2022-10-14, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Fister
Lite saxat från GP:

Det var vid 04-tiden på morgonen som polisen larmades
under en utredning där polisen ifråga stått anklagad för att ha gjort sökningar på ett stort antal personer och fordon i polisens register då hen inte varit i tjänst.

I målet har dom ännu inte meddelats.

Polisen beskrivs av sina chefer och kollegor som engagerad, "gör inget som är fel", tuff och driven.

Säkert bara en förlupen kula
Citera
2022-10-14, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Kan vi utesluta att han inte fått kåken beskjuten i egenskap av privatperson? Behöver ju inte handla om hans jobb.

Det var ingen han…
Citera
2022-10-14, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frost37
Det var ingen han…

Se på fan. Övertygad om att jag läste det tidigare. Nåja, frågan. Kvarstår ju oavsett.
Citera
2022-10-14, 15:42
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
Nån som vet vilken stadsdel lägenhetsinnehavaren varit områdespolis i?
Citat:
Det stod snart klart att lägenheten tillhör en kvinnlig polis.

Det fanns ingen i bostaden vid tillfället, eftersom hon var på jobbet. Kvinnan har arbetat som områdespolis Göteborg och tillhör nu ingripandeverksamheten där.
När det stod klart vad som hänt togs hon omedelbart ur tjänst.

– Vi tror förstås att detta är kopplat till kollegans jobb, säger polisens presstalesperson Thomas Fuxborg.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/skottlossning-mot-polisbostad-i-goteborg
Citera
2022-10-14, 15:46
Medlem
är det någon som vill vara snäll och klippa/klistra in denna artikel? jag såg en thumbnail till bilden och tyckte mig se en trappa. det bör vara trappan mellan Wrangelsgatan och Karlagatan. om någon laddar upp bilden/bilderna så kan jag antagligen ge en exakt adress.

edit: det var nog ingen trappa när jag zoomar in ser det ut som en bänk att se bilden i större format är fortfarande av intresse.
Senast redigerad av TjackRaise 2022-10-14 kl. 15:53.
Citera
2022-10-14, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
är det någon som vill vara snäll och klippa/klistra in denna artikel? jag såg en thumbnail till bilden och tyckte mig se en trappa. det bör vara trappan mellan Wrangelsgatan och Karlagatan. om någon laddar upp bilden/bilderna så kan jag antagligen ge en exakt adress.
det samma gäller denna artikel som just publicerades. BO jobbade tydligen mot gängbrottslighet. oväntat!
Citera
2022-10-14, 16:22
Medlem
Citat:
det samma gäller denna artikel som just publicerades. BO jobbade tydligen mot gängbrottslighet. oväntat!
De faktiskt inte så oväntad. De antingen de eller narkotika polisen. De bara dem två enheterna hos polisen med smutsiga snutar som har krig mot kriminella. Ingen bryr sig om dem vanliga grisarna som kommer från landet och gör sitt jobb i Göteborg.

Men dem ska inte tro att deras kollegor går säkra för kriminella inte anmäler polisen för brott de begått. Spelar ingen roll hur mycket bevis du har du kan aldrig fälla en tjänsteman om de gör fel. Plus är de inte samma poliser som våldtar sina kollegor och utför sexuella trakasserierna i Skånegatan? De hade ni glömt våldtäktsmannen är farbror blå efter allt.
Senast redigerad av De-klart 2022-10-14 kl. 16:24.
Citera
2022-10-14, 16:37
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjunky
Och det tog du ur arslet. Nej, de vill inte att någon ringer polisen heller. Visa mig var du har sett en kriminell uttrycka det.
finns ju t.om på film ^^
Nu kommer jag inte ihåg exakt om det var mordet i köpcentret i Malmö eller mordet på Kardo där polaren skrek efter polisen.
Citera
2022-10-14, 16:38
Medlem
Bor det nån kriminell där??
Citera
2022-10-14, 16:44
Medlem
Vi har förmodligen världens mest toleranta, rövslickande och förcuckade poliskår, trots det läser man då och då om dåd mot polisers bostäder. Dags att ändra på detta. Ge de skyddade identiteter och låt de gå loss på buset på riktigt. De får bli mer som Gunvald Larsson i Beckfilmerna och mindre hencuckiga.
Citera
2022-10-14, 16:49
Medlem
Mercedes avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av De-klart
De faktiskt inte så oväntad. De antingen de eller narkotika polisen. De bara dem två enheterna hos polisen med smutsiga snutar som har krig mot kriminella. Ingen bryr sig om dem vanliga grisarna som kommer från landet och gör sitt jobb i Göteborg.

Men dem ska inte tro att deras kollegor går säkra för kriminella inte anmäler polisen för brott de begått. Spelar ingen roll hur mycket bevis du har du kan aldrig fälla en tjänsteman om de gör fel. Plus är de inte samma poliser som våldtar sina kollegor och utför sexuella trakasserierna i Skånegatan? De hade ni glömt våldtäktsmannen är farbror blå efter allt.
Nja, med största sannolikhet gör just de här poliserna sina jobb. Dvs försöker göra livet tufft för småpojkarna. Och det är just det de nu försöker markera med att försöka skrämma poliserna.
Men lycka till med det!
Ska bli kul och se vem som först kommer få smaka på de nya lagarna med dubbla straff för kriminella ^^

Poliserna med smutsigt mjöl i påsen behöver nog inte oroa sig för dagens kriminella direkt (dvs säkert redan släkt)
Citera
2022-10-14, 17:02
Medlem
Proras avatar
Enligt Dagens eko nyss, väntar den beskjutna poliskvinnan på en dom efter att olovligen ha slagit i polisens spaningsregister över gängkriminella.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in