Citat:
Ursprungligen postat av
fffffuuuuuu
Hur drog du den slutsatsen av det jag skrev?
Du ifrågasatte vem som överhuvudtaget skulle använda förstalagret.
Jag svarade, att det kan vara så kan det ändå anses
betydligt billigare/smidigare/mindre resurskrävande än alternativen som finns idag för motsvarande transaktioner.
Då svarade du "
du tänker att Bitcoin ska bli ett extremt mycket dyrare sätt för banker och stora företag att flytta stora pengar".
Du förstår att ditt svar var väldigt konstigt och att du kanske behöver omformulera eller elaborera vad du egentligen försökte säga?
Om du egentligen säger (men låt mig för all del inte stoppa ord i din mun) att banker och institut flyttar pengar billigare/smidigare med sina affärssystem så tror jag du glömmer att räkna in vad dessa affärssystem kostar, och under vilka omständigheter du kan använda dem.
Du negligerar också alla som inte har tillgång till dessa "affärssystem".
Och i länder med politisk instabilitet (dvs majoriteten av alla länder) så innebär det en stor kreditrisk att operera utan att ha full kontroll på sina egna värden. Då spelar det ingen roll vilka "affärssystem" du har, om regeringen får för sig att ändra regler hur företag för ut pengar ur landet (vilket händer med regelbunden basis).
Ge denna 2 minuter av din tid, och reflektera sedan vad Bitcoins förstalager bidrar med.
https://podclips.com/c/the-argentine-government-seized-1m-from-michael-saylor
Höj dig.