Citat:
Ursprungligen postat av
sherm
Du kan ju försöka "knalla in" hos mig likt Ukraina kan "försöka" ta tillbaka Donbass.
Det är med andra ord som jag sade. Musklerna sätter gränserna för vad som är möjligt. Anarki.
Det enda som skulle hindra mig rent praktiskt är att polisen och det svenska rättsväsendet är starkare. Och kanske du också är starkare. Jag tar en risk om jag skulle ge mig på detta projekt.
Åsikter kring vilka dessa områden tillhör är just åsikter. Du och Putin har era åsikter och vi andra och i princip hela den civiliserade världen en annan. Då kan det bli att slåss om saken. På anarkimaner. I slutändan är det våld som får det sista ordet om man låter det gå så långt.
Precis som när jag gör anspråk på din håla och dina inventarier. Kan inte du eller polisen eller militären få ut mig, ja då finns ingen annan utväg än att acceptera att ditt numera är mitt. Jag behöver inte ens försöka motivera det med några moraliska, historiska eller andra argumentet.
Citat:
Du glömde för övrigt nämna att 35 länder, bland dem Kina och Indien, lade ner sina röster.
Nej, det glömde jag inte. De lade ju ner sina röster. Som du skriver.