2022-10-13, 12:11
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Någon som vet status på Zlatanstatyn som vandaliserades i Malmö i slutet av 2019 och början av 2020?

Finns det någon tillförlitlig teori om vad som hänt med den försvunna näsan?

Det har ju spekulerats i att näsan hänger i ett halsband hos ett MFF-fan men är det bekräftat?

Den infon jag har är den försvunna näsan finns som halsband hos en MFF supporter. Eftersom sammanhållningen är god och inget golande förkommer så lär jag inte få veta namn på personen.
Citera
2022-10-13, 12:12
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Någon som vet status på Zlatanstatyn som vandaliserades i Malmö i slutet av 2019 och början av 2020?

Finns det någon tillförlitlig teori om vad som hänt med den försvunna näsan?

Det har ju spekulerats i att näsan hänger i ett halsband hos ett MFF-fan men är det bekräftat?
Det där är en vandringssägen.
Inget MFF-fan hade velat ha förrädaren Zlatans kroknäsa i ett halsband.
Citera
2022-10-13, 13:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
-Kommer den att få stå kvar den här gången?

Betvivlar det trots larm. Nån kanske spränger den eftersom det är snabbt och smidigt.

Citat:
-Är det värt pengarna?

För vissa, uppenbarligen.

Citat:
-Är det över huvud taget en bra idé att ställa ut en staty över en ännu levande människa?

Helt okej tycker jag.
Citera
2022-10-13, 14:01
Avstängd
Citat:
Efter att ha varit magasinerad skall nu bronsstatyn med Zlatan åter ställas ut i Malmö.
350 000:- (pengar som Malmö inte har) skall det kosta att återskapa statyn och placera ut den samt utrusta den med larm.

https://www.sydsvenskan.se/2022-10-13/zlatanstatyn-ska-stallas-ut-igen--far-larm-pa-nya-platsen

Tankar och funderingar på detta?
-Kommer den att få stå kvar den här gången?
-Är det värt pengarna?
-Är det över huvud taget en bra idé att ställa ut en staty över en ännu levande människa?

Hade velat ta del av beslutet i kommunen med tanke på renoveringkostnaden. Hade velat veta hur resonemanget gått. Hade velat veta om det fanns någon som opponerade sig.
Citera
2022-10-13, 14:03
Medlem
swebarbs avatar
Varför skickar dom inte den jävla statyn till italien milan eller nåt ? den kommer garanterad bli vandaliserad igen..
Citera
2022-10-13, 14:04
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Det där är en vandringssägen.
Inget MFF-fan hade velat ha förrädaren Zlatans kroknäsa i ett halsband.

OK eftersom du inte har sett någon ha näsan på sig så är det vandringssägen?
"Inget MFF-fan hade velat...." känns inte som att det resonemanget håller i längden.
Citera
2022-10-13, 14:06
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
OK eftersom du inte har sett någon ha näsan på sig så är det vandringssägen?
"Inget MFF-fan hade velat...." känns inte som att det resonemanget håller i längden.
Jag har mycket god insyn i "MFF-sfären".
Citera
2022-10-13, 14:10
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergirl
Betvivlar det trots larm. Nån kanske spränger den eftersom det är snabbt och smidigt.

För vissa, uppenbarligen.

Helt okej tycker jag.

Håller med dig i 2 av 3.
Jag tror liksom du att de lär fucka den och det ganska snart. Larm kan man stoppa upp någonstans. Alla lär dra innan en trött väktare kommer fram.

Ja vissa lär tycka att den kostnaden kan man ta. Själv anser jag att det är pengar som skulle kunna läggas på något bättre. Tex. finns det några ställen i Malmö där man skulle kunna underlätta för cyklister.

Håller inte med om att det är bra idé att ha statyer över levande personer. Man vet inte vad figuren ställer till med vilket Zlatan var ett ypperligt exempel på.
Citera
2022-10-13, 14:11
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Jag har mycket god insyn i "MFF-sfären".

Tror jag inte! Tror att du umgås med några MFF-fans och tror att precis alla är så.
Citera
2022-10-13, 14:14
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Tror jag inte! Tror att du umgås med några MFF-fans och tror att precis alla är så.
Du är ju fri att tycka och tro vad du vill.
Citera
2022-10-13, 14:19
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Du är ju fri att tycka och tro vad du vill.

Precis! Man behöver inte hålla med om allt.
Håller dock med dig om att Zlatan är jävligt genomrutten som person. Känner folk som haft oturen att jobba med honom, alt från media till vakter och det är inga positiva minnen.
Citera
2022-10-13, 14:23
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Precis! Man behöver inte hålla med om allt.
Håller dock med dig om att Zlatan är jävligt genomrutten som person. Känner folk som haft oturen att jobba med honom, alt från media till vakter och det är inga positiva minnen.
Den beskrivningen skriver jag under på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in