2022-10-13, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilverFoox
Bra sagt av Guillou.
Håller med , kul att ngn jävel visar lite stake i det här landet
Citera
2022-10-13, 18:57
Medlem
politiker.ljugers avatar
Takes one to know one
Citera
2022-10-13, 19:59
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tittletattle
Jan Guillou skriver idag en kolumnist i aftonbladet avseende Erdogans lättkränkthet.
Han refererar flertal tillfällen till Får och Getknullare. Vid flertal tillfällen maskade med Stjärnor, medan han vid andra tillfällen skrivit ut hela ordet.

Jag har läst detta stycke vid 2 tillfällen och vet inte riktigt vad han vill uppnå med denna?

Vill han försöka påvisa de ledande politikerna i Sverige att Erdogan kommer reagera negativt på yttrandefriheten och den "fria" median i Sverige? (Dvs denna kolumnist)

Vill han faktiskt försöka störa medlemskapet i Nato med denna?

Eller är det något annat?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...ar-av-sitt-hot

Vem fan bryr sig om vad han "försöker störa"?
Sketgubbe!
Citera
2022-10-13, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tittletattle
Jan Guillou skriver idag en kolumnist i aftonbladet avseende Erdogans lättkränkthet.
Han refererar flertal tillfällen till Får och Getknullare. Vid flertal tillfällen maskade med Stjärnor, medan han vid andra tillfällen skrivit ut hela ordet.

Jag har läst detta stycke vid 2 tillfällen och vet inte riktigt vad han vill uppnå med denna?

Vill han försöka påvisa de ledande politikerna i Sverige att Erdogan kommer reagera negativt på yttrandefriheten och den "fria" median i Sverige? (Dvs denna kolumnist)

Vill han faktiskt försöka störa medlemskapet i Nato med denna?

Eller är det något annat?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...ar-av-sitt-hot

Herregud hur har jag missat detta? Han har korkat upp en ny flaska MacAllan (600 kronor tack) och satt sig vid tangentbordet. Stor händelse i min lilla värld. Nu får jag chansen (igen) att läsa hur en erkänd författare uttrycker fördomar på ett civiliserat sätt.

Han har en ful mun och håller den öppen för alla att se. Jag beundrar våghalsigheten.
Citera
2022-10-13, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Guillou är en dåre. Inget att fästa något avseende vid.

Beträffande Erdogan har Guillou rätt. Erdogans ekonomiska politik är helt åt skogen, och plågar befolkningen. Inflationen är ca 83%! Skulle Sverige ha lika höga räntor och en inflation på över 80% skulle det gå åt helvete för många av oss. Att Erdogan fokuserar på utrikespolitiken - t.ex jävlas med Finland och Sverige - är typiskt för en diktator. När inrikespolitiken går åt skogen ser man till att fokus riktas på utrikespolitiken istället.
Citera
2022-10-13, 22:07
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Vilken cp-dtörd gammal vidrig äckelkommunist han är. Nämner fårknullare och getknullare mer än 10ggr i sin sketna artikel, samtidigt nämner han flertalet gånger att "snälla uppmärksamma att det inte är jaag som kallar fårknullaren för fårknullare. Skabb.
En erdogan-lover. Trevligt!
Citera
2022-10-13, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaussBonnet

Asch! Erdogan får nog inte upp den, inte ens med getter. Det är därför han är så jävla gnällig!

Du har missförstått vem av Erdogan och geten som knullar vem.
Citera
2022-10-14, 04:03
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-Y-F
En erdogan-lover. Trevligt!

En idiot, vad trevligt.

Jag tycker inte om Biden. Då måste jag älska kommunism va? Haha, vilket lätt liv du lever.
Citera
2022-10-14, 06:19
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
En idiot, vad trevligt.

Jag tycker inte om Biden. Då måste jag älska kommunism va? Haha, vilket lätt liv du lever.
Varför blir du så kränkt över vad Guillou har att säga om en despot?
Citera
2022-10-14, 09:29
Medlem
Har ni någonsin haft sex med en get eller ett får?
Hur vet ni om det är bättre eller sämre än något annat?
Citera
2022-10-14, 09:57
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-Y-F
Varför blir du så kränkt över vad Guillou har att säga om en despot?

För att Guillou är en avdankad löjromsstalinist, tillika hycklare.

För att jag inte är så ensidig som Du.

För att jag kan avsky två människor som står på olika sidor, medan Du måste välja en av dem att avguda och en att avsky, för att följa alla andra.
Citera
2022-10-14, 10:47
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pax80
Beträffande Erdogan har Guillou rätt. Erdogans ekonomiska politik är helt åt skogen, och plågar befolkningen. Inflationen är ca 83%! Skulle Sverige ha lika höga räntor och en inflation på över 80% skulle det gå åt helvete för många av oss. Att Erdogan fokuserar på utrikespolitiken - t.ex jävlas med Finland och Sverige - är typiskt för en diktator. När inrikespolitiken går åt skogen ser man till att fokus riktas på utrikespolitiken istället.

Turkiet hade 11% tillväxt förra året och har 7% tillväxt i år. Ekonomin är inte så illa som västmedierna(oligarkerna) hävdar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in