2022-10-14, 11:34
Medlem
BalleAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det är dock samlingsregering som är planen, vilket jag redogjort för i tidigare inlägg.

Kristersson verkar inte ha varit informerad om "planen" utan det blir en regering med M+KD+L, precis som jag trodde.
Citera
2022-10-14, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freebop
Käften din sosse, som att ni har gjort landet bättre de senaste 8 åren. Kört ner Sverige i skiten och nu måste räddas det som räddas kan.

Du missupfattar din lågpanna. Jag tycker SDs linje med hårdare tag mot kriminella och migrationspolitiken är bra. Kunde gärna varit mycket hårdare. Det som är dåligt med SD är mycket annat.
Citera
Medlem
GoranPongs avatar
Tråkigt att SD inte får vara med i en regering med tanke på att dom är så stora nu men samtidigt är jag glad att dom får igenom mycket av sin politik. Det är ett viktigt steg för att det äntligen ska bli förändringar.
Citera
Medlem
Är SDs frågor bara utredningar eller ska de genomföras?
Citera
2022-10-14, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Är SDs frågor bara utredningar eller ska de genomföras?

De kommer att genomföras då det är avtalet mellan de fyra partierna som nu kommer styra landet.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessionalOnly
Rödluvan kommer att käka upp alla skor efter detta
Hon ska säkert gnälla om att ”de stackas kjiminellas jättighetej kjänks”. Vi andra känner att våra rättigheter till ett fridfullt samhälle stärks.
Citera
Medlem
Helg-Segers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Misstolkar du medvetet eller är du korkad på riktigt? Det handlar om att vända kriminaliteten i rätt riktning. Nått som Sossarna inte klarade att göra på 8år. Efter sossarnas katastrof så har dom bara förvärrat skadan och gjort allt värre.

Exakt! Att knäcka den enormt utbredda, organiserade brottsligheten tar tid men det betyder inte att det inte går att göra stora förändringar på vägen.
Citera
2022-10-14, 11:37
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkrivSuddan
Klart vi kommer motarbeta.

Jag själv är emot invandringen, inte invandrare. Är radikalfeminist och en mild form av nationalist.

Alla barn förtjänar ett fosterland/moderland. Min förhoppning är att vi kommer lägga prioritet på föräldralösa barn och barnfamiljer nu.

Att det blir ett budskap till kriminella. Småbarn skjuts. Man ska kunna åka bil eller komma till Sverige utan att dö av handgranat i sömnen när man hälsar på släktingar.

Man ska utvisas om man går emot svensk lag och skickar hem flickor för könsstympning och tvångsåktenskap ska resultera i utvisning för hela familjen (med möjlighet för brottsoffer för tvångsäktenskap att stanna).

Svenska män, skattebetalare i många fall, som gifter sig med kvinnor som inte är svenskar och får barn ska inte få sina familjer splittrade till förmån för ensamma män.

Jag hoppas på en politisk inriktning för barnfamiljer och föräldralösa barn. Hälften av världens flyktingar är barn. En extrem mängd av dem är under tonåren.nBarn och där till och med förskolebarn försvinner i Sverige. Deras förövare ska utvisas.

Sverige har varit lam. Förhoppningsvis kommer människor skrämmas till att upphöra med övergrepp som inte är i linje med mänskliga rättigheter, barnkonventionen utan veta att de vid brottslighet kan komma att utvisas.

Men det är inte SDs politik och där får man kämpa.

Oss på vänstern blir ni inte av med. Inte ens oss som är emot invandringen i de proportioner som skett. Ett arbete, innebär inte att en man är en bra person. En man med familj och barn är enligt mig någon med större rättigheter. Särskilt barn som har fullständiga rättigheter till ett land. Men så tycker väl inte SD vad jag förstår. Många på högern har en hemsk människosyn.
Myndigheter ska följa den demokratiska politiska viljan, punkt slut. Den nya regeringen kommer att jobba för det också. Ni kommer få rätta er efter nya direktiv, vare sig ni vill eller inte.
Citera
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Kommer du tycka det när du falskligen anklagas för våldtäkt och ett anonymt vittne (vän till tjejen) vittnar och du inte har en chans att försvara dig?

Eller någon som ogillar dig anmäler dig för grov misshandel och två anonyma vittnen (hans vänner) vittnar mot dig utan att du har en chans att slå hål på deras påhittade historia?
Du har en poäng, men får hoppas man inte tillåts använda verktyget in absurdum som med allt nytt sverige inför. Att man lägger vikt i brottets allvarsgrad i form av allmänt hotläge och därmed inte använder anonyma vittnens tyngd i rättegångar där det inte är relevant utifrån denna hotbild. Kort och gått, det ska vara ett verktyg mot gängens framfart.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Underbart att se SVT erkänna att SD är dagens stora vinnare

Heja Jimmie! 🇸🇪 🇸🇪 🇸🇪

Det trodde man aldrig 2010.
Citera
Medlem
RobieBwois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balomousmd
De kommer att genomföras då det är avtalet mellan de fyra partierna som nu kommer styra landet.

Om M, KD och L rövkör SD och inte genomför något/endast lite så är det väl bara att fälla regeringen? Inte koll på alla procent men även om C skulle rösta för att behålla Tuff-uffe så lär nog vänstern hoppa på fällandet....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det här är ju fantastiskt!!

Kriminalitet
Mönsterbrytande åtgärder kommer att genomföras för att stoppa gängen. Det handlar om bland annat dubbla straff för gängkriminella, kriminalisering av deltagande i kriminella gäng, effektivare hemliga tvångsmedel, visitationszoner, anonyma vittnen, vistelseförbud, avskaffad straffrabatt för den som fyllt 18 år och avskaffande av dagens mängdrabatt. Samtidigt tas krafttag för att förebygga brott med ökat föräldraansvar, fler omhändertaganden enligt LVU och en utredning av sänkt straffmyndighetsålder. En nationell social insatsstyrka inrättas, som ska göra omvärldsanalys och förmedla beprövade metoder för att förebygga brott och utbilda socialsekreterare i att hantera unga som begår eller är i riskzonen för att begå brott. Föräldrastödsprogram byggs ut. En fullständig och genomgripande översyn av strafflagstiftningen genomförs i syfte att bland annat skärpa straffen för vålds- och sexualbrott. Polisen, kriminalvården och övriga myndigheter inom rättsväsendet kommer expandera kraftigt.

Och på det svarar Märta Stenevi att gängkriminaliteten kraftigt kommer öka.
Förståeligt, med tanke på de otroliga framgångar MP och vänstern hade med sina åtgärder på pangandet. Hon har inte den blekaste aning om vad hon svamlar om, som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in