2022-10-13, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dieseldoris14
Osäker på när hon ska ha setts i stadsparken. Lite otydlig info om det tycker jag.

Aha jag hann inte läsa vad det stod men antog att det var idag eftersom de åkte dit för att kolla efter henne.
Citera
2022-10-13, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Aha jag hann inte läsa vad det stod men antog att det var idag eftersom de åkte dit för att kolla efter henne.
Så är det säkert!
Citera
2022-10-13, 17:30
Avslutad
Låter jättemärkligt att hon skulle ha setts i Sollefteå idag. I såna fall håller hon sig frivilligt undan, samtidigt ska man ta en sån uppgift med en stor nypa salt, så länge det inte finns bildbevis.
Citera
2022-10-13, 17:31
Medlem
Hamsterbolls avatar
Det händer faktiskt att polisen går ut med missledande information för att föra utredningen framåt. Minns att de gjort det tidigare, men minns inte vilket fall det var. Då gick de ut i media med att personen setts någonstans och det fick gärningsmannen att bli väldigt fundersam och göra bort sig (jag har för mig att han då åkte till platsen där liket fanns för att se så det verkligen låg kvar). Och då kunde han gripas.

Fast det kan ha varit ett amerikanskt fall kom jag på nu. Kollar för mycket på true crime haha.

Hur som helst så tror jag inte hon traskat runt i Sollefteå utan telefon och kort. Det var säkert någon annan.
Citera
2022-10-13, 17:38
Medlem
Det dröjer alltså drygt fyra dygn mellan senaste säkra iakttagelse (lörd 13-14) och att en förundersökning om människorov inleds (onsdag kväll).

Känns som polis/åklagare är ovanligt sena på bollen här.
Citera
2022-10-13, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Låter jättemärkligt att hon skulle ha setts i Sollefteå idag. I såna fall håller hon sig frivilligt undan, samtidigt ska man ta en sån uppgift med en stor nypa salt, så länge det inte finns bildbevis.
Ungefär lika märkligt att polisen misstänker människorov om hon setts sitta och äta med någon på Hallstaberget i lördags. Man brukar väl inte ta med sig sina offer offentligt..
Citera
2022-10-13, 17:57
Medlem
Jag tror stenhårt på att hon gjort sällskap med nån från Timrå upp till hallstaberget .
Påväg hem sen gör mannen närmanden som inte hon tycker ok . Och troligen har hon bragts om livet .
Sen påväg hem mot Timrå dumpar han telefonen i Kramfors innan han fortsätter hem till Timrå/Sundsvall

Som sagt min teori
Citera
2022-10-13, 18:12
Medlem
Citat:
Ungefär lika märkligt att polisen misstänker människorov om hon setts sitta och äta med någon på Hallstaberget i lördags. Man brukar väl inte ta med sig sina offer offentligt..

OM ett brott har skett så har det förstås skett EFTER besöket på Hallstabergets hotell.
Citera
2022-10-13, 18:17
Medlem
Citat:

Tror isåfall att brottet inte var planerat utan personen förväntade sig lite sex efteråt och när hon gjorde motstånd så dödade han henne. Eller något i den stilen. OM nu ett brott begåtts. Vilket det känns som
Citera
2022-10-13, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupparohaverister
OM ett brott har skett så har det förstås skett EFTER besöket på Hallstabergets hotell.
Fast varför skulle en person, som enligt sina anhöriga alltid har mobilen i handen, inte haft den med sig på Hallstaberget?! Varför nämner inte polisen hallstaberget överhuvudtaget?
Citera
2022-10-13, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sundsvall
Jag tror stenhårt på att hon gjort sällskap med nån från Timrå upp till hallstaberget .
Påväg hem sen gör mannen närmanden som inte hon tycker ok . Och troligen har hon bragts om livet .
Sen påväg hem mot Timrå dumpar han telefonen i Kramfors innan han fortsätter hem till Timrå/Sundsvall

Som sagt min teori

Ett dystert men sannolikt scenario.
Citera
2022-10-13, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sundsvall

Som sagt min teori

Såg precis att jag skrev liknande det du hade skrivit. Då tänker vi ungefär detsamma.

Tillägg: varken Aftonbladet eller expressen har nappat på nyheten märker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in