Citat:
Ursprungligen postat av
Lawline
putler kommer att vara den som först använder kärnvapen. När han ser att han förlorar och har slut på vanliga vapen så tar han till kärnvapen. Jämför han med en person som mördar hela familjen istället för att gå med på skilsmässa och får träffa barnen i alla fall. Kan inte jag behålla min kvinna ska ingen annan ha hon heller. Väldigt vanligt i arabländer. Precis så resonerar putler också. Kan inte jag få behålla det jag stulit ska ingen annan få ha det heller.
Så kan det vara men i grund och botten så är det en bristande respekt och empati för att andra människor inte tycker precis som man själv och sedan agerar ut efter det tänket som Du skriver, kan inte jag ska ingen annan heller kunna.
Att sen ytterligare ett östland skulle bli fria och västliga samt att de då sannolikt kommer utvecklas bättre än Ryssland är fullständigt otänkbart för putte, för eller senare lär nog gemene ryss inse varför det inte går så bra egentligen utan endast för 'eliten'.
Sen finns det troligtvis även en hel del naturresurser i Ukraina som kan vara bra att erövra...