2022-10-14, 06:53
Medlem
Medan ryssarna djävlas med sina grannar och försöker skapa sitt fascistimperium har amerikanerna utvecklat och testat ett system för att rubba asteroider så att de inte ska träffa Jorden och utplåna mänskligheten. Det säger lite grann om den skilda synen som ryssar respektive amerikaner har om människan.
Senast redigerad av akrylforlibbad 2022-10-14 kl. 07:04.
Citera
2022-10-14, 06:53
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Går så där för Putte
Citat:
Elitesoldater skal ha blitt utradert: «Kastet inn i en kjøttkvern»

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/5BGwk6/elitesoldater-skal-ha-blitt-utradert-kastet-inn-i-en-kjoettkvern
Citera
2022-10-14, 06:54
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Hur går det med mobiliseringen? Har det blivit några 300 k soldater, och vart befinner de sig?
Citera
2022-10-14, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Oj, för vad? Skulle ukrainarna ägna sig åt krigsbrott när de befriar Cherson? Trodde att det bara var ryssarna som höll på med sånt.
Jag kan nog tänka mig att en och annan som blivit torterad och fått sina barn dödade samt sitt hem förstört kan ta till våld mot de som orsakat deras lidande. Framför allt om det är en f.d bekant granne.
Det är naturligtvis inte OK, men tyvärr en del av det mänskliga beteendet.
Dessa qusslingar som nu under 8 månader varit högdjur och fritt fått härja med sina grannar har nog rätt att vara lite ängsliga.
Ta ner det till din egen nivå, om grannen går med i Hells Angels när de flyttar in på gatan och är med och festar och våldtagna din dotter, skulle det inte finnas nån tanke på att hämnas på vederbörande när gänget flyttar ut?
Citera
2022-10-14, 07:02
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Återkom gärna med kommentar till din senaste dumhet som jag kommenterade.

Vet inte vad du syftar på här, antingen har du eller jag missat ett svar.
Citera
2022-10-14, 07:02
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Hur går det med mobiliseringen? Har det blivit några 300 k soldater, och vart befinner de sig?

Jag tror det är för tidigt att se dem i fällt vi lär inte se dem fören tidigast i november eller december
Citera
2022-10-14, 07:07
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:

Bra fråga. Den är väldigt avgörande för krigets fortsatta utveckling. Om ryssarna lyckas med denna mobilisering, kan de mycket väl också lyckas med en mobilisering till om några månader.

Det har säkert inte blivit 300K än, man får "mäta" det om 1-2 månader. Det tar uppenbarligen tid att mobilisera. Frågan är om vi nånsin får ett svar, jag tror kanske om 2 månader det slutar med att Ryssland säger "nu har vi "jättemånga" (de har inte helt officiellt sagt 300K) och Väst hävdar att de bara har fått X 0 000 soldater.

Jag är också osäker på om 100 000 nu är en framgång, för det betyder att man mobiliserar 100 000 per månad. Eller om det är avtagande (kommer vara 150 000 månad 1, 100 000 månad 2, och 50 000 månad 3).
Citera
2022-10-14, 07:15
Medlem
Starbacks avatar
Hela veckan har vi fått lyssna till hånfulla påståenden om att Ryssens ammunition var slut. Innan dan tar slut får vi i stället höra sanningen: det är Zilenski som är kort på ammunition.

Liksom Hitler försökte påstår nu även Biden att han tänker utplåna Rysslands armé. Hitler försökte men misslyckades . Ryssland förlorade 18 miljoner man men krossades gjorde dom inte.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...edEntry=969489

Det vore klädsamt om väst la bort sitt hånfulla tonfall i allt som gäller Ryssland.
Citera
2022-10-14, 07:17
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Ryssen verkar ha implementerat minidrönare som fäller mindre bomber. Viss framgång här. Sprider säkert skräck bland personalen på marken.

https://twitter.com/LogKa11/status/1580686278244577281

Lurigt. Undrar var de fått den idén ifrån.
Citera
2022-10-14, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Bra fråga. Den är väldigt avgörande för krigets fortsatta utveckling. Om ryssarna lyckas med denna mobilisering, kan de mycket väl också lyckas med en mobilisering till om några månader.

Det har säkert inte blivit 300K än, man får "mäta" det om 1-2 månader. Det tar uppenbarligen tid att mobilisera. Frågan är om vi nånsin får ett svar, jag tror kanske om 2 månader det slutar med att Ryssland säger "nu har vi "jättemånga" (de har inte helt officiellt sagt 300K) och Väst hävdar att de bara har fått X 0 000 soldater.

Jag är också osäker på om 100 000 nu är en framgång, för det betyder att man mobiliserar 100 000 per månad. Eller om det är avtagande (kommer vara 150 000 månad 1, 100 000 månad 2, och 50 000 månad 3).
Sovjetunionen angrep Finland med 465.000 man 1939, men eftersom ryska soldater är de ynkligaste, fegaste, mest apatiska och stridsodugliga på planeten Tellus så blev det hela ett fiasko. Tio procent av Finlands territorium lyckades man erövra och en halv miljon liv kostade det.

På den tiden fanns det andra nationaliteter än den ryska i röda armén. Tänk dig i dagsläget vad som väntar... En ohygglig massaker.
Citera
2022-10-14, 07:19
Medlem
Ghastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akrylforlibbad
Medan ryssarna djävlas med sina grannar och försöker skapa sitt fascistimperium har amerikanerna utvecklat och testat ett system för att rubba asteroider så att de inte ska träffa Jorden och utplåna mänskligheten. Det säger lite grann om den skilda synen som ryssar respektive amerikaner har om människan.

Dom kunde styrt den mot Ryssland.

Tråkigt att Vitryssland skickade massa ammunition. Ser verkligen inte ljust att för något slut på skiten.

Undra hur många som försökt plocka putin sen starten av kriget. Tyvärr ser det ju inte ut som det blir någon väst vän heller som skulle ta över.
Citera
2022-10-14, 07:21
Medlem
Citat:

Bra fråga, undrar om ens Ryska myndigheter har den kollen.
Skall man tro vissa källor så går det väl inte så bra.
Hälften var inte lämpliga p.g.a skador eller familjesituationen.
Sen verkar inte logistiken varit klockren, trafikolyckor skadade bussar och folk som blivit avsläppta på måfå.
Sen verkar det även som om de har haft problem med att utrusta de som blivit mobiliserade, brist på det mesta, kläder, vapen, mat befäl etc.
Sen om man skall tro dessa källor verkar merparten av de mobiliserade vara av sämre kvalitet, med en stor kärlek till alkoholkonsumtion.
Så frågan är om de ens når upp till 10 000 välutrustade fungerande individer i den här mobiliseringen.
Men jag vet inte, och hur vida det jag sett på nätet är enstaka fall som väljs att spridas som propaganda eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in