Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Skäms ni inte för vilket lidande som eran Putin orsakar unga ryssar?:
Varför måste han dö? För vad? Vad var syftet?
De hade inte ens tid att träna upp honom utan skickade honom i stort sett direkt till fronten. För att dö.
Så många ggr jag tänkt exakt som du skriver nu...
Jag besparar mig oftast att svara på alla putin-älskande fågelholkar i tråden, men det är svårt att sitta snällt vid tangenterna varje gång dom dyker upp. Jag ser nicken och scrollar oftast snabbt förbi...
Just det du skriver, "varför måste han dö"?
x 60.000,ish.... (plus alla åtskilliga civila, barn och ukrainska militärer)
Hur kan man rättfärdiga blodtörsten som släcker så många unga mäns liv från sin (vad jag antar) egen nation?? Jag begriper inte?
Jag är FÖR UKRAINA alla dagar i veckan och jag AVSKYR Putin så det gör ont i hela jävla själen. Men ingen ska behöva dö på detta vidriga sätt, vare sig stackars unga ukrainska män, Ryska unga män eller ABSOLUT INTE oskyldiga kvinnor och barn! Fattar dom inte att dom själva föder hat mot sitt eget folk med si a uttalanden? Jag har aldrig haft ngt emot ryssar utöver ledningen, men nu dimper fler och fler ner i "hata-facket", enbart pga hur de uttrycker sig ang kriget mot ukraina.
HUR kan man stå FÖR ett sådant krig?
Hur kan man påstå sig vara FÖR ett land till det priset?
Deras egna landsmän som tvingas i strid och dör i bitar, desformerade, ruttnar på lerig mark och glöms bort... Hur anhöriga och faderlösa barn gråter sig till sömns.
HUR fan kan dom sitta och heja på detta vidriga avskum till ledare när han åstadkommer så mkt död,blod och elände för SÅ många människor?!
Hur kan man rättfärdiga våldtäkter på kvinnor/barn och tortyr och avrättningar som soldater begått på dels sina befäls befallningar men även av egen vilja pga fucked upp mentalitet. Hur kan man inte SE vad som händer?!
Tänk om det varit deras egen lillasyster eller mamma? Bror?
HUR kan man stödja allt detta och rättfärdiga att ta någons mark?
Jag begriper inte... för mig blir det nattsvart vrede och jag sörjer över dessa metalt handikappade människornas brist på insikt och empati. Kanske hjärnor värt att forska på för framtida medicinska experiment....
Sjuka jävlar!
Dåligt föräldraskap sedan barnsben, för lite kärlek rent allmänt med en stor näve skolfrånvaro och okunskap....
Och du ska ha cred för dina många bra i lägg btw! Och sorry att jag våldtog ditt inlägg med min kräka över stöd för putin! Jag skulle "bara" hålla med sen spåra det...😅