2022-10-13, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dieseldoris14
Och då kan vi ju direkt avfärda nummer 1 om vi ska tro den som skriver här och säger att det är säkert att hon var på hooja och att det finns bilder. Nummer 2.. Möjligt, men varför? Varför går dom ut med att hon synts till i stadsparken i Sollefteå idag då? Nånting stämmer inte!

Jag håller med om att det är rörigt och att det är någon information som är felaktig. Men vilken?
Citera
2022-10-13, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupparohaverister
En fråga till ALLA: Finns det fram tills nu någon som helst offentlig uppgift (polis/media etc) att L varit på Hallstaberget?

Nej. Bara anhöriga och skribent i tråden
Citera
2022-10-13, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Tror de menar att hon senast hördes med familjen eller vänner 21.00.
Men då är hon inte försvunnen sedan dess, utan familjen hade kontakt med henne då. Jag vill inte tro att dom går ut med så pass missvisande information.
Citera
2022-10-13, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Nej. Bara anhöriga och skribent i tråden

Ok. Tack!
Citera
2022-10-13, 19:16
Medlem
Citat:
Men då är hon inte försvunnen sedan dess, utan familjen hade kontakt med henne då. Jag vill inte tro att dom går ut med så pass missvisande information.

Blir lite lek med ord. Visst, inte bokstavligen försvunnen från kl 21, men iaf den sista kontakten vid 21-tiden på lördagen.
Citera
2022-10-13, 19:16
Avslutad
Citat:
En fråga till ALLA: Finns det fram tills nu någon som helst offentlig uppgift (polis/media etc) att L varit på Hallstaberget?

Det här ifrågasatte jag redan för flera sidor sedan. Om det fanns en riktig källa att hon faktiskt varit i Sollefteå, förutom inlägg på fb och en användare här.

Sen funderar jag på om det faktiskt står någonstans att hon setts IDAG?
Jag kan bara hitta att ett tips kommit in idag, inte att någon sett henne idag?
Citera
2022-10-13, 19:17
Medlem
Tänkte komma med en tanke till. Ponera att någon av era anhöriga försvunnit.. Ingen har hört eller sett denne på flera dagar. Sista uppgiften är att den ska ha synts till i en stad på ett hotell.. Ska finnas bilder på din anhöriga när den är på platsen. Skulle ni bara acceptera att den informationen inte går ut i media och att det försöker tystas ner? Jag talar bara för mig själv nu, men vore det någon nära till mig som det här gällde, så hade jag sett till att den informationen sprids ut. Jag hade själv kontaktat media för att det ska komma fram.. Jag menar, då vet en hel stad om var personen ska ha setts till och kan kolla av där. Jag vill därför tro att föräldrarna till denna tjej hade gått ut i media om att det finns foton från när hon var på hooja. Varför skulle de annars gå ut med all annan info om henne? Tänkvärt..
Citera
2022-10-13, 19:18
Medlem
Frågan är väl ändå: om nu anhöriga pratade med L i lördagskväll så måste de väl ha frågat L vad hon har för sig? Och vad isåfall har L sagt att hon håller på med vid tillfället?
Citera
2022-10-13, 19:19
Medlem
Citat:
Blir lite lek med ord. Visst, inte bokstavligen försvunnen från kl 21, men iaf den sista kontakten vid 21-tiden på lördagen.
Nja.. Jag kan inte anmäla någon försvunnen för att den inte vill ha kontakt med mig medan det finns andra som umgås med personen. Då är den ju inte försvunnen! Då skulle ju polisen bara meddelat hennes anhöriga att icke, andas ut, hon var på hooja i lördags.
Citera
2022-10-13, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuvans
Det här ifrågasatte jag redan för flera sidor sedan. Om det fanns en riktig källa att hon faktiskt varit i Sollefteå, förutom inlägg på fb och en användare här.

Sen funderar jag på om det faktiskt står någonstans att hon setts IDAG?
Jag kan bara hitta att ett tips kommit in idag, inte att någon sett henne idag?
Jag ifrågasätter också dessa uppgifter.
Citera
2022-10-13, 19:21
Medlem
Citat:
Tänkte komma med en tanke till. Ponera att någon av era anhöriga försvunnit.. Ingen har hört eller sett denne på flera dagar. Sista uppgiften är att den ska ha synts till i en stad på ett hotell.. Ska finnas bilder på din anhöriga när den är på platsen. Skulle ni bara acceptera att den informationen inte går ut i media och att det försöker tystas ner? Jag talar bara för mig själv nu, men vore det någon nära till mig som det här gällde, så hade jag sett till att den informationen sprids ut. Jag hade själv kontaktat media för att det ska komma fram.. Jag menar, då vet en hel stad om var personen ska ha setts till och kan kolla av där. Jag vill därför tro att föräldrarna till denna tjej hade gått ut i media om att det finns foton från när hon var på hooja. Varför skulle de annars gå ut med all annan info om henne? Tänkvärt..

Ja.
Finns det någon klok på forumet som kan komma på en anledning till att polisen håller inne med uppgifterna om Hallstaberget om L faktiskt varit där?
Citera
2022-10-13, 19:26
Avslutad
Citat:
Det dröjer alltså drygt fyra dygn mellan senaste säkra iakttagelse (lörd 13-14) och att en förundersökning om människorov inleds (onsdag kväll).

Känns som polis/åklagare är ovanligt sena på bollen här.

Det är ändå polisen i Västernorrland vi pratar om, dom klarar ju inte upp någonting tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in