2022-10-13, 19:42
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Det gör det visst. Det kallas för verkligheten. Det är där det går fel för sneknullade personer. De lever i en alternativ sådan .
Du vill leka gud och avgöra för alla andra vad som är sant och falskt?
Citera
2022-10-13, 19:45
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Du vill leka gud och avgöra för alla andra vad som är sant och falskt?
Men det är inte gud som avgör vad som händer i verkligheten min käre vän.
Citera
2022-10-13, 19:51
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Men det är inte gud som avgör vad som händer i verkligheten min käre vän.
Inte du heller. Eller SVT. Man kan aldrig komma fram till sanningen om man inte har möjlighet att lägga fram alternativa perspektiv. Minns hur Galileo blev bestraffad när han påstod att Jorden snurrade kring Solen. Alla förståsigpåare (som du) var då säkra på att verkligheten var på ett annat sätt. Men de hade fel.
Citera
2022-10-13, 19:54
Medlem
Citat:
Det finns inget universellt sanningsministerium som kan eller bör avgöra sådant. Alex Jones bör vara fri att föra fram sina genuint hållna åsikter. Han är inte heller ansvarig för andras handlingar.

"Ni" är så söndervaxxade i skallen nu att ni har tappat all moral.
Ingen har hindrat honom att framföra sina åsikter.

Det är när han börjar fingra på fakta som han torskar. 965-miljoner-dollar-torskar.

Ska det vara så förbannat svårt att förstå?
Citera
2022-10-13, 19:57
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Inte du heller. Eller SVT. Man kan aldrig komma fram till sanningen om man inte har möjlighet att lägga fram alternativa perspektiv. Minns hur Galileo blev bestraffad när han påstod att Jorden snurrade kring Solen. Alla förståsigpåare (som du) var då säkra på att verkligheten var på ett annat sätt. Men de hade fel.
Jo, jag förstår det. Om man inte kan bevisa att det inte är sant så visst. Det fanns ingen på jorden som kunde bevisa att Galileo hade fel... uppenbarligen.

Men jag tror att du förstår att det inte så i det här fallet. Dessa barn som sköts på Sandy Hook var begravda på riktigt, du vet i verkligheten.
Senast redigerad av Conception 2022-10-13 kl. 20:02.
Citera
2022-10-13, 20:02
Medlem
Laureths avatar
Så, om man själv går och mördar någon så ska familjen (eventuellt) ersättas med en småsumma, men om man minsann inte tror på ett (flera) mordfall och pratar om det så ska man betala 10 miljarder kronor. Sure.
Citera
2022-10-13, 20:04
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Jo, jag förstår det. Om man inte kan bevisa att det inte är sant så visst. Det fanns ingen på jorden som kunde bevisa att Galileo hade fel... uppenbarligen.

Men jag tror att du förstår att det inte så i det här fallet. Dessa barn som sköts på Sandy Hook var begravda på riktigt, du vet i verkligheten.
Det finns gott om människor som tror på alla möjliga galna saker här i världen och det är inget man kan hindra. Blotta åsikter skadar ingen. Jag vet inte exakt vad Alex Jones har påstått men jag gissar att agendanissarna har fultolkat hans uttalanden så mycket de kunnat. Att han skulle ha uppmanat direkt till våld ser jag som ytterst osannolikt.
Citera
2022-10-13, 20:09
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Det finns gott om människor som tror på alla möjliga galna saker här i världen och det är inget man kan hindra. Blotta åsikter skadar ingen.
Jodå, åsikter kan skada. Speciellt om det är direkta lögner.

Citat:
Jag vet inte exakt vad Alex Jones har påstått men jag gissar att agendanissarna har fultolkat hans uttalanden så mycket de kunnat. Att han skulle ha uppmanat direkt till våld ser jag som ytterst osannolikt.
Om du inte vet vad han har påstått, hur kan du då veta att det hela är fel?

Det finns sanning och det finns lögner i världen. Det är lätt att försöka hålla sig till en av dem. Det är när människor börjar tänka för mycket själva och precis som du skriver ovan, tror saker som det inte blir bra längre. Då kan man falla över för mycket på lögner utan att man kanske ens själv vet om det.
Citera
2022-10-13, 20:10
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laureth
Så, om man själv går och mördar någon så ska familjen (eventuellt) ersättas med en småsumma, men om man minsann inte tror på ett (flera) mordfall och pratar om det så ska man betala 10 miljarder kronor. Sure.
Fick Alex Jones fängelse eller dödsstraff för brottet?
Citera
2022-10-13, 20:14
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Det är när människor börjar tänka för mycket själva och precis som du skriver ovan, tror saker som det inte blir bra längre. Då kan man falla över för mycket på lögner utan att man kanske ens själv vet om det.
Haha du är totalt oförmögen att se vilken totalitär hållning du anammat. Jag tror vaxxhysterin har bidragit till att göra er oförmögna att värdera frihet. Ni är knappt människor längre, NPC:s.
Citera
2022-10-13, 20:15
Medlem
Alex spelade ju sinnessjuk i flera år bla i Joe rogan u tube. Sevärt om man har en skäms kudde.

Argumentet är att han var galen och Schizophrenia när han anklagade (staten?) att döda barnen i Sandy Hook. Eller var det att barnen inte alls hade dödats? Jag minns inte men det är crazy shit.
Citera
2022-10-13, 20:16
Medlem
Laureths avatar
Citat:
Fick Alex Jones fängelse eller dödsstraff för brottet?

Nej, jag antar att det här var civilrättsligt. Förstår du på riktigt inte poängen?

Någon som faktiskt har mördat ditt barn kan bli ersättningsskyldig för familjens ekonomiska utgifter gällande dödsfallet. Någon som inte har mördat någon kan däremot bli tvingad att betala 965 miljoner dollar för att ha pratat om fallet och ifrågasatt sanningshalten i det.

Förstår du att ena brottet är bra mycket grövre än det andra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in