2022-10-13, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksmp
" Klädsel vid försvinnandet är okänt."
https://www.missingpeople.se/sv/efterlysning/liselott/

Men eftersom anhöriga har fått se bilder/video på L så är väl kläderna numera känd, varpå anhöriga nu kan gå ut med mer information så man vet vad man eventuellt kan leta efter?
Citera
2022-10-13, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakelando
Men eftersom anhöriga har fått se bilder/video på L så är väl kläderna numera känd, varpå anhöriga nu kan gå ut med mer information så man vet vad man eventuellt kan leta efter?
Exakt vad jag ville komma fram till
Citera
2022-10-13, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksmp
" Klädsel vid försvinnandet är okänt."
https://www.missingpeople.se/sv/efterlysning/liselott/
Vilket är märkligt om man nu sett bilder på henne som de påstår
Citera
2022-10-13, 23:14
Medlem
ksmps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Vilket är märkligt om man nu sett bilder på henne som de påstår

Och vilket dåligt vittne, eller om det var flera, som såg henne i Timrå? Mitt på dagen ser man henne, men inte den minsta beskrivning av hennes kläder?

(Berra behöver tömma sin inkorg)
Citera
2022-10-14, 00:18
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kramfsi
De va vi anhöriga som fick bilderna efter efterlysningarna om hallstaberget,, för polisen ansåg att tipset från servitrisen var inte relevant i nuläget ( då ) så valde vi å göra egen efterlysning. När vi fick bilderna på onsdagen så skickade vi dom vidare till polisen när vi såg L..

Usch och fy du får hälsa N-B att jag hoppas allt löser sig till det bästa! Och att hans dotter återfinns välbehållen.

Hade honom som lärare på YA!
Citera
2022-10-14, 00:29
Medlem
Liberty75s avatar
Undrar om de identifierat den där mannen. Det KAN ju vara så att L och denna man inte fullföljde dejten. De kanske inte trivdes ihop och när han drog stannade hon kvar för att lyssna på musiken, varpå hon träffade en annan kille. Allt är möjligt.

Men det är SÅ många frågetecken i hela denna berättelse. 😵‍💫
Citera
2022-10-14, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kramfsi
De va vi anhöriga som fick bilderna efter efterlysningarna om hallstaberget,, för polisen ansåg att tipset från servitrisen var inte relevant i nuläget ( då ) så valde vi å göra egen efterlysning. När vi fick bilderna på onsdagen så skickade vi dom vidare till polisen när vi såg L..

Så om jag förstår rätt, så har ni fått se bilder/filmer från lördagskvällen på Hallstaberget, och identifierat att det med säkerhet var hon? Vad hade hon för kläder - t.ex. jacka - hade hon på sig/hängde av sig den - hämtade hon isf ut den sen, eller blev den kvar? Hon hade inget kort eller mobil med sig, men hade hon jacka? Det finns nog fullt med tips/bevis på den annars om det kommer att behövas.

Sen så verkade det som en del i publiken också var ”maskerade”. Kan det vara så, att hon och den hon var med också hade maskerat sig när de lämnade platsen, så det är därför ingen sett henne?

Hennes profilbild ändrades bara någon dag innan lördag också.
Citera
2022-10-14, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Undrar om de identifierat den där mannen. Det KAN ju vara så att L och denna man inte fullföljde dejten. De kanske inte trivdes ihop och när han drog stannade hon kvar för att lyssna på musiken, varpå hon träffade en annan kille. Allt är möjligt.

Men det är SÅ många frågetecken i hela denna berättelse. 😵‍💫

Förvisso, men hon är fortfarande borta, och då kvarstår frågan varför han inte ger sig till känna då - om han har ”rent mjöl i påsen”
Citera
2022-10-14, 02:00
Medlem
Med risk för att det redan tagits upp, men hur långt är det till gruvan därifrån?
Citera
2022-10-14, 06:51
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenForest
Så om jag förstår rätt, så har ni fått se bilder/filmer från lördagskvällen på Hallstaberget, och identifierat att det med säkerhet var hon? Vad hade hon för kläder - t.ex. jacka - hade hon på sig/hängde av sig den - hämtade hon isf ut den sen, eller blev den kvar? Hon hade inget kort eller mobil med sig, men hade hon jacka? Det finns nog fullt med tips/bevis på den annars om det kommer att behövas.

Sen så verkade det som en del i publiken också var ”maskerade”. Kan det vara så, att hon och den hon var med också hade maskerat sig när de lämnade platsen, så det är därför ingen sett henne?

Hennes profilbild ändrades bara någon dag innan lördag också.

Jo mobil hade hon med sig.

På tal om profilbilden har jag funderat på om den är tagen i samma bil som hon sågs gå in i när hon försvann?

Sätet har nämligen samma mönster som någon gammal Ford pickup jag googlade på häromdagen.
Citera
2022-10-14, 07:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jo mobil hade hon med sig.

På tal om profilbilden har jag funderat på om den är tagen i samma bil som hon sågs gå in i när hon försvann?

Sätet har nämligen samma mönster som någon gammal Ford pickup jag googlade på häromdagen.

Hon står som ägare till en silverfärgad Citroen C3 -04. Kan det vara den bilen på profilbilden?
Senast redigerad av OY 2022-10-14 kl. 07:20.
Citera
2022-10-14, 08:08
Medlem
Enligt tidningen Ångermanland så har polisen fått tips om att hon har setts till i Sollefteå igår vid lunchtid men dom hittade inte henne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in