2022-10-13, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Precis, samma här. Gått fram till henne och kollat att det var hon och var det Liselotte hade jag sagt till henne att hon är efterlyst och måste ringa till sin syster på stuts.

Om man ringer polisen med tips om att man har sett henne, då måste man vara säker på att det är hon eftersom polisen lägger resurser på att åka runt och söka. Har inte besökt Sollefteå så jag vet inte hur stort det är att åka runt i, en gata eller två.

Ja alltså Sollefteå är inte stort så på ytan. Men ja, helt onödiga resurser, tips vid sånna här "brott" eller hur jag ska uttrycka mig ska vara till 100% säkra, de handlar om en försvunnen människa, som dessutom utreds under människorov, tänk dig anhöriga som Får upp hoppet för varje tips o så är det inget. Nää man måste vara säker
Citera
2022-10-13, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ja utgår från alla andra efterlysningar man tagit del av. Att de tar fasta på en säker sista observation eller kontakt och den informationen spreds ju innan de visste att hon var på hallstaberg.
Va? Hallstaberget nämndes redan i tisdags. Finns de då foton därifrån så är senaste observationen av henne efter 23.30, dvs inte försvunnen sen 21-tiden i lördags. Dom här uppgifterna krockar, och jag väljer faktiskt att lita mer på polisens uppgifter än något från fb.
Citera
2022-10-13, 20:01
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dieseldoris14
Nu får ni säga vad ni vill, men jag kommer inte tro på något om hallstaberget förrän polisen går ut med något sånt.

Samma här!
Citera
2022-10-13, 20:02
Medlem
Citat:
"Den senaste säkra iakttagelsen av kvinnan är att en bekant såg henne i centrala Timrå tidigt på lördagseftermiddagen." citat från svt. Den är från igår, men uppdaterad idag.. Nu får ni säga vad ni vill, men jag kommer inte tro på något om hallstaberget förrän polisen går ut med något sånt.

Det förstår jag.
Med all rätt också.

Ni kanske har rätt angående skribenten i tråden som lämnat uppgifter.
Jag valde att tro på personen pga att alla uppgifter om Liselotte var detaljrika och kändes äkta.
Eftersom hon skrev att polisen gett anhöriga bilder osv från hallstaberget så tror jag det finns en anledning till att de inte går ut med allt offentligt. Pga mannen.
Citera
2022-10-13, 20:02
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mupparohaverister
En ytterligare medieaspekt av det hela:

På Svt.se/vasternorrland ligger tre artiklar om L:s försvinnande överst i flödet.
Samtidigt är ingen av de tre artiklarna någon av de tre mest lästa...
Hur ser man vilken artikel som är mest läst? Jag har de tre artiklarna uppe nu.
Citera
2022-10-13, 20:03
Medlem
Citat:
Va? Hallstaberget nämndes redan i tisdags. Finns de då foton därifrån så är senaste observationen av henne efter 23.30, dvs inte försvunnen sen 21-tiden i lördags. Dom här uppgifterna krockar, och jag väljer faktiskt att lita mer på polisens uppgifter än något från fb.

Absolut och det är en rimlig ståndpunkt.
Jag håller mig svajande som jag brukar
Citera
2022-10-13, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Det förstår jag.
Med all rätt också.

Ni kanske har rätt angående skribenten i tråden som lämnat uppgifter.
Jag valde att tro på personen pga att alla uppgifter om Liselotte var detaljrika och kändes äkta.
Eftersom hon skrev att polisen gett anhöriga bilder osv från hallstaberget så tror jag det finns en anledning till att de inte går ut med allt offentligt. Pga mannen.
Att skriva på fb är också offentligt.. Mannen kan läsa där, precis som i tidningen. Sorry, dina resonemang håller inte 🙈
Citera
2022-10-13, 20:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Att det skulle vara en pickup verkar vara ett falskt rykte?

Från tidigare i tråden
Såhär skriver hennes syster
mellan 13-14:00 tiden i lördags sågs hon hoppa in i en grå stor bil med rost fläckar överallt på bilen, kanske av märket äldre Ford eller Toyota

Om man ska dra egna slutsatser kan det alltså vara den Ford som det pratats om i tråden.
Någon kanske vill vilseleda att det inte skulle kunna vara en vanlig Ford.

Rykte 2 att hon var på Hallstaberget skrivet av en användare här i tråden.

Polisen verkar så där lagom intresserade.

Det är polisen som gått ut och sagt att det är en pickup. Jag har länkat den artikeln tidigare i tråden. Finns på SVT nyheter.
Sen spekulerade vi i vart infon kring Toyota och Ford kom. Eftersom det inte är typiska och/eller rostbenägna äldre bilar.
Min gissning var då att det skulle vara en kingcab. Men att det var en pickup har polisen gått ut med.
Citera
2022-10-13, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Hur ser man vilken artikel som är mest läst? Jag har de tre artiklarna uppe nu.

Kolumn längst till höger
Citera
2022-10-13, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupparohaverister
Kolumn längst till höger
För mig är det om henne på plats nummer 3..
Citera
2022-10-13, 20:16
Medlem
Men Varför skulle en anhörig annars lägga ut en efterlysning på sin egna Facebook sida och fråga om det va någon som sett henne på Hallstaberget efter dom fått tips om det?Nu va de även förmodligen innan dom kom åt ngr bilder el video för det nämndes inte
Citera
2022-10-13, 20:17
Medlem
Citat:
För mig är det om henne på plats nummer 3..

Korrekt, men inte när jag skrev.
Hela min poäng är att L:s försvinnande har tagit ofantligt mycket längre tid för reaktion och agerande från polis/åklagare/medier/allmänhet än jämförande fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in