2022-10-13, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Det var utmärkt att Sverige fick in 170 miljarder som vi kunde betala av statsskulden med.

Vattenfall är jag emot att vi säljer. Men värdet lär ju vara mellan 500-1000 miljarder just nu så om det ska säljas så är det nu.

Med Vattenfall sålt till detta pris blir Sverige i princip obelånat, som enda land i västvärlden.

Absolut att de var bra men frågan är väl om de kunde gått o lösa på nåt annat sätt. Oftast säljs ju allt ur till privatägare, de rationaliseras och görs om. Folk förlorar jobb med mera. Allt hänger väl ihop oavsett hur man ser de. Största skälet att jag är emot att sälja ut statliga bolag är nog pga den enkla anledningen att om de skulle skita sig och bolagen kursar så ryker många jobb. Både i Sverige och utomlands.
Citera
2022-10-13, 17:54
Medlem
Lugna och fina.
De blågula har inget egentligt politiskt alternativ till att inte vara överens imorgon klockan 11.00
Därför så kommer de att vara det..den meningslösa första bordläggningen sker också imorgon följd av ånyo meningslös bordläggning på Lördag.
Sedan röstas det på Måndag om UK som stasminister.UK vinner med 176-173.
På Tisdag blir det besök hos konung samt föredragning gällande ministerposterna.
Sedan är det bara att driva på stegen...mycket som måste göras relativt snabbt.
Citera
2022-10-13, 17:56
Medlem
Kan de överbetalda slipsnissarna ta ett beslut nångång?!
Landet och medborgarna behöver hjälp och det är NU!
Citera
2022-10-13, 17:57
Medlem
Jag fattar fortfarande inte det fina i kråksången med två bordläggningar.
Jag undrar om någon nu levande person överhuvudtaget kan förklara det logiska syftet med de upprepade cirkusnummerna?
Rent byfåneri tycker jag själv.
Citera
2022-10-13, 18:00
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Nästan så att jag börjar hoppas på det. Röstade på SD för första gången någonsin det här valet, men ska de hålla på så här så är de inga sverigevänner. Har vi inte en regering senast imorgon så hoppas jag att S och M går ihop istället.

Jomshof pratade om att det inte skadade med ett par veckor till. Är han dum i huvudet? Det är allvar nu.
Vad är det sd håller på med som du inte gillar?
Citera
2022-10-13, 18:01
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Nästan så att jag börjar hoppas på det. Röstade på SD för första gången någonsin det här valet, men ska de hålla på så här så är de inga sverigevänner. Har vi inte en regering senast imorgon så hoppas jag att S och M går ihop istället.

Jomshof pratade om att det inte skadade med ett par veckor till. Är han dum i huvudet? Det är allvar nu.
Vad är det sd håller på med som du inte gillar? Varför röstade du sd om du hellre vill ha s?
Citera
2022-10-13, 18:03
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Det är fortfarande oklart med vilka partier som kommer att ingå i Kristerssons regering och frågan är om L är med eller om regeringen bara kommer att bestå av M och KD. SD kommer med all sannolikhet att blockera för att L skall ingå i regeringen. Det här blir ju bara roliga och roligare varje timme som går 😄
Det är fortfarande oklart om Kristersson ens är med och bildar regering, och det har det varit ända sedan valresultatet blev klart.
Citera
2022-10-13, 18:05
Medlem
Det är M, SD, L och KD som förhandlar och det är det mellan SD och L som det kärvar. L vill sitta i regeringen men SD vill inte släppa fram en regering där L ingår och nu är det även osäkert om L kommer att rösta för Kristersson som statsminister.
Cirkusen är igång och nu väntar vi på clownen 🤡
Citera
2022-10-13, 18:11
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Kristersson kommer sedan att bli nedröstad på måndag, och sedan tar MA över och bildar samlingsregering med M.
Bra vrickar om de går så långt, blir väldigt besvärligt med debatten i partiet om de sitter i regering med s. Och Kristersson bör lämpligen bytas ut under de kommande åren, ska kandidaterna lova att stanna i regeringen för att ens vara valbara till nya partiledare?
Nej, moderaterna kan inte gå i säng med s utan att smälta bort helt som bärande parti.
Senast redigerad av TELAVIV91 2022-10-13 kl. 18:15.
Citera
2022-10-13, 18:17
Bannlyst
Få förklara för alla idioter..
När Ulf säger, på min sida är vi överens, så menar han om dom stora dragen.
Minska invandringen, mer resurser till rättsväsendet, satsa på kärnkraft, ordning och reda i skolan, sänk bidragen, det ska alltid löna sig att arbeta osv..
Men detaljer som hur mycket ska minska invandringen och biståndet med lr hur höga straff ska vi ha för grovt vapenbrott tar naturligtvis tid att förhandla fram.
Det fattar vilken idiot som helst.
Citera
2022-10-13, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Vad är det sd håller på med som du inte gillar? Varför röstade du sd om du hellre vill ha s?

Jag lackar på Jomshofs uttalande att det inte är någon brådska. Om 2 veckor ska budgeten vara på plats och vi har ett osäkert läge utrikespolitiskt. Senast idag tvingades Sverige tacka nej till luftvärnssammarbete i NATO pågrund av att regeringen inte är på plats.
Citera
2022-10-13, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Det var utmärkt att Sverige fick in 170 miljarder som vi kunde betala av statsskulden med.

Vattenfall är jag emot att vi säljer. Men värdet lär ju vara mellan 500-1000 miljarder just nu så om det ska säljas så är det nu.

Med Vattenfall sålt till detta pris blir Sverige i princip obelånat, som enda land i västvärlden.
Nja statsskulden ökade ju under Alliansens styre.
Så inte gick 170 miljarder till att betala av statsskulden.
Att hålla statsskulden riktigt låg är viktigt.
Får hoppas att den nya regeringen fortsätter på den inslagna vägen att minska statsskulden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in