2022-10-14, 13:29
Medlem
gratrunkarns avatar
nu blir av ordning när jimmy är stadsminister haha jävlar vad bra
Citera
Medlem
Lucienne.camilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Men han kan gå och trösta sig med en starköl och billig fläskfilé från sin lokala krog och är nog glad ändå
Det är en enorm tillgång i livet att kunna njuta av billiga nöjen.
Det där med en starkis och fläskfilé i goda vänners sällskap slår alla dagar i veckan middagar på snobbiga krogar med ännu snobbigare gäster.
Johan Pehrsson är skön figur, helt malplacerad i den politiska världen med inövade svar.
Lite som en Adam Sandler film typ Happy Gilmore.
Citera
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Han är perfekt för rollen, älskad utav ingen och hatad utav ingen.

De är starka förslag, bra mycket starkare än vad vi hade kunnat förvänta oss. Ser ljusare ut redan idag.

En mysfabror helt utan politisk ideologi eller ryggrad!

Väldigt lik en amöba!
Citera
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Lööf är en föredetting som enligt rapporter har många motståndare inom C. Förhoppningsvis kan hennes efterträdare göra rent hus med allt sossefjäskande wokeskit och återskapa ett bondeförbund med sunda, patriotiska åsikter. Bilderberg satsade på fel häst i det loppet. Ja, jag vet att de satsade på Uffe också.
Det återstår att se, finns många normala C-ledare ute i landet som kan väljas men kanske har Stockholmsmaffian kvar greppet över C.

Väldigt intressant med C kommande året, jag kan personligen inte se några problem med att C ingår i denna regering. Bara deras partiledare börjar tala snällt med SD. Hur svårt kan det vara. Att C nu står på MP+V-sidan är hur absurt som helst och inte hållbart för C.
Senast redigerad av Barents 2022-10-14 kl. 13:38.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Och högern idioter!

SD’s lista över åtgärder är 100% superb och bra för Sverige.
Citera
2022-10-14, 13:31
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Kd o L är småpartier som inte har i en regering att göra.

Knappast någon större skillnad i budgeten, om det blivit M+S regering.
Kommer ändå vara invandrare som skjuter varandra och andra oskyldiga. Oavsett om SD får inflytande.

Visst färre kvotflyktingar m.m. Kommer inte märkas ett skit under 4 år.

Lite bra ändå. Men den stora kvoten som kommer in just nu är ju denna anhöriginvandring. Den borde vara mer prioritet att ändra snarast.

Det bästa kanske blir signalen att det ska vara temporär asyl för de som söker. Dvs de ska hem igen. Dessa kvotflyktingar är ju mer sådana som kommer vara permanenta och där måste det ju bli så få som bara som möjligt. Allra helst noll.
Citera
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Anders Lindberg i krönika om att SD släppts in i värmen, där han förfasas över hur samhället utvecklar sig:

” Inom media breder en obehaglig självcensur ut sig. Och på nätet härjar SD:s stormtrupper mot minsta kritik”

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Jag hejar inte på SD, är vänsterliberalt lagd, men graden av tunnelseende och total brist på självinsikt hos folk i mina led är fan mer skrämmande än SD. Jävla idioter. Allihopa. Avgå!

Fast Lindberg är väl ingen idiot? Han väl väl snarare en cyniker som bara spelar med och roas av spelet? En slags lego-journalist som tycker och skriver det som betalar bäst. Hade rådande narrativ i MSM varit nationalistiskt så hade han varit en högerdebattör på någon av de större väletablerade tidningarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlssonss374
Haha hörde ni Pehrsons känga mot Annie Lööf? Verkar som att sprickan mellan C och L växer. Just nu är det en ganska rejäl glipa mellan finrummet och skamvrån för våra etablerade politiker!
Intressant att se vilket vägval centern gör efter
Stogumpamors avgång.
Citera
2022-10-14, 13:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det låter som en vacker uppgörelse med pondus och aura. Behåll den!

Till skillnad från sossarnas egna kaffesumpstraktat ...
Sossarna tog fram en uppgörelse som var att karaktärisera som en ren terrorbalans mellan de ingående parterna. Krypskytteavtalet. Kalla kriget-avtalet. Så skadligt för Sverige.
Citera
2022-10-14, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Möjligen. Men nu tror jag ju att behovet av visitation för att hitta vapen och illegala invandrare är störst.
Tror på både och. Utan kunder inget våld.
Citera
2022-10-14, 13:33
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YourPronouns
SD’s lista över åtgärder är 100% superb och bra för Sverige.

Nja håller inte med! Men nu har ni vunnit och tagit över ansvaret (nåja). Vi får väl se om ett år eller två hur saker och ting utvecklar sig!
Citera
2022-10-14, 13:33
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det finns regler i PISA för hur man ska hantera detta. Regler som Skolverket bröt mot. Sedan har den misslyckade integrationen lett till att även barn som är födda i Sverige fått problem.
Jag är någorlunda påläst och jag skulle nog säga att problemet är PISA som inte ens tänkt tanken att det finns länder där 5% av eleverna i en klass inte ens kan det språk som de får läxor i. Sverige är helt enkelt extremt. Jag hoppas PISA förtydligar reglerna till nästa gång och räknar bort dessa, det ger ingen som helst inblick i hur bra svensk skola fungerar att ha med barn som blev analfabeter i sitt eget land i Sverige-kolumnen för PISA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in