2022-10-13, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filip60
Vill minnas det är Hypofysen som styr sexualdriften??

Hypofysen producerar hormoner.
Citera
2022-10-13, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Hypofysen producerar hormoner.
Aha
Citera
2022-10-13, 22:25
Medlem
Citat:
Aha
Hypothalamus
Hypothalamus ligger under thalamus och styr över automona och endokrina funktioner. Det betyder att livsviktiga mekanismer som hunger, törst, kroppstemperatur, sexualdrift och tillväxt styrs härifrån. Detta görs genom frisättande av hormoner genom hypofysen. Lite rätt hade jag nog ändock?
Citera
2022-10-13, 22:45
Medlem
Citat:
Hypothalamus
Hypothalamus ligger under thalamus och styr över automona och endokrina funktioner. Det betyder att livsviktiga mekanismer som hunger, törst, kroppstemperatur, sexualdrift och tillväxt styrs härifrån. Detta görs genom frisättande av hormoner genom hypofysen. Lite rätt hade jag nog ändock?

Jodå. Absolut. Visst har du rätt. Jag skrev "... sitter inte i huvudet". Jag borde kanske ha skrivit sitter inte i intellektet.
Citera
2022-10-13, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Herregud.. Stackars lilla flicka . Tror definitivt inte på att "pojken" inte visste vad han gjorde, utan skulle göra det han tänkte, om han inte blivit störd av förbipasserande som tack och gud fanns till räddning! Tycker att det verkar solklart att han skulle strypa henne till döds om det inte hade kommit förbipasserande. Tror som andra har skrivit att han nog inte är så lågbegåvad som folk tror utan långt mer utvecklad och visste nog precis vad han gjorde och vad den sista detaljen var.. att döda henne men som sagt.. Tack för att han blev störd och att hon lever och jag hoppas att hon kan få ett bättre liv än vad hon har just nu.. Stackars lilla tjej

Han blev inte avbruten av förbipasserande,han plågade henne i två timmar sen sa han till dom som passerade att han sett nån livlös i skogsdungen.
Vem vet vad monstret utsatt henne för under dessa timmar!?
Citera
2022-10-13, 23:02
Medlem
retiarius1s avatar
Förtydligande

Citat:
Ursprungligen postat av Loppan678
Kan det vara så att den s.k. lågbegåvningen är spelad? Kan en paragraf 7- undersökning se igenom en spelad diagnos?

Varför de skulle hitta på att han har en diagnos? Tja, det finns många exempel om folk här i vårt land som har spelat rullstolsbundna eller oförmögna för att få bidrag eller andra fördelar.

En annan tanke är OM det stämmer, att han är lågbegåvad som en 7- åring, har man sexualdrift då?

Sexualdrift har han nog haft länge. Men det där att han är så jävla lågbegåvad ställer jag mig tvivlande till.
IQ 60-70 ca, men impulsstyrd med starka drifter från skrevet om man säger så.
Även djur har det.

Jag menar att han är lågbegåvad, men inte dummare än att han kan planera och minnas hur man typ gör en snara av skosnören för att strypa, för att paralysera sitt offer och få sin sexualdrift tillfredsställd. I övrigt lika lågbegåvad som de flesta från den regionen i Afrika.
Senast redigerad av retiarius1 2022-10-13 kl. 23:06. Anledning: Förtydligande
Citera
2022-10-13, 23:06
Medlem
Varför spendera pengar på en sån här? En kula och en enkel plats i minneslunden.
Citera
2022-10-13, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trez77
Han blev inte avbruten av förbipasserande,han plågade henne i två timmar sen sa han till dom som passerade att han sett nån livlös i skogsdungen.
Vem vet vad monstret utsatt henne för under dessa timmar!?
Jag har svagt minne av att det stod i tråden tidigt att hon hade "pinnar inkörda i alla kropps öppningar"? jag hoppas jag minns fel Om så är fallet och med tanke vad han i övrigt gjort med detta stackars flickebarn hoppas jag resten av hans liv på Jorden blir ett helvete. han påminner om min katt när han fångar möss,sork råttor innan han avlivar dom han "leker" med dom trots att jag om jag ser det försöker få han sluta plåga djuren
Citera
2022-10-13, 23:26
Medlem
Citat:
Jag har svagt minne av att det stod i tråden tidigt att hon hade "pinnar inkörda i alla kropps öppningar"? jag hoppas jag minns fel Om så är fallet och med tanke vad han i övrigt gjort med detta stackars flickebarn hoppas jag resten av hans liv på Jorden blir ett helvete. han påminner om min katt när han fångar möss,sork råttor innan han avlivar dom han "leker" med dom trots att jag om jag ser det försöker få han sluta plåga djuren

Känner igen att du skrivit det tidigare i tråden. Jag har läst allt, men något sådant har jag inte sett, kan i och för sig missat det, eller om det ej finns kvar.

Du blandar inte ihop det med fallet I*da J*ohansson som blev mördad i ett motionsspår i Upplands Väsby? Hennes mördare hade ju stoppat in pinnar i olika kroppsöppningar på hennes kropp.
Citera
2022-10-13, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdis12
Inte helt säker men 10-13 år.

I Detta fallet 9 år.
Citera
2022-10-13, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBlackMagic
Varför spendera pengar på en sån här? En kula och en enkel plats i minneslunden.

I minneslunden? I toalettstolen menar du väl?
Citera
2022-10-13, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Känner igen att du skrivit det tidigare i tråden. Jag har läst allt, men något sådant har jag inte sett, kan i och för sig missat det, eller om det ej finns kvar.

Du blandar inte ihop det med fallet I*da J*ohansson som blev mördad i ett motionsspår i Upplands Väsby? Hennes mördare hade ju stoppat in pinnar i olika kroppsöppningar på hennes kropp.
Kan vara att jag blandat ihop det. ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in