2022-10-13, 17:36
Medlem
Lucienne.camilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Nästan så att jag börjar hoppas på det. Röstade på SD för första gången någonsin det här valet, men ska de hålla på så här så är de inga sverigevänner. Har vi inte en regering senast imorgon så hoppas jag att S och M går ihop istället.

Jomshof pratade om att det inte skadade med ett par veckor till. Är han dum i huvudet? Det är allvar nu.
Tveksamt om du är SD väljare.
En förkrossande majoritet av SD:s väljare valde just SD för SD är det enda partiet som verkar mena allvar med att stoppa massinvandringen.
Men du tycker det är viktigare att SD går vad som helst i en förhandling för skynda på.
Det dom inte är överens om nu är förmodligen just invandringspolitiken, det är därför Jomshov gick ut i media för att sätta press.
Citera
2022-10-13, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Stollerierna utgår ju ifrån att M trodde de skulle kunna ha SD som knähundar, eller att Liberalerna skulle förinta sig själva genom att tillåta SD påverka.

Den ständige förloraren Kristersson är för feg för att släppa fram SD
Citera
2022-10-13, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucienne.camille
Tveksamt om du är SD väljare.
En förkrossande majoritet av SD:s väljare valde just SD för SD är det enda partiet som verkar mena allvar med att stoppa massinvandringen.
Men du tycker det är viktigare att SD går vad som helst i en förhandling för skynda på.
Det dom inte är överens om nu är förmodligen just invandringspolitiken, det är därför Jomshov gick ut i media för att sätta press.

Först och främst är jag vansinnig på det där lilleputtpartiet L som har alldeles för mycket luft. Men vad finns det för alternativ? Kräver SD för mycket så är det bara för L att kliva över till vänstersidan. De har klivit över blockgränsen tidigare och kan göra det igen.
Citera
2022-10-13, 17:39
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Självklart refererar Jomshof till Kristerssons sonderingsuppdrag. Det säger en del om dig att du inte förstår det.
nej, till förhandlingarna. sonderingsuppdraget tar ju slut imorgon...
Citera
2022-10-13, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
de är enig i det mesta sett till sakpolitik, däremot inte regeringsunderlag.

Ja, jag håller med om att Uffes tutande om enighet på högerkanten rimmar ganska illa just nu.
Men nu är det skarpt läge och gäller få ner saker på papper.

Vi pratar inte om ministerkåta sossar nu som går med på allt sammarbetspartierna önskar.
Högerblocket vill åt politiken, ministerposterna är sekundära.

Vaddå få ned saker på papper. Om detta inte följs. Stäms dom då eller vad ?
Ska jag vara helt ärlig så tror jag att det tjafsas om allt mellan himmel och jord. Tyvärr har vi ingen insyn så dem kan påstå precis vad som helst. Det hela lär ändå resultera att vi får en ny regering till slut.

Alla riksdagsmän är maktkåta.
Senast redigerad av Tavelramskrok 2022-10-13 kl. 17:43.
Citera
2022-10-13, 17:42
Medlem
Helg-Segers avatar
Citat:
Nästan så att jag börjar hoppas på det. Röstade på SD för första gången någonsin det här valet, men ska de hålla på så här så är de inga sverigevänner. Har vi inte en regering senast imorgon så hoppas jag att S och M går ihop istället.

Jomshof pratade om att det inte skadade med ett par veckor till. Är han dum i huvudet? Det är allvar nu.

Vad har SD gjort så fel att det får dig att tveka på din röst menar du?

Sen så har vi ju en regering fram tills att den nya har tillträtt. Det är inte så att det råder full anarki i väntan på statsministeromröstningen

Men visst, vi har många problem som behöver lösas snarast möjligt.
Senast redigerad av Helg-Seger 2022-10-13 kl. 17:45.
Citera
2022-10-13, 17:45
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Efter det blir det inga mer förhandlingar om regeringsbildningen. Allt ska i princip vara klart då. Omröstning om statsminster sker i så fall på måndag nästa vecka och regeringen presenteras på tisdag, så några veckors ytterligare förhandlingar är det absolut inte tal om.
Citera
2022-10-13, 17:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus

Kristerssons sonderingsuppdrag tar mycket riktigt slut i morgon. Det har du iaf förstått.

Kristersson kommer sedan att bli nedröstad på måndag, och sedan tar MA över och bildar samlingsregering med M.
Citera
2022-10-13, 17:47
Medlem
Citat:
Först och främst är jag vansinnig på det där lilleputtpartiet L som har alldeles för mycket luft. Men vad finns det för alternativ? Kräver SD för mycket så är det bara för L att kliva över till vänstersidan. De har klivit över blockgränsen tidigare och kan göra det igen.

Sett till mandat så har Kd inte mer än tre mandat mer än L.
Den tjattrande Ebba borde rimligen inte ha så mycket mer att säga till om än korvgubben Pehrsson.

Jag tror dock att Ulf får köra sitt race. Hur länge soppan räcker återstår att se.
Gissningsvis tröttnar folk över att ev förändringar inte går tillräckligt fort
Senast redigerad av Tavelramskrok 2022-10-13 kl. 18:25.
Citera
2022-10-13, 17:47
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Den ständige förloraren Kristersson är för feg för att släppa fram SD

Bilderbergeruffe med massinvandringsagendan
Citera
2022-10-13, 17:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Efter det blir det inga mer förhandlingar om regeringsbildningen. Allt ska i princip vara klart då. Omröstning om statsminster sker i så fall på måndag nästa vecka och regeringen presenteras på tisdag, så några veckors ytterligare förhandlingar är det absolut inte tal om.

Så MA ska alltså inte få någon tid på sig att sondera efter att Kristersson blivit utröstad? Hur ska hon då få ihop sin samlingsregering?
Citera
2022-10-13, 17:50
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Så MA ska alltså inte få någon tid på sig att sondera efter att Kristersson blivit utröstad? Hur ska hon då få ihop sin samlingsregering?
Jag syftade på Kristerssons försök att bilda regering. Misslyckas den börjar det ju om på nytt igen, så klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in