2022-10-14, 11:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Freebop
Högkostnadsskydd för tandvård, hoppas det gäller enbart för svenska medborgare!
Tandvårdsstöd kan användas till mycket
https://tv.aftonbladet.se/video/347934/200-sekunder-tandva-rdsfifflet
Citera
Medlem
Freebops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stato
Tack vare SD kommer Sverige äntligen börja hyra fängelseplaster utomlands. Dömda för grova brott kommer inte kunna springa omkring och begå nya brott. Jag hörde en kriminell som tyckte att svenska fängelser var som att bo på ett hotell. I utlandet blir det helt andra förutsättningar och vi kommer att spara pengar.

Det var nog en av de bästa förslagen, då får de ruttna i någon håla i Balkan..
Citera
Medlem
Citerar ifrån samnytt.

Här är de centrala delar:
– Sverige ska hyra fängelse i utlandet, mönsterbrytande åtgärder – återfall i brott ska straffas hårdare, anonyma vittnen, visitationszoner, mer kameratillsyn, kriminalisera utförandet av stöldgods och kriminalisera tiggeri är frågor som kommer lyftas.
– ”Avgörande att ett maktskifte måste innebära ett paradigmskifte rörande invandringspolitiken”.
– Inga permanenta uppehållstillstånd.
– Asylrätten ska upprätthållas men asylinvandringen ska vara på EU:s miniminivå.
– Kvotflyktingar sänks från 6 400 till 900 personer om året under mandatperioden.
– Transitcenter ska införas för asylsökande, vilket liknar ett förslag som Kent Ekeroth la för tio år sedan
– Kommuner och myndigheter ska vara skyldiga att informera Migrationsverket och Polismyndigheten när de kommer i kontakt med personer som vistas i Sverige utan tillstånd. Även det ett förslag som i mångt och mycket liknar ett förslag från Ekeroth år 2011.
– Högkostnadsskydd för tandvården kommer att utredas och primärvården ska byggas ut.
– Kärnkraften ska byggas ut.
– Fokus på ökat kunskapsresultat i skolan. Arbetsro och trygghet i klassrummen.
– Lägre skatt på låga inkomst under mandatperioden och bidragsreform med ett tak.
– Fokus på att fler lär sig svenska språket.
– Lägre bränslepriser – sänkt reduktionsplikt
– A-kassan ligger kvar på dagens nivå
– Sänkt skatt på ISK-sparande
– Dubbla straff för gängkriminalitet
En procentmålet för bistånd kommer att avskaffas.
– Sverige förblir ett av världens främsta biståndsländer. Men vi tar bort fixeringen vid ett enprocentsmål, säger Kristersson.
Citera
2022-10-14, 11:31
Bannlyst
Idag har jag sett Paula Bieler i SVT, Tv4 och nu Aftonbladet, fattar inte varför, hon är kass och säger aldrig nåt vettigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Ska man lyssna på vänstern så är det här fullständig jackpott för SD. Många som gråter nu.
Jag skulle säga det är en jackpot mer för Sverige.
Kanske kan vi få lite bättre ordning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
2. Hört om 20/20 hindsight? Det var inte alls uteslutet att SD skulle sitta i regeringen. Hade inte M-väljare (antagligen) stödröstat på L sista 2 månaderna hade L åkt ut eftersom de hade 2,8% i maj eller i juni. Vid fullbordat faktum är det allt lätt att "spela klok" för att blända de oinsatta.
Även om L hade åkt ut tror jag inte att SD hade hamnat i regeringen. Jag kan förstås ha missat det, men jag kan inte påminna mig om något tillfälle under valrörelsen eller egentligen hela förra mandatperioden där varken Kristersson eller Busch öppnat upp för att låta SD ingå i regeringen. Retoriken från deras håll mot SD har definitivt varit mycket försonligare på senare år än tidigare, men på direkta frågor från journalister om regeringsmedverkan för SD så har det mig veterligen alltid varit ett ganska tydligt nej från M och KD.

