2022-10-13, 19:26
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dieseldoris14
Jag ifrågasätter också dessa uppgifter.

Jag är mycket tveksam till alla uppgifter som inte kommer från Polisen (de tror jag på till 100%) eller media (som jag tror på till 50%).

Kom ihåg att obekräftade uppgifter som sprids här inne kan vara ett sätt att avleda alla från sanningen i syfte att hon inte skall hittas.
Citera
2022-10-13, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Jag är mycket tveksam till alla uppgifter som inte kommer från Polisen (de tror jag på till 100%) eller media (som jag tror på till 50%).

Kom ihåg att obekräftade uppgifter som sprids här inne kan vara ett sätt att avleda alla från sanningen i syfte att hon inte skall hittas.

Tack, jag är splitterny här och det gav mig en ny infallsvinkel.
Citera
2022-10-13, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupparohaverister
Blir lite lek med ord. Visst, inte bokstavligen försvunnen från kl 21, men iaf den sista kontakten vid 21-tiden på lördagen.

Ja det var det jag ville få fram. Att senaste säkra observationen/kontakten var lördag 21
Citera
2022-10-13, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ja det var det jag ville få fram. Att senaste säkra observationen/kontakten var lördag 21
Fast det stämmer ju inte.. Kontakten ja, men enligt den i tråden som påstår sig veta så finns ju foton från hallstaberget och hooja.
Citera
2022-10-13, 19:33
Medlem
Citat:
Tänkte komma med en tanke till. Ponera att någon av era anhöriga försvunnit.. Ingen har hört eller sett denne på flera dagar. Sista uppgiften är att den ska ha synts till i en stad på ett hotell.. Ska finnas bilder på din anhöriga när den är på platsen. Skulle ni bara acceptera att den informationen inte går ut i media och att det försöker tystas ner? Jag talar bara för mig själv nu, men vore det någon nära till mig som det här gällde, så hade jag sett till att den informationen sprids ut. Jag hade själv kontaktat media för att det ska komma fram.. Jag menar, då vet en hel stad om var personen ska ha setts till och kan kolla av där. Jag vill därför tro att föräldrarna till denna tjej hade gått ut i media om att det finns foton från när hon var på hooja. Varför skulle de annars gå ut med all annan info om henne? Tänkvärt..

Håller med. Hade kontaktat alla medier och försökt få ut all info. Enda anledningen kan tänkas vara att polisen sagt till dem att inte göra det pga någon risk med gärningsmannen eller något.
Citera
2022-10-13, 19:38
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
Jag hade nog inte ringt förrän jag gått fram till personen i fråga, inte stått på håll å ringt el väntat med att ringa, hade ja gjort det på håll så hade jag nog följt efter henne tills polisen kom
Precis, samma här. Gått fram till henne och kollat att det var hon och var det Liselotte hade jag sagt till henne att hon är efterlyst och måste ringa till sin syster på stuts.

Om man ringer polisen med tips om att man har sett henne, då måste man vara säker på att det är hon eftersom polisen lägger resurser på att åka runt och söka. Har inte besökt Sollefteå så jag vet inte hur stort det är att åka runt i, en gata eller två.
Citera
2022-10-13, 19:39
Medlem
Citat:
Håller med. Hade kontaktat alla medier och försökt få ut all info. Enda anledningen kan tänkas vara att polisen sagt till dem att inte göra det pga någon risk med gärningsmannen eller något.

Okej, två scenarier:

1. L har INTE varit på Hallstaberget.
2. L har varit på Hallstaberget och polisen bedömer att den uppgiften inte ska bli offentlig - ännu.
Citera
2022-10-13, 19:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75

Att det skulle vara en pickup verkar vara ett falskt rykte?

Från tidigare i tråden
Såhär skriver hennes syster
mellan 13-14:00 tiden i lördags sågs hon hoppa in i en grå stor bil med rost fläckar överallt på bilen, kanske av märket äldre Ford eller Toyota

Om man ska dra egna slutsatser kan det alltså vara den Ford som det pratats om i tråden.
Någon kanske vill vilseleda att det inte skulle kunna vara en vanlig Ford.

Rykte 2 att hon var på Hallstaberget skrivet av en användare här i tråden.

Polisen verkar så där lagom intresserade.
Citera
2022-10-13, 19:48
Medlem
Citat:
Ja, om vi då ska ha den teorin i beaktande så har jag vääääldigt svårt att tro på att hennes egen syster skulle nämna hallstaberget på fb. Ekvationen går liksom inte ihop. Jag tror att vi kan stryka hallstaberget tills dess att uppgiften blir bekräftad via polis eller media, och tills vidare fokusera på den information som polisen gått ut med.
Citera
2022-10-13, 19:52
Medlem
En ytterligare medieaspekt av det hela:

På Svt.se/vasternorrland ligger tre artiklar om L:s försvinnande överst i flödet.
Samtidigt är ingen av de tre artiklarna någon av de tre mest lästa...
Citera
2022-10-13, 19:55
Medlem
Citat:
Fast det stämmer ju inte.. Kontakten ja, men enligt den i tråden som påstår sig veta så finns ju foton från hallstaberget och hooja.

Ja utgår från alla andra efterlysningar man tagit del av. Att de tar fasta på en säker sista observation eller kontakt och den informationen spreds ju innan de visste att hon var på hallstaberg.
Citera
2022-10-13, 19:57
Medlem
"Den senaste säkra iakttagelsen av kvinnan är att en bekant såg henne i centrala Timrå tidigt på lördagseftermiddagen." citat från svt. Den är från igår, men uppdaterad idag.. Nu får ni säga vad ni vill, men jag kommer inte tro på något om hallstaberget förrän polisen går ut med något sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in