2022-10-14, 01:11
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monarkiknullaren
orkar du verkligen med sånt gammelman? bråka med folk som är större och starkare än dig? ska du inte checka in på ålderdomshemmet istället? peka finger åt TVn?

ta tag i ditt liv för i helvete gubbjävel. det är så tragiskt att du ska vara så full med hat i din ålder.

kanske go out with a bang? ring ukraina och fråga om du får vara med!

Tja är dom som du behöver jag flera ryssar . Du skulle liksom inte komma 20 meter med plogen innan du var förbrukad
Citera
2022-10-14, 01:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Tja är dom som du behöver jag flera ryssar . Du skulle liksom inte komma 20 meter med plogen innan du var förbrukad
nu är det lite för mycket ego och försvarsmekanism.

ålderdomshemmet. think about it!
Citera
2022-10-14, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
På något perverterat sätt tycker jag inte vi ska sabla ner ryssen helt och hållet, Denne har hållit oss upptagna i 40-50 år med tanken på att vi måste slå ryssen, vilket vi gjorde för länge sedan, men fattade det först nu. Det är en bragd i sig själv, faktiskt! I en bättre värld skulle ryssen kunna bidra med oerhört mycket. Det finns många smarta ryssar, man kan inte förakta ett helt folk för vad ett fåtal svin kan åstadkomma. Man kan klandra dem, men sen då?

Dom smartaste försvann redan i början.

Respekt förtjänas.

I princip har jag aldrig ägnat Ryssland någon större tankemöda eller haft någon speciell uppfattning om ryssar, men detta krig och de synnerliga vidrigheter som uppenbarats kommer nog inte lämna mig opåverkad.

Det är oundvikligt.

Att "korrigera demografin/brista på barn" genom att stjäla barn/dela på syskon och placera dom i Ryssland, kanske som ersättning för stupad tonårig son ....... Där går tex en gräns.
Senast redigerad av Remark 2022-10-14 kl. 01:18.
Citera
2022-10-14, 01:15
Medlem
Citat:
Utan försvarsgarantin skulle Kina iaf försöka .

Kineserna skämtar friskt om Vladivostok och om andra omstridda områden i Ryssland just nu . Vet inte riktigt om vad Kinas officiella inställning är till detta ( det har förekommit på tv enligt en vän boendes Kina )

Ja, men vet inte om en befäst ö är så enkel att ta, bara om man lyckas med en blockad under några år. Liknade sanktionerna mot Ryssland, tills landet får slut på viktiga komponenter.

Snabb fråga, vad är det som gör kryssningsmissilerna så pass dyra? 6miljoner $, känns dyrt när man tillverkat ett par tusen. Tänker på rysssrnas Kalibr. Navigation och programvara borde inte kosta så mycket, är det motor och andra komponenter som gör det dyrt?
Citera
2022-10-14, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Det var det mest bisarra jag läst idag.

Det finns ingenting, fram till dags dato, som tyder på att en majoritet i Donbas skulle vilja tillhöra Ryssland.
Citera
2022-10-14, 01:17
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Jag tycker akademisktfyllo faktiskt är en trevlig mångsidig opponent hade inte det här pågått så skulle jag säkert bjudit honom på någon öl .Om våra vägar korsats ? Inte hans fel att det är krig och ibland kan han försvara det på ett sätt som är lite dumt . Men jag vet fullkomligt väl att inte han inte är skyldig till ildåden Och han förmodligen förstår konsekvenserna av att släppa avhumaniserade mbänniskor tillbaka in i samhället .

Det finns dock andra ryssar i tråden jag känner för att spänna framför en plog och att de grävs ner där de faller

Håller med. Respektabel person även jag inte alls står på hans sida. Men han kommer med tänkvärda ord till och från.
Citera
2022-10-14, 01:20
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Biden skickar alltså $300 miljoner i mediciner till Europa inför ett kommande kärnvapenkrig.
Han är en underbar och omtänksam människa.

Ja han hotar inte med kärnvapenkrig iaf...
Citera
2022-10-14, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Skäms ni inte för vilket lidande som eran Putin orsakar unga ryssar?:

Varför måste han dö? För vad? Vad var syftet?

De hade inte ens tid att träna upp honom utan skickade honom i stort sett direkt till fronten. För att dö.

Så många ggr jag tänkt exakt som du skriver nu...
Jag besparar mig oftast att svara på alla putin-älskande fågelholkar i tråden, men det är svårt att sitta snällt vid tangenterna varje gång dom dyker upp. Jag ser nicken och scrollar oftast snabbt förbi...
Just det du skriver, "varför måste han dö"?
x 60.000,ish.... (plus alla åtskilliga civila, barn och ukrainska militärer)
Hur kan man rättfärdiga blodtörsten som släcker så många unga mäns liv från sin (vad jag antar) egen nation?? Jag begriper inte?
Jag är FÖR UKRAINA alla dagar i veckan och jag AVSKYR Putin så det gör ont i hela jävla själen. Men ingen ska behöva dö på detta vidriga sätt, vare sig stackars unga ukrainska män, Ryska unga män eller ABSOLUT INTE oskyldiga kvinnor och barn! Fattar dom inte att dom själva föder hat mot sitt eget folk med si a uttalanden? Jag har aldrig haft ngt emot ryssar utöver ledningen, men nu dimper fler och fler ner i "hata-facket", enbart pga hur de uttrycker sig ang kriget mot ukraina.
HUR kan man stå FÖR ett sådant krig?
Hur kan man påstå sig vara FÖR ett land till det priset?
Deras egna landsmän som tvingas i strid och dör i bitar, desformerade, ruttnar på lerig mark och glöms bort... Hur anhöriga och faderlösa barn gråter sig till sömns.
HUR fan kan dom sitta och heja på detta vidriga avskum till ledare när han åstadkommer så mkt död,blod och elände för SÅ många människor?!
Hur kan man rättfärdiga våldtäkter på kvinnor/barn och tortyr och avrättningar som soldater begått på dels sina befäls befallningar men även av egen vilja pga fucked upp mentalitet. Hur kan man inte SE vad som händer?!
Tänk om det varit deras egen lillasyster eller mamma? Bror?
HUR kan man stödja allt detta och rättfärdiga att ta någons mark?
Jag begriper inte... för mig blir det nattsvart vrede och jag sörjer över dessa metalt handikappade människornas brist på insikt och empati. Kanske hjärnor värt att forska på för framtida medicinska experiment....
Sjuka jävlar!
Dåligt föräldraskap sedan barnsben, för lite kärlek rent allmänt med en stor näve skolfrånvaro och okunskap....

Och du ska ha cred för dina många bra i lägg btw! Och sorry att jag våldtog ditt inlägg med min kräka över stöd för putin! Jag skulle "bara" hålla med sen spåra det...😅
Senast redigerad av Strogge123 2022-10-14 kl. 01:27.
Citera
2022-10-14, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Biden skickar alltså $300 miljoner i mediciner till Europa inför ett kommande kärnvapenkrig.
Han är en underbar och omtänksam människa.

Han sitter inte och hotar världen med kärnvapen stup i kvarten iaf!
Citera
2022-10-14, 01:24
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monarkiknullaren
nej det är borrell och biden som gör.

Ja Biden hotar inte med kärnvapen. Exakt. Det gör dvärgen i Kreml.
Citera
2022-10-14, 01:25
Medlem
Citat:
Varför ber du inte till Putin istället? Det är på honom allt hänger.

EU startades för fred i Europa.
De ska inte ens diskutera potentiellt kärnvapenkrig.
Citera
2022-10-14, 01:27
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Kollaboratörerna i Kherson börjar bli rädda:

Oj, för vad? Skulle ukrainarna ägna sig åt krigsbrott när de befriar Cherson? Trodde att det bara var ryssarna som höll på med sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in