2022-10-13, 11:37
Medlem
Nu börjar det ta fart.

Från Sundsvalls Tidning

”Polisens arbete kring den kvinna i 25-årsåldern som är försvunnen intensifieras.
Sent på onsdagen inledde grova brott hos Sundsvallspolisen en förundersökning gällande människorov”.
Citera
2022-10-13, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dieseldoris14
Hoppas man får länka..

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/forsvinna-kvinnan-polisen-inleder-forundersokning-om-manniskorov

De får man. Ja de va ju nästan de man fördtod att dom hade sina händer låsta. Hoppas för allt i världen att hon lever
Citera
2022-10-13, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
De får man. Ja de va ju nästan de man fördtod att dom hade sina händer låsta. Hoppas för allt i världen att hon lever
Ja, man vill gärna hoppas på de, men tidigare erfarenheter vad gäller liknande brott ger en dålig magkänsla :/
Citera
2022-10-13, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dellenbygden
Nu börjar det ta fart.

Från Sundsvalls Tidning

”Polisens arbete kring den kvinna i 25-årsåldern som är försvunnen intensifieras.
Sent på onsdagen inledde grova brott hos Sundsvallspolisen en förundersökning gällande människorov”.

Bra att de är på tårna! Nu öppnar de upp för mer resurser för utredningen också. Beslag osv.
Citera
2022-10-13, 11:47
Medlem
Citat:
Ja, man vill gärna hoppas på de, men tidigare erfarenheter vad gäller liknande brott ger en dålig magkänsla :/

Magkänslan ha funnits sen jag läste det första gången. För hon är inte den typiska typen som skulle sticka o inte höra av sig men med respekt för anhöriga som ev läser här så vill man ju inte skriva ordagrant vad man tror. Jag önska ja hade tiden o kunde länsa hela Kramfors kommun. Har kollat de ställen som är lätt för mig, men man vill ju kunna hjälpa mer
Citera
2022-10-13, 11:47
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Hon har en lätt funktionsnedsättning enligt någon med insyn MEN har jobb körkort lägenhet osv. Hon kan vara lite godtrogen enligt info men inte totalt naiv. Hon skulle inte åka med en främling hur som helst

Jobb är väl synd att säga?
Citera
2022-10-13, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2

Skitsamma.
Hon lever ett skötsamt liv med rutiner och det var min poäng.
Citera
2022-10-13, 11:51
Medlem
Okej, så.. den hon träffat är ingen hon känner? Och något allvarligt har alltså troligtvis inträffat.

Är alla skumma typer alltid potentiella mördare? Så fruktansvärt vanligt att kvinnor ex våldtas och sedan dödas. Fattar inte.
Citera
Medlem
Citat:
Hoppas man får länka..

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/forsvinna-kvinnan-polisen-inleder-forundersokning-om-manniskorov

Citerar några rader.

"Under torsdagen kommer en åklagare att kopplas in och ta över förundersökningen.

– I och med att en förundersökning om misstänkt brott inletts får vi inom polisen andra verktyg att jobba med i utredningen av vad som kan ha hänt, säger Jonas Holmström."

"– Ja, det kan vara till exempel att kunna göra beslag i ärendet, att kunna göra husrannsakningar och att kunna hämta in personer till förhör.

Polisen har de senaste dygnen fått in en hel del tips kring den 25-åriga Timråkvinnans gåtfulla försvinnande. Vissa av dem betecknar polisen som intressanta."

Tråkigt att de är så senfärdiga många dagar som gått till spillo nu för att hitta henne..