Men visst, sannolikheten för att SD fått ingå i regeringen hade nog ändå varit betydligt högre om liberalerna ramlat ur. Resonemanget i mitt tidigare inlägg utgick huvudsakligen från ett scenario där liberalerna på något sätt klamrar sig kvar, vilket de ju i slutändan också gjorde.
Citera
2022-10-14, 11:32
Medlem
Citat:

Förlaget att utreda pägrund av vandel är en annan favorit. Borde betyda att ca 70 procent av de vi tagit in de senaste åren ligger pyrt till.
Citera
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Andas, Sverige måste börja någonstans..
SD kan inte få allt.. Ska SD gå stenhårt, L hoppar av och vi får fyra år till av kaos med S, V, C och MP?
Nej fy fan, detta kändes ändå bra. Vi får vara glada för små förändringar.

https://via.tt.se/pressmeddelande/overenskommelse-for-sverige---tidoavtalet?publisherId=3236128&releaseId=3332843& lang=sv&fbclid=IwAR1R7Z0kqpi3AaWNxsH37uRjU70_N1os6 7AojpiwpBtc7Gi1ZA4oybU0-gk

L var en röd linje. Den har passerats. Jag är oerhört besviken faktiskt.

Det är som att säga att vi ska bilda Sveriges bästa fotbollslag och så får man 20% och några av de bästa spelarna. Att man då väljer att sitta på läktaren och titta på för att ett annat lag lovar att spela SD spelsystem.

Nä fy fan vad dåligt 🥺
Citera
Avslutad
Det här är ju fantastiskt!!

Kriminalitet
Mönsterbrytande åtgärder kommer att genomföras för att stoppa gängen. Det handlar om bland annat dubbla straff för gängkriminella, kriminalisering av deltagande i kriminella gäng, effektivare hemliga tvångsmedel, visitationszoner, anonyma vittnen, vistelseförbud, avskaffad straffrabatt för den som fyllt 18 år och avskaffande av dagens mängdrabatt. Samtidigt tas krafttag för att förebygga brott med ökat föräldraansvar, fler omhändertaganden enligt LVU och en utredning av sänkt straffmyndighetsålder. En nationell social insatsstyrka inrättas, som ska göra omvärldsanalys och förmedla beprövade metoder för att förebygga brott och utbilda socialsekreterare i att hantera unga som begår eller är i riskzonen för att begå brott. Föräldrastödsprogram byggs ut. En fullständig och genomgripande översyn av strafflagstiftningen genomförs i syfte att bland annat skärpa straffen för vålds- och sexualbrott. Polisen, kriminalvården och övriga myndigheter inom rättsväsendet kommer expandera kraftigt.
Citera
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Jaha 😴

Jag trodde inte att SD skulle vara så mesiga. Hur fan kan dom tillåta L i en regering!?😡

Allt som är SD frågor ska utredas. Fattar inte Åkesson hur bortfintad han blev?

Det var sista gången jag röstade SD.

FY FAN VILKA SVIKARE 🤮🤮🤮

Har du någonsin röstat på SD?

Tvivlar på det låter som en typisk SOSSE.

Jag hade inte räknat med en plats i regeringen i år men 2026 blir det platser.

Det blev rätt klart när livboj partierna klarade sig kvar dvs Miljöpartiet och Liberalerna.

Hade båda dessa åkt ur hade SD redan i år suttit i en regering.

TYVÄRR jag verkligen tyvärr klarade sig bägge dessa kvar vilket var synd för Sverige.
Citera
Medlem
ProfessionalOnlys avatar
Citat:
30 spänn per dygn i Bulgarien istället för 6 laxar
Citera
2022-10-14, 11:33
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curlingstaten
Hm, ska vi (äntligen) gå över till engelska och ha svenskan som vårt eget hemliga tungomål ?

Det är naturligtvis beklagligt att vi har toppolitiker med brister i bildning och utbildning men det hade nog varit bättre med bra sunt förnuft än akademiska meriter angående invandrings- och kriminalpolitik som de senaste 40 åren havererat. 7K med säkert många välutbildade visade på totalt huvudlös politik. Tyvärr blir det omöjlig att rätta till så vårt Sverige återuppstår som det var, i fråga om tillit och brottslighet, som övriga världen såg på med avund.

På hemmaplan? Nej det kommer vi inte att göra.

Men har man ett yrke där man florerar i internationella kretsar och syns över hela världen så är det bra om man kan prata det internationella grundspråket Engelska så man inte gör bort sig som Löfven gjorde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in