2022-10-13, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dieseldoris14
Fast varför skulle en person, som enligt sina anhöriga alltid har mobilen i handen, inte haft den med sig på Hallstaberget?! Varför nämner inte polisen hallstaberget överhuvudtaget?

Vet vi att hon INTE hade mobilen med sig på Hallstaberget?
Hon hade ju någon form av kontakt med anhörig under lördagskvällen.
Ja, det övergår också mitt förstånd varför inte Hallstaberget har nämnts offentligt ännu.
Citera
2022-10-13, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupparohaverister
Ja, det övergår också mitt förstånd varför inte Hallstaberget har nämnts offentligt ännu.

Jag tror hon hade med sig telefonen dit. Makes no sense annars
Citera
2022-10-13, 18:27
Medlem
Det är mycket som är lurt i detta.

Får man bege sig ut och leta själv, eller är det som någon skrev polishundar ute så man kan röja eventuella spår?
Citera
2022-10-13, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Såg precis att jag skrev liknande det du hade skrivit. Då tänker vi ungefär detsamma.

Tillägg: varken Aftonbladet eller expressen har nappat på nyheten märker jag.

Om man jämför med en mängd andra försvinnanden av unga kvinnor så har inte bara polis/åklagare varit sena på bollen här utan även medierna.
Citera
2022-10-13, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakelando

Får man bege sig ut och leta själv, eller är det som någon skrev polishundar ute så man kan röja eventuella spår?

Det stora problemet är väl att man inte har ett sannolikt och begränsat område att leta på ännu.
Citera
2022-10-13, 18:30
Medlem
exoticspices avatar
Personen som har sett L i Sollefteå vet att hon är försvunnen och tipsar polisen som åker ut och söker.
Det hade ju varit smart om personen ifråga också hade tagit en bild så att inte polisen söker på måfå och vad är det som säger att hon fortfarande var utomhus. Hon kunde lika gärna gått in någonstans direkt efteråt OM det nu var Liselotte som syntes till.

Vi får hoppas att Efterlyst tar upp det i programmet i kväll och att det kommer fram mer detaljer.
Senast redigerad av exoticspice 2022-10-13 kl. 19:16.
Citera
2022-10-13, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakelando

Dom kör nog doftspår,om de inte är likhundar dom spårar med, har ingen aning. tror inte att man kan förstöra, sen ha det regnat här i Kramfors iaf, garanterat Sollefteå oxå.
Jag ha varit ute å letat här i Kramfors på ett par ställen tidigare idag.. Hade ja kunnat hade jag nog letat efter svinåsen, mycket skogsvägar på väg från Sollefteå hit emot Kramfors
Citera
2022-10-13, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Personen som har sett L i Sollefteå vet att hon är försvunnen och tipsar polisen som åker ut och söker.
Det hade ju varit smart om personen ifråga också hade tagit en bild så att inte polisen söker på måfå och vad är det som säger att hon fortfarande var utomhus. Hon kunde lika gärna gått in någonstans direkt efteråt OM det nu var Liselotte som syntes till.

Vi får hoppas att Efterlyst tar upp det i programmet i kväll och att dom kommer mer detaljer.

Jag hade nog inte ringt förrän jag gått fram till personen i fråga, inte stått på håll å ringt el väntat med att ringa, hade ja gjort det på håll så hade jag nog följt efter henne tills polisen kom
Citera
2022-10-13, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupparohaverister
Jag vet ingenting, men hade mobilen även pejlats i Sollefteå så borde ju de ha kommit fram. Jag kan liksom inte tro på att det finns bilder på henne från hallstaberget och att det sedan helt utesluts.. För finns det de, då borde ju polisen avsökt området snarast och inte gått ut med att dom söker i Kramfors och Timrå. Det är, vad jag förstår, inte bara sista uppkoppling som kan spåras väl?
Citera
2022-10-13, 18:41
Medlem
Citat:
Jag vet ingenting, men hade mobilen även pejlats i Sollefteå så borde ju de ha kommit fram. Jag kan liksom inte tro på att det finns bilder på henne från hallstaberget och att det sedan helt utesluts.. För finns det de, då borde ju polisen avsökt området snarast och inte gått ut med att dom söker i Kramfors och Timrå. Det är, vad jag förstår, inte bara sista uppkoppling som kan spåras väl?

Enligt uttalandet vid lunch så sökte dom i Sollefteå oxå
Citera
2022-10-13, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
Enligt uttalandet vid lunch så sökte dom i Sollefteå oxå
Ja, för att någon sett henne i stadsparken. Ryktet om hallstaberget fanns långt innan det.
Citera
2022-10-13, 18:44
Medlem
Citat:

Håller med. Hallstabergets vara eller icke vara och polisens agerande/ickeagerande väcker frågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in