2022-10-14, 11:47
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Är inte du avstängd igen?

Har du inte fattat att han inte skjutit en varg som den där galne åklagaren påstått?

Du förstår fortfarande inte vad jag skriver. Jag tar det igen: Denna rättegång har stort signalvärde för hur allvarligt samhället anser tjuvjakt vara på varg. Det signalerar att vare sig som du är ströläggare på ett sågverk eller direktör så kan whoop whoop ta dig . En samhällsvinst således trots att Kalle balle inte anses vara skyldig just denna dag för några år sedan?
Citera
2022-10-14, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Du förstår fortfarande inte vad jag skriver. Jag tar det igen: Denna rättegång har stort signalvärde för hur allvarligt samhället anser tjuvjakt vara på varg. Det signalerar att vare sig som du är ströläggare på ett sågverk eller direktör så kan whoop whoop ta dig . En samhällsvinst således trots att Kalle balle inte anses vara skyldig just denna dag för några år sedan?

Helt sant att jag inte fattar ett skit av din dravel. Men du är helt klart en ärthjärna som bryr dig mer om en varg än en våldtagen kvinna. Hoppas du lider extra idag då sossepacken insåg att de inte får bilda regering.
Citera
2022-10-14, 12:08
Medlem
Om ni läser fup så förstår man att kh har haft för avsikt att döda varg så de e larvigt med hans tjat om myndighetsövergrepp, han blev ändå friad för vårt rättssystem är så säkert
Citera
2022-10-14, 12:14
Medlem
Citat:

Signalen borde vara till åklagare att sluta driva åtal som är dåligt underbyggda och sluta slösa skattebetalarnas miljoner och polisen resurser.
Citera
2022-10-14, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Om ni läser fup så förstår man att kh har haft för avsikt att döda varg så de e larvigt med hans tjat om myndighetsövergrepp, han blev ändå friad för vårt rättssystem är så säkert

Du påstår att du läst FUP och ändå är din slutsats detta. Hur står det egentligen till med läsförståelsen?
Citera
2022-10-14, 12:29
Medlem
Halvmass avatar
Citat:
Intressant att du tolkar texten så. Själv anser jag att han blivit utsatt för ett myndighetsövergrepp och av en extremt hämndlysten åklagare. Fabricerade bevis och undanhållande av information i häktningsprocessen , en extremt långdragen förundersökning men överklagan på sista timmen bara för att jävlas, och då är tingsrätten ändå rätt artiga när de säger att det här fallet är så dåligt underbyggt att det aldrig skulle gått till åtal för det finns ingen bevisning till nåt. Det är inte olagligt att vilja ha bort vargstammen från sitt område lika lite som vissa vill ha bort skarven från skärgården.
Citera
2022-10-14, 12:31
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Signalen borde vara till åklagare att sluta driva åtal som är dåligt underbyggda och sluta slösa skattebetalarnas miljoner och polisen resurser.

Ja om man inte har rent mjöl i påsen så har man den hållningen.
Citera
2022-10-14, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halvmas
Intressant att du tolkar texten så. Själv anser jag att han blivit utsatt för ett myndighetsövergrepp och av en extremt hämndlysten åklagare. Fabricerade bevis och undanhållande av information i häktningsprocessen , en extremt långdragen förundersökning men överklagan på sista timmen bara för att jävlas, och då är tingsrätten ändå rätt artiga när de säger att det här fallet är så dåligt underbyggt att det aldrig skulle gått till åtal för det finns ingen bevisning till nåt. Det är inte olagligt att vilja ha bort vargstammen från sitt område lika lite som vissa vill ha bort skarven från skärgården.

Det finns absolut inga bevis som ska räcka för att få Hedin fälld vilket jag själv skrev att vårt rättssystem är så säkert att indicier inte räcker, men det fanns ett vittne som pekade ut att han ska ha köpt en massa gift och då kan hans anti varg åsikter helt plötsligt bli ett motiv. Han menar att det är så orättvist att han ens blev misstänkt men det är det inte alls menar jag.
Citera
2022-10-14, 13:14
Medlem
Citat:
Det finns absolut inga bevis som ska räcka för att få Hedin fälld vilket jag själv skrev att vårt rättssystem är så säkert att indicier inte räcker, men det fanns ett vittne som pekade ut att han ska ha köpt en massa gift och då kan hans anti varg åsikter helt plötsligt bli ett motiv. Han menar att det är så orättvist att han ens blev misstänkt men det är det inte alls menar jag.
Vad du tycker är ointressant eftersom hovrätten dömt att han är oskyldig. Såvida du inte är hd i hemlighet så är din och även min uppfattning ointressant.
Min är baserat på Fup samma som rättens.
Citera
2022-10-14, 13:27
Medlem
Citat:

Du har uppenbarligen inte ens koll på vad hovrätten har hanterat för mål.
Citera
2022-10-14, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Du har uppenbarligen inte ens koll på vad hovrätten har hanterat för mål.

Jag säger ju att han ska bli friad då det inte finns bevis men håller inte med om häxjaktsaspekten som karl hedin lägger fram
Citera
2022-10-14, 13:45
Medlem
Citat:
Det heter "ditt dravel" inte "din"
Helt korrekt. Det var nog det enda vettiga inlägg som du gjort i den här tråden. Jag skyller på att jag på väg till lunch och åt en utsökt Röding.

Hur sörjer du idag då då Hedin blivit friad? Själv ska jag unna mig en Wirre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in