2022-10-14, 09:55
Medlem
pimpinellaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
+1 på den! Men psykiatriska diagnoser botas inte genom uthängning och förnedring av förövarens hela familj.

Just den störningen tror jag faktiskt är obotlig dessvärre men håller med om att uthängning av förövares familjer är vedervärdigt. Lägg skulden där den hör hemma dvs på förövaren.
Dock verkar väldigt många människor tycka det är ok att kontakta familj och vänner…skriva på deras fb och länka till dumpen osv. Det är bara något som förvärrar för de som faktiskt är oskyldiga och som i de flesta fall inte vet ett skit om vad deras make/sambo håller på med.
Det är så lågt att gå på dem. Det är väl iaf inget dumpen ställer sig bakom?
Citera
2022-10-14, 10:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Humanhistory
Jag vet inte vad som irriterar mig mest just nu om det är faktumet att dumpen existera och förstöra folks liv eller om det är att idioter fortfarande gå på skiten.

Dumpen måste väl vara ganska känt vi det här lagret ändå trillade in så kallade gäddor. Detta är inget annat än en freakshow och ett sätt för två pundare att tjäna pengar.

Ja må vara emot den dumpen fast helan och halvan har många gånger fått mig och asgarva. Inte för att de är roliga på något sätt utan mer för hur patetisk hela situationen är.

Tänk: Swishinkomster. Dessvärre är det ju så, att ett antal aparta människor finner njutning och underhållning i "fiskar-klipp" och uthängningsvideor och gladeligen betalar genom swish för dem.

Det är väl ingen som tror, att Putrik och Vulgo-Sara skulle kunna få någon annan inkomst på grund av tidigare arbetsmeriter?
Citera
2022-10-14, 10:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pimpinellaw
Just den störningen tror jag faktiskt är obotlig dessvärre men håller med om att uthängning av förövares familjer är vedervärdigt. Lägg skulden där den hör hemma dvs på förövaren.
Dock verkar väldigt många människor tycka det är ok att kontakta familj och vänner…skriva på deras fb och länka till dumpen osv. Det är bara något som förvärrar för de som faktiskt är oskyldiga och som i de flesta fall inte vet ett skit om vad deras make/sambo håller på med.
Det är så lågt att gå på dem. Det är väl iaf inget dumpen ställer sig bakom?

Jag tycker nog att det verkar som om det är själva "affärsmodellen", tyvärr. (Se mitt föregående inlägg). Att orosanmäla till soc myndigheter och/eller polis vid misstanke, genererar ju inga swishinkomster...
Citera
2022-10-14, 10:37
Medlem
pimpinellaws avatar
Citat:
Jag tycker nog att det verkar som om det är själva "affärsmodellen", tyvärr. (Se mitt föregående inlägg). Att orosanmäla till soc myndigheter och/eller polis vid misstanke, genererar ju inga swishinkomster...

Inte heller leder orosanmälan till socialen/polisen till något vettigt många gånger.
Mer än hälften av alla orosanmälningar läggs ner.
De flesta övergrepp blir inte ens anmälda och endast runt 5 % av anmälda våldtäkter leder till en fällande dom. Vad som krävs och behövs för att ändra på detta har jag inget självklart svar på men något måste göras. Och om det så krävs att privatpersoner ingriper och iaf gör något där samhället sviker så är det bättre än att ingenting händer. Förhoppningsvis blir det en ögonöppnare och som i förlängningen leder till att fler vågar anmäla och att fler övergrepp leder till hårdare fängelsestraff.
Citera
2022-10-14, 10:39
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Då har du en del gäddor att gå igenom kan jag säga... Denna spelar många ligor under de värsta som Dumpen fiskat upp.

