Citat:
Ursprungligen postat av
borinorr
Har ju aldrig bott i bostadsrätt(förutom en kort period i ungdomen) så vet ju inte vad som gäller för en sådan, men hur mycket får man störa sina grannar?
Hon gapar ju och skriker i tid och otid, hon pratar illa om sina grannar och mer eller mindre hänger ut dom i sina sociala medier och blötlägger köket med dyngsur tvätt.
Lär ju säkert vara mer hon ställer till med kan jag tro.
Det är som alla ställen, man får inte störa grannar egentligen generellt även på dagtid, Så klart är normal ljud tillåtet... man ska bli allt tystare på kvällen som går. Efter kl22 Så ska det egentligen vara helt tyst. man diskar/Dammsuger självklart inte, Det beror så klart på hur huset är byggt och vad som hörs. En förening bestämmer ju själv så vill alla att det ska vara tyst kl 23 så är det så.
Föreningen kan ju faktiskt bestämma att hon ska vräkas och sälja lägenheten:
Men i o med att jag inte bor så så har jag aldrig kollat exakt hur det går till men jag antar att man gör det via tingsrätten Eller direkt med fogden.
Misstänker att är tingsrätten med på det så fixar man med Fogden,när det ska hända.
är det väl en från kronofogden, en låssmed och en polis som gör själva vräkningen.