-10-14, 17:41
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Kenneth Greggs uppdatering.

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440

Det här hoppas vi verkligen på:

Citat:
För vår del fortsätter uppladdningen för en master offensiv före vinterns intrång.

En master offensiv som slår knock på ryssarna.
Citera
2022-10-14, 17:43
Medlem
Knut-Annes avatar
Goda nyheter för de som hejar på de onda, bron kommer att vara reparerad redan Juli 2023!
Slava Russiai!
https://twitter.com/Hromadske/status/1580931899769335808
Tja då har kanske Ukraina redan kastat ut fienden från Krim, men va fan! Man får vara glad för det lilla.
Citera
2022-10-14, 17:43
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Man påminns gång på gång av ett gammalt ordspråk när man följer Putins framfart som påverkar hela världen negativt.
"Den som gapar över för mycket,
Mister ofta hela stycket"
I historieböckerna om Ryzzland invasion
av ett fredligt grannland borde detta stå i inledningen illustrerad av en bild av Putin.

flera olika användare förvånande ofta frasen "fredligt grannland", intressant.
Citera
2022-10-14, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Dom har planerade stridsträningsaktiviteter som ska genomföras stod det i ryska nyheter.
Kan ju bara vara träning också såklart.
Citera
2022-10-14, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det här hoppas vi verkligen på:

En master offensiv som slår knock på ryssarna.

Ja det hoppas vi på. Han har visat sig vara en trovärdig och pålitlig källa över tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in