2022-10-13, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jofandu
Jag har besökt framtiden och fått exklusiv information som ingen annan sitter på.

L har under en tid chattat med en äldre man på Tinder. Mannen är runt femtio år och L skäms en aning att hon blivit attraherad av en sådan gammal man, därav har hon valt att inte berätta detta för dem hon annars brukar vara öppen med. Den äldre mannen lockade med ”all-inclusive” för kvällen, därav tar hon ej med kontokortet. L vill ta med bilen men mannen säger att det kan bli någon alkoholhaltig dryck och att han garanterar skjuts hem med Taxi. Det blir middag och lite annat varpå det hela slutar med samlag, vilken L inte går med på, med anledning av att det är förtidigt i relationen. L känner sig otrygg och vill åka hem varpå mannen stoppar henne och mördar henne. Mannen gör sig av med kroppen någonstans i Västernorrland och troligtvis någonstans runt Kramfors eller Sollefteå då mannen bor där. Mobiltelefonen som tillhör L har mannen kastat någonstans runt Kramfors och anledningen till att anhöriga sett henne aktiv på sociala medier beror på att apparna varit igång i bakgrunden och slukat ström. Efter en eller någon dag dör batteriet och telefonen släcks, vilket är svaret på att signaler inte går fram och att hon numer inte syns som aktiv på sociala medier.

Så fort Polisen finner mannen och kroppen, då har jag hela mordutredningen sammanställd ovan.

Tacka mig senare.

Jag tror faktiskt exakt samma sak, bra sammanställt av dig.
Kan vara därför infon är lite tvetydig, tror att polisen sett honom på film med henne, men vill inte säga något offentligt för att han inte ska dra sig undan.
Citera
2022-10-13, 22:32
Medlem
Nu har expressen gått ut med nyheten.

"En 25-årig kvinna från Timrå har varit försvunnen sedan i lördags.

På onsdagen inledde polisen en förundersökning om människorov, rapporterar SVT Nyheter Västernorrland."

https://www.expressen.se/nyheter/forsvunnen-kvinna-misstankt-bortrovad/
Citera
2022-10-13, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Absolut! Men har de anhöriga fått se bilderna eller fått tillgång till bilderna?
Ingen aning. Men är han avskriven så varför går dom då inte ut med att hon setts på Hallstaberget när hooja spelade? Nä, allt de här låter bara för konstigt. Det stämmer inte!
Citera
2022-10-13, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dieseldoris14
Ingen aning. Men är han avskriven så varför går dom då inte ut med att hon setts på Hallstaberget när hooja spelade? Nä, allt de här låter bara för konstigt. Det stämmer inte!
Håller med dig, mycket känns märkligt. Övertygad om att polisen vet betydligt mer än de gått ut med ännu.
Citera
2022-10-13, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dieseldoris14

Jag instämmer med dig - det är något som är skumt.
Citera
2022-10-13, 22:43
Medlem
De va vi anhöriga som fick bilderna efter efterlysningarna om hallstaberget,, för polisen ansåg att tipset från servitrisen var inte relevant i nuläget ( då ) så valde vi å göra egen efterlysning. När vi fick bilderna på onsdagen så skickade vi dom vidare till polisen när vi såg L..
Citera
2022-10-13, 22:45
Medlem
Citat:
Håller med dig, mycket känns märkligt. Övertygad om att polisen vet betydligt mer än de gått ut med ännu.
Ja, i det är vi helt överens. Min enda erfarenhet av sånt här från tidigare fall man följt är att missing people inte går ut med en plats en person senast ska ha setts på, medan de i själva verket är en helt annan plats 10 mil därifrån som polisen vet om. Har en person med all säkerhet setts i Sollefteå så är det ju därifrån den försvunnit och därifrån man behöver utgå.. Det är så jag tänker och därför går den här soppan inte ihop.
Citera
2022-10-13, 22:47
Medlem
Citat:
Varför har systern slutat lägga ut efterlysningar och artiklar?

Kanske för jobbigt för henne? Helt irrelevant fråga faktiskt. Lite respekt emot anhöriga kan man ha ist för att ifrågasätta systern till den försvunna. Och som man kan läsa sig till så ha dom varit ute å letat å letat å letat, dagligen. Jag hade inte hängt på fb å delat en massa om ngn anhörig till mig försvunnit. Jag hade varit ute och letat
Citera
2022-10-13, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
Kanske för jobbigt för henne? Helt irrelevant fråga faktiskt. Lite respekt emot anhöriga kan man ha ist för att ifrågasätta systern till den försvunna. Och som man kan läsa sig till så ha dom varit ute å letat å letat å letat, dagligen. Jag hade inte hängt på fb å delat en massa om ngn anhörig till mig försvunnit. Jag hade varit ute och letat
Min tanke var absolut inte att ifrågasätta henne som person utan mer uppmärksamma ett beteende som förändrats och det kan absolut vara de orsaker du nämner
Citera
2022-10-13, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakelando
Jag instämmer med dig - det är något som är skumt.
Eller hur! Jävligt skumt..
Citera
2022-10-13, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kramfsi
De va vi anhöriga som fick bilderna efter efterlysningarna om hallstaberget,, för polisen ansåg att tipset från servitrisen var inte relevant i nuläget ( då ) så valde vi å göra egen efterlysning. När vi fick bilderna på onsdagen så skickade vi dom vidare till polisen när vi såg L..
Hur var hon klädd? Hur kunde tipset ej anses relevant då hon var anmäld försvunnen
Citera
2022-10-13, 22:56
Medlem
ksmps avatar
Citat:
Hur var hon klädd? Hur kunde tipset ej anses relevant då hon var anmäld försvunnen

" Klädsel vid försvinnandet är okänt."
https://www.missingpeople.se/sv/efterlysning/liselott/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in