2022-10-14, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohannesSnajdare
Tyckte SD vek ner sig men nu när det börjar läcka ut lite mer info om avtalet så kanske det inte är så dumt ändå:

Kan bli bra det här, gäller bara att de är stenhårda på att faktiskt verkställa beslutade utvisningar också.

Ja den var överraskande. Trodde inte de andra partierna skulle gå med på det.

Nu handlar det om att det sker på riktigt också och att det inte bara står i skrift.
Citera
2022-10-14, 11:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kullamannenn
Anders Lindbergs senaste tweet på väg till psykakuten…

” Ordet "detaljer" är festligt.

Djävulen bor i dem, har jag hört.”
Lena Mellin hamrar säkert på en kommentar nu. Med sugrör till Bib:en så kan hon dricka samtidigt. Textkorren kommer få jobba hårt.
Citera
2022-10-14, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Jaha 😴

Jag trodde inte att SD skulle vara så mesiga. Hur fan kan dom tillåta L i en regering!?😡

Allt som är SD frågor ska utredas. Fattar inte Åkesson hur bortfintad han blev?

Det var sista gången jag röstade SD.

FY FAN VILKA SVIKARE 🤮🤮🤮
Andas, Sverige måste börja någonstans..
SD kan inte få allt.. Ska SD gå stenhårt, L hoppar av och vi får fyra år till av kaos med S, V, C och MP?
Nej fy fan, detta kändes ändå bra. Vi får vara glada för små förändringar.

https://via.tt.se/pressmeddelande/overenskommelse-for-sverige---tidoavtalet?publisherId=3236128&releaseId=3332843& lang=sv&fbclid=IwAR1R7Z0kqpi3AaWNxsH37uRjU70_N1os6 7AojpiwpBtc7Gi1ZA4oybU0-gk
Citera
2022-10-14, 11:29
Medlem
Hörde jag rätt? Kommer kriminalvården att hyra fängelseplatser i utlandet? Vilka länder kan tänkas vara aktuella?
Låter mycket bra i mina öron hursomhelst!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Andas, Sverige måste börja någonstans..
SD kan inte få allt.. Ska SD gå stenhårt, L hoppar av och vi får fyra år till av kaos med S, V, C och MP?
Nej fy fan, detta kändes ändå bra. Vi får vara glada för små förändringar.

https://via.tt.se/pressmeddelande/overenskommelse-for-sverige---tidoavtalet?publisherId=3236128&releaseId=3332843& lang=sv&fbclid=IwAR1R7Z0kqpi3AaWNxsH37uRjU70_N1os6 7AojpiwpBtc7Gi1ZA4oybU0-gk

Ska man lyssna på vänstern så är det här fullständig jackpott för SD. Många som gråter nu.
Citera
Medlem
Jag tyckte det blev ett positivt utfall om nu (sd) får igenom det Åkesson angav under PK.

Frågan är väl om vissa (l)-riksdagsmän sätter sig på tvären exempelvis när det ska röstas om återvandring.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coldwire
* Tjänstemannaansvar ska införas
Tillsätt en särskild utredare med uppdraget att lägga fram förslag för hur ett återinfört
tjänstemannaansvar skulle kunna se ut,
med syftet att stärka åtgärderna mot tjänstefel och
vidga ansvaret för annan myndighetsverksamhet än myndighetsutövning.
Du hann före med den goda nuheten😁
Citera
Medlem
4608s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Nja, att största partiet inte ens får sitta i regeringen är ju ett rätt stort misslyckande skulle jag säga.

Vi får väl se hur mycket av deras politik som faktiskt blir verklighet, förutom invandringspolitiken så är de politiska motståndare till alla de andra partierna så detta kan bli väldigt kul.
Fast de gör de ju, om inte officiellt.

Men SD har ju tillsammans med de andra partierna tagit fram den politik som de presenterade idag. De tar även ansvar för den politiken de gemensamt har beslutat om. Att de inte "sitter i regeringen" är ju bara en formalitet för att blidka L och deras väljare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Jag tror att du kan vara rätt säker på att en välutbildad akademiker och Moderat kan prata bättre Engelska än en gubbe från norr som vars bakgrund är svetsare.

Du kan nog sova lungt.

Hm, ska vi (äntligen) gå över till engelska och ha svenskan som vårt eget hemliga tungomål ?

Det är naturligtvis beklagligt att vi har toppolitiker med brister i bildning och utbildning men det hade nog varit bättre med bra sunt förnuft än akademiska meriter angående invandrings- och kriminalpolitik som de senaste 40 åren havererat. 7K med säkert många välutbildade visade på totalt huvudlös politik. Tyvärr blir det omöjlig att rätta till så vårt Sverige återuppstår som det var, i fråga om tillit och brottslighet, som övriga världen såg på med avund.
Citera
Medlem
Tack vare SD kommer Sverige äntligen börja hyra fängelseplatser utomlands. Dömda för grova brott kommer inte kunna springa omkring och begå nya brott. Jag hörde en kriminell som tyckte att svenska fängelser var som att bo på ett hotell. I utlandet blir det helt andra förutsättningar och vi kommer att spara pengar.
Senast redigerad av Stato 2022-10-14 kl. 11:32.
Citera
Avslutad
Och Magda som pratade om att bryta ut frågor ur budgeten för att skapa oreda

”De fyra samarbetspartierna ingår även en budgetöverenskommelse för 2022 – 2026. Det innebär att budgetramverket ligger fast och att budgeten beslutas i sin helhet. Budgeten förhandlas mellan samtliga partier innan riksdagsbehandlingen påbörjas.”

Det går dåligt nu, Magda och Annie!
Citera
2022-10-14, 11:30
Medlem
ProfessionalOnlys avatar
Skönt med satsning på skolan så vårt PISA resultat kan bli högre än Syd Sudans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem