2022-10-14, 00:24
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Låt oss hoppas att vi får uppleva nästa vår och sommar.
Låt inte EU och USA leda oss in i ett 3:e världskrig.
Det är inte värt det…

Du får nog be din bön hos skolgårdsmobbaren. Bara han som hotar med kärnvapen.
Citera
2022-10-14, 00:27
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolandiz
Donbass vill bli ryskt och blev det.

Nej. Donbass vill vara Ukrainskt. Majoriteten som bor i Donbass är etniska ukrainare och de vill naturligtvis fortsätta att vara en del av Ukraina.

Och det är vår plikt att hjälpa Donbass att förbli ukrainskt.
Citera
2022-10-14, 00:27
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Det är inte värt det…

Det går bra för min del Putin får köras sitt chicken race det kommer att sluta illa för honom och er !

Putin sökte krig inte vi . Och skulle vi dö när Ryssland blir en glasöken så lämnar vi en bättre värld bakom oss utan facism . Hoppas bara att ni låter oskyldiga barn ner i bunkrarna . Putin kan stanna vid Kreml och sina likar
Senast redigerad av skalman1973 2022-10-14 kl. 00:36.
Citera
2022-10-14, 00:31
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. Donbass vill vara Ukrainskt. Majoriteten som bor i Donbass är etniska ukrainare och de vill naturligtvis fortsätta att vara en del av Ukraina.

Och det är vår plikt att hjälpa Donbass att förbli ukrainskt.
Det var det mest bisarra jag läst idag.
Citera
2022-10-14, 00:35
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Varför så mycket rysshat i tråden?
Det är tråkigt tycker jag.

Angående Krim så är det ryskt och inget annat, den diskussionen är sedan länge avslutad!

Nä det är Ukrainas det också . Putin gapade efter för mycket och nu förlorar han allt
Citera
2022-10-14, 00:36
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:

Angående Krim så är det ryskt och inget annat, den diskussionen är sedan länge avslutad!

Krim kommer att tas tillbaka förr eller senare. Om några år när Ryssland är bankrutt och inte längre har någon armé så kommer FN och NATO att tilldela rysk mark som de känner för.

Då blir det äntligen som det bör vara.
Citera
2022-10-14, 00:36
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
"Sverige behöver NATO":

"Let's not forget what the origin of the problem is. There is no place in modern Europe for ethnically pure states. That's a 19th century idea and we are trying to transition into the 21st century, and we are going to do it with multi-ethnic states."
- Wesley Clarke

"Ryssland", dvs Sovjet, körde en gammal ubåt på grund 1981 - men NATO och deras medlöpare har kört hela Sverige i botten genom att öppna Europas gränser till MENA.

Vladimir Putin:

Citat:
Vladimir Putin:

"People of diverse ethnic backgrounds, religions, views and beliefs live in Russia, but all of them are united in their respect for the Heroes of the Fatherland and their heroism, boosting our strength and energy, our desire to keep moving forward and our unity. I firmly believe that this is how it always will be."

http://en.kremlin.ru/events/president/news/67324

Låter som en rysk version av Annie Lööf.
Citera
2022-10-14, 00:41
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Det är inte värt det…

Varför ber du inte till Putin istället? Det är på honom allt hänger.
Citera
2022-10-14, 00:42
Medlem
Mindbusinesss avatar
Den som dummar sig får inga vänner.
”At the United Nations, Putin is more isolated every day. The UN General Assembly Wednesday voted to reject his annexation of Ukrainian territory by a margin of 143 to five, with 35 abstentions.”
https://edition.cnn.com/2022/10/13/opinions/putin-far-right-fans-west-europe-ghitis/index.html
Citera
2022-10-14, 00:43
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Enligt alla Putinrunkare så sparar ju Ryssland sina bästa vapen till NATO, och i väntan på en direkt konfrontation med NATO dammar man av lite gamla stridsvagnar från Sovjettiden 😄

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xg8GjX/rapport-ryssland-kan-hamta-ammunition-i-belarus

"Vi ser gamla sovjetiska stridsvagnar som har tagits från Ryssland och som saknar skydd mot moderna vapen"

Ryssland är inget annat än ett stort skämt.

Vem kommer frukta den ryska armen efter detta? Vem kommer våga göra affärer/köpa gas av Ryssarna efter detta?

Putin har på 8 månader lyckats förstöra den ryska ekonomin och den ryska militärens rykte och anseende för flera årtionden framåt.

Hur ska Putin ens kunna bygga upp den ryska armen sen hade han tänkt sig då sanktionerna kommer vara kvar 10-tals år framåt?

På något perverterat sätt tycker jag inte vi ska sabla ner ryssen helt och hållet, Denne har hållit oss upptagna i 40-50 år med tanken på att vi måste slå ryssen, vilket vi gjorde för länge sedan, men fattade det först nu. Det är en bragd i sig själv, faktiskt! I en bättre värld skulle ryssen kunna bidra med oerhört mycket. Det finns många smarta ryssar, man kan inte förakta ett helt folk för vad ett fåtal svin kan åstadkomma. Man kan klandra dem, men sen då?
Citera
2022-10-14, 00:44
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:

Enkel logik. Hade norrmän attackerat Sverige hade jag hatat norrmän såsom jag hatar ryssar som attackerar sitt grannland.

Tillägg: har vänner i Ryssland. De hatar jag inte. Förnuftigt folk som är förtryckta och lever i en lögn (propaganda).

Den dagen de beger sig till Ukraina kommer jag hata de. Har sagt till de att vägra från dag ett, med tanke på att ingen har attackerat Ryssland. Vi är överens, men fortfarande är de rätt tafatta och säger att politiken inte är deras sak.
Senast redigerad av CanisMinor 2022-10-14 kl. 00:47.
Citera
2022-10-14, 00:45
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Varför svarar du inte på frågan? Presentera ett utlåtande för en organisation med internationell trovärdighet som utvärderat situationen i Donbass och kommit fram till att situationen är att klassa som ett folkmord?

Näe, för det kan du inte din jävla parentes.

Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Den som dummar sig får inga vänner.
”At the United Nations, Putin is more isolated every day. The UN General Assembly Wednesday voted to reject his annexation of Ukrainian territory by a margin of 143 to five, with 35 abstentions.”
https://edition.cnn.com/2022/10/13/opinions/putin-far-right-fans-west-europe-ghitis/index.html

RyZZland har nu blivit politiskt isolerat och ekonomiskt utplånat. Ett tillstånd som kommer att bestå i flera generationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in