2022-10-14, 10:09
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Du menar att det finns en objektiv verklighet?
Typ Platons idévärld?

Hur ska du få kunskap om den?
Nu går du in på områden som inte har med detta att göra.

Det finns många sätt att bevisa saker rent juridiskt. Börja där istället annars blir diskussionen löjlig och rent filosofiskt.
Citera
2022-10-14, 10:11
Medlem
sfrges avatar
Nog för att Alex Jones är bindgalen men hur fan kan man döma ut ett sånt orimligt jävla skadestånd? Det finns väl ingen som kan betala den summan.
USA är sjukt.
Citera
2022-10-14, 10:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Nu går du in på områden som inte har med detta att göra.

Det finns många sätt att bevisa saker rent juridiskt. Börja där istället annars blir diskussionen löjlig och rent filosofiskt.
Ok.
Vad har Alex Jones ljugit om enligt dig?
Citera
2022-10-14, 10:14
Medlem
Citat:
Vem som bestämmer vad som är en lögn??

How about verkligheten och det som går att bevisa.
Det är jag helt med på och håller med till 100%.
Mao så är klimathotet, könshysterin, vit-privilegiet, strukturell rasism och annat luddigt lögn?

Faran vi står inför nu är att ifrågasättande av etablissemangets "sanningar" kan komma att förbjudas då det kan räknas som "hybridhot och otillbörlig informationspåverkan"....
Det är en mycket farlig utveckling.
Citera
2022-10-14, 10:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
”rätta in sig i ledet”? Vad menas med det? Vilket ”led”?
Okej. Du vill bara käfta för sakens skull. Move on.
Citera
2022-10-14, 10:17
Medlem
Citat:
Jag väljer ut en här, klimatet. Det är förbannat lätt att bevisa att våra utsläpp påverkar klimatet. Den behöver man inte vara klimatforskare för att förstå.

Sen exakt hur det kommer att påverka vår värld i framtiden är ju uppskattningar och går varken bevisa att det är lögn eller inte är en lögn.

Så jag ser inte hur människor är funtade om de anser klimathotet som en lögn.
Du skrev att endast det som kan bevisas med verkligheten är sanning. Klimathysterikerna/global warming har haft fel i 50 år. Men det ska fortfarande anses vara sanning?
Eller är det som så att endast de åsikter som följer din egna åsiktskorridor ska tas för sanning?
Citera
2022-10-14, 10:18
Avslutad
Citat:
Jo, jag hörde detta om Galileo innan. Skillnaden där var att ingen kunde bevisa att Galileo hade fel.

Här är det jättelätt att bevisa att det som Alex Jones säger är en lögn.

Sanning och lögn är är svart och vitt i fallet med Sandy Hook.

Sedan finns det såklart gråzoner. Jag kan kalla dig för en rasist. Det går aldrig att bevisa.

Men hur kan världen fungera om det finns de som inte tror på saker som finns rakt framför näsan på dem.
Hur kan världen fungera om den som har makt att krossa inte kan argumentera för sin sak och därför krossar. Är det en värld du vill leva i? Tro inte att du alltid har samma åsikt som makten.
Citera
2022-10-14, 10:19
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revoltera
Högerextrema konspirationsteoretikern och hatpropagandisten Alex Jones har dömts att betala 965 miljoner dollar i skadestånd till familjerna till 8 elever som dödades under skolskjutningen på Sandy Hooks grundskola 2012.

Bakgrunden till skadeståndet är att Alex Jones genom sin propagandakanal InfoWars har spridit konspirationsteorier ända sedan 2012 om att skolskjutningen i Sandy Hook aldrig ägt rum och att föräldrarna samt offren för skolskjutningen bara är skådespelare som arbetar för regeringen vilket i sin tur lett till att Jones miljontals lyssnare har förfölja familjerna med trakasserier och dödshot under de senaste 10 åren.

När Jones ställdes inför rätta så ändrade han sig dock väldigt plötsligt och erkände att skolskjutningen var "100% äkta" och att han måste ha fått en psykos som orsakade vanföreställningar och fick honom att tro att skolskjutningen var fejk.

Källa: https://www.bbc.com/news/world-us-canada-63237092
Trist. Det är ett enormt belopp att betala, antar att det kommer startas insamling nu.
Jag förstår att man blir paranoid som amerikan.
Titta bara på Boston-maraton-bombningen, där det skedde massor av oegentligheter och där huvudpersonerrna fanns på imdb...
Senast redigerad av LuluBrooksie 2022-10-14 kl. 10:21.
Citera
2022-10-14, 10:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Självklart! Alla borde göra det. Istället för att påstå saker och ting till höger och vänster innan man är säker på sin sak och verkligen har koll på vad man påstår.

Annars så SKA det självklart kosta, speciellt om det man påstår sårar andra eller orsakar skada. Att tänka något för sig själv är en sak, att sprida felaktiga budskap är något annat.
Det som för dig är ett ”felaktigt budskap” kanske är sanning för någon annan. Tror du verkligen att du är en gud som vet saker som absolut ingen annan förstått? Om ”ja”, varför behöver du tvinga alla till samförstånd, saknar du talets gåva?

Förtydligande: Varför ska det nödvändigtvis KOSTA? Är pengar viktigare än sanning eller t.o.m. barns liv?

Det här handlar inte om sanning, det här handlar om hämnd för att någon vågat ifrågasätta ”sanningen”. Kom ihåg, ”sanning” är bara ett ord som man fyller med egen betydelse. Om jag vill kan jag ”bevisa” att månen är en ost genom att peka på dig med gevärspipan. Du kommer inte att ifrågasätta min sanning.
Senast redigerad av FukDukr 2022-10-14 kl. 10:31.
Citera
2022-10-14, 10:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Den delen av den här senaste rättegången är inte ens klar - det heter punitive damages och kommer att utdömas som nästa steg. Det är dock väldigt beroende av vilken stat man är i - vissa stater dömer ofta 4ggr så höga straffbelopp (punitive) som skadeståndet, andra dömer motsvarande rättegångs- och advokatkostnaderna, men här har nog Alex turen på sin sida och det lär stanna på kaffepengar i sammanhanget… den biten blir nog värre i nästa rättegång som hålls i Texas. (Texas har dock ett ”cap” på punitive om jag minns rätt - dvs även om man döms miljonbelopp så behöver man bara betala nåt fastställt maximalt schablonbelopp..)
Okej, tack för informationen. Det är visserligen inte vad jag pratar om men låt gå så länge det gör din dag bättre.
Citera
2022-10-14, 10:24
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Ok.
Vad har Alex Jones ljugit om enligt dig?
Enligt mig?

Han har sagt att Sandy Hook massakern inte har hänt. Att alla som visas i media kring incidenten är skådespelare. Att föräldrarna som förlorat sina barn och som visats om och om igen i amerikansk media står och ljuger. Att de sedan setts som lögnare har gjort att de blivit utsatta. Hur kan du missat det?
Citera
2022-10-14, 10:24
Medlem
OdjuretsGrannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
En agenda, mao de som tex sprider lögner gällande kön, klimatet, massinvandringens påverkan, att det finns en höger-vänster uppdelning i riksdagen, att pedofiler ska ses som avvikande sexualitet och inte vara kriminellt osv?

OK, jag fattar vilken typ du är. Tack för mig.

PS. Tror du även att Drottning Elisabeth II var en ödla? DS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in