2022-10-13, 21:52
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kramfsi
Nä inte vi anhöriga. om polisen har mer info vet ja inte. Vi får inte veta all info, hur mycke man än skulle vilja.

Samma här. Miljoner frågor men typ några svar, hon är försvunnen, hon finns på bilder/filmer från hallstaberget. Hon dolde att hon inte va hemma.
Tror ni att det finns möjlighet att hon försvinner frivilligt?
Om hon håller sig borta frivilligt borde hon väl höra av sig tycker man.Speciellt efter så lång tid som gått.
Citera
2022-10-13, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
De har väl inte bett om hjälp att identifiera den hon eventuellt var och käkade med?
Nej, dom har överhuvudtaget inte nämnt det. Dom ljuger oss alla rakt upp i ansiktet istället, missing people inklusive, om var hon senast sågs. Varför ska vi söka efter någon i Timrå som senast sågs i Sollefteå? Varför ska polisen ha kontakt med någon i en grå bil, om dom vet vem hon åt middag med på kvällen i Sollefteå?
Citera
2022-10-13, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dieseldoris14
Nej, dom har överhuvudtaget inte nämnt det. Dom ljuger oss alla rakt upp i ansiktet istället, missing people inklusive, om var hon senast sågs. Varför ska vi söka efter någon i Timrå som senast sågs i Sollefteå? Varför ska polisen ha kontakt med någon i en grå bil, om dom vet vem hon åt middag med på kvällen i Sollefteå?
Den som eventuellt haft en grå bil kanske sitter på viktig information. Den som hon eventuellt ätit med kanske redan gett sig till känna och avskrivits från utredning. Vi vet inte mycket alls och det är så läget ser ut. Jag litar på att de ger oss den information de kan i nuläget under arbetets gång.
Citera
2022-10-13, 21:59
Medlem
Varför har systern slutat lägga ut efterlysningar och artiklar?
Citera
2022-10-13, 22:06
Medlem
Citat:
Den som eventuellt haft en grå bil kanske sitter på viktig information. Den som hon eventuellt ätit med kanske redan gett sig till känna och avskrivits från utredning. Vi vet inte mycket alls och det är så läget ser ut. Jag litar på att de ger oss den information de kan i nuläget under arbetets gång.
Fast nej, för enligt hennes anhöriga som skriver så får inte bilder spridas pga någon som pratar med henne där.. Jag litar på den information som polisen går ut med, och än har inte Hallstaberget varit en del av den informationen. Skulle dom delge oss något om det, så litar jag på det då.
Citera
2022-10-13, 22:08
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Kan de vara frivilligt ändå?Att hon försvinner?
Citera
2022-10-13, 22:11
Medlem
Citat:
Fast nej, för enligt hennes anhöriga som skriver så får inte bilder spridas pga någon som pratar med henne där.. Jag litar på den information som polisen går ut med, och än har inte Hallstaberget varit en del av den informationen. Skulle dom delge oss något om det, så litar jag på det då.
Anledningen till att bilder inte får spridas kan ju vara för att människan är avskriven som ointressant, sprids bilderna kanske det blir hetsjakt.

Nej helt korrekt, polisen har inte gått ut med att hon varit där och vi vet ej varför.
Citera
2022-10-13, 22:13
Medlem
Citat:

Tänkte detsamma tidigare idag
Citera
2022-10-13, 22:17
Medlem
Jofandus avatar
Jag har besökt framtiden och fått exklusiv information som ingen annan sitter på.

L har under en tid chattat med en äldre man på Tinder. Mannen är runt femtio år och L skäms en aning att hon blivit attraherad av en sådan gammal man, därav har hon valt att inte berätta detta för dem hon annars brukar vara öppen med. Den äldre mannen lockade med ”all-inclusive” för kvällen, därav tar hon ej med kontokortet. L vill ta med bilen men mannen säger att det kan bli någon alkoholhaltig dryck och att han garanterar skjuts hem med Taxi. Det blir middag och lite annat varpå det hela slutar med samlag, vilken L inte går med på, med anledning av att det är förtidigt i relationen. L känner sig otrygg och vill åka hem varpå mannen stoppar henne och mördar henne. Mannen gör sig av med kroppen någonstans i Västernorrland och troligtvis någonstans runt Kramfors eller Sollefteå då mannen bor där. Mobiltelefonen som tillhör L har mannen kastat någonstans runt Kramfors och anledningen till att anhöriga sett henne aktiv på sociala medier beror på att apparna varit igång i bakgrunden och slukat ström. Efter en eller någon dag dör batteriet och telefonen släcks, vilket är svaret på att signaler inte går fram och att hon numer inte syns som aktiv på sociala medier.

Så fort Polisen finner mannen och kroppen, då har jag hela mordutredningen sammanställd ovan.

Tacka mig senare.
Citera
2022-10-13, 22:20
Medlem
ksmps avatar
Den här artikeln har tydligen inte postats? Den är tre dagar gammal och inte låst.
https://www.st.nu/2022-10-10/ung-kvinna-anmald-forsvunnen-i-timra--pappan-hemskt-och-skrammande
"När kvinnan varit försvunnen i 24 timmar fick polisen gå in i hennes lägenhet i Timrå som var nedsläckt och tom.
Utanför stod hennes bil parkerad.

Enligt anhöriga brukar hon vara i kontakt med anhöriga dagligen och är enligt dem inte en person som självmant håller sig undan.
Hennes närmaste är väldigt oroliga.

Kvinnan har inte heller varit i kontakt med sin arbetsplats.
Hon har inte försvunnit tidigare. Det är så hemskt och skrämmande alltihop, säger hennes pappa."
Citera
2022-10-13, 22:25
Medlem
Citat:
Anledningen till att bilder inte får spridas kan ju vara för att människan är avskriven som ointressant, sprids bilderna kanske det blir hetsjakt.

Nej helt korrekt, polisen har inte gått ut med att hon varit där och vi vet ej varför.
Fast bilder från en allmän tillställning får ju delas. Vore det en anhörig till mig så hade jag gladeligen delat senaste bilden som finns.
Citera
2022-10-13, 22:30
Medlem
Citat:
Fast bilder från en allmän tillställning får ju delas. Vore det en anhörig till mig så hade jag gladeligen delat senaste bilden som finns.
Absolut! Men har de anhöriga fått se bilderna eller fått tillgång till bilderna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in