Ok, ja jag kan medge att jag inte har orkat kolla igenom alla. Har du någon rekommendation? Säg gärna vilket nummer jag ska kolla in.
Citera
2022-10-14, 10:41
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
H*n menar nog att det är skillnad på gädda och gädda. Visst har dom lyckats fånga några riktigt äckliga pedofiler.
Sen har vi ju en hel drös som i princip är förståndshandikappade och knappast riktiga pedofiler. Inte för att det är försvarbart ändå.

Ja dom som är halvdanna tycker man ju nästan synd om. Hoppas att dom får hjälp och att god man gör ett bättre jobb att hålla dom tyglade.

Dumpen gör ett nödvändigt gott men önskar att dom hade med sig ett stort informationsblad som gavs ut direkt till gäddan där vederbörande kan ringa och söka hjälp. För vad händer efter att kameran stängs av egentligen?
Citera
2022-10-14, 11:01
Medlem
Citat:
Tänk: Swishinkomster. Dessvärre är det ju så, att ett antal aparta människor finner njutning och underhållning i "fiskar-klipp" och uthängningsvideor och gladeligen betalar genom swish för dem.

Det är väl ingen som tror, att Putrik och Vulgo-Sara skulle kunna få någon annan inkomst på grund av tidigare arbetsmeriter?
Du har en nagel i ögat som du behöver en pincett för att ta ut. Se för jösse namn till att skaffa pincetten istället för att här sitta och trötta ut oss med gnäll över att någon som gör nåt vettigt får mer pengar än dig.
Dig och ditt föga konstruktiva gnäll vill man inte skicka en krona till, fundera en stund hur det kommer sig.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2022-10-14 kl. 11:22.
Citera
2022-10-14, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
Går ryktne att Skellefteå-gäddan hängt sig.
Nu har jag inte följt Dumpen så jättelänge men han känns som en av få som har skrivit tillbaka och bett om ursäkt och visat ånger. Hur vanligt är det? Och hur många har avslutat sitt liv efter uthängning?

Vi får se om det är rykte eller om han snart är markerad som avliden.
Citera
2022-10-14, 11:49
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Ja dom som är halvdanna tycker man ju nästan synd om. Hoppas att dom får hjälp och att god man gör ett bättre jobb att hålla dom tyglade.

Dumpen gör ett nödvändigt gott men önskar att dom hade med sig ett stort informationsblad som gavs ut direkt till gäddan där vederbörande kan ringa och söka hjälp. För vad händer efter att kameran stängs av egentligen?

Huvudet på spiken. De halvdana känns som de mentalt är många gånger åldersmässigt mycket yngre än själva fiskarna. God man/LSS-personal kanske ska bli informerade så de kan därifrån jobba utifrån det istället för att hänga ut personen som ändå inte fattar problematiken.
Senast redigerad av Hussefar 2022-10-14 kl. 11:52.
Citera
2022-10-14, 11:57
Medlem
QueenJzs avatar
Har någon hört hur det gått för mr Alfvén? Ni vet han som hyrde ut sin lägenhet till en av dumpens vidrigaste gäddor.
Citera
2022-10-14, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Ok, ja jag kan medge att jag inte har orkat kolla igenom alla. Har du någon rekommendation? Säg gärna vilket nummer jag ska kolla in.

Grattis! Då har du mycket ögongodis framför dig. Minns ej nr men "Sitta på näsan" är 30 min tv när det är som bäst. Med all respekt för Snygg-Sara men Thea är bäst här. När damerna börjar röka är nog bland det bästa jag sett faktiskt

Snömorfar är inte dum heller.

BTW har Elfsborgs-gäddan slutat sms:a?
Citera
2022-10-14, 12:32
Medlem
Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Märkligt att gäddan har Facebook och andra sociala medier kvar. Han är nog den mest uppmärksammade gäddan på länge. Det riktigt stormar med gäddinlägg på hans Facebook.

Släng upp lite smaskiga screenshots på hatet han får motta? Man kan ju inte se hans konto utan att själv ha konto, något jag aldrig haft och under inga omständigheter kommer att skaffa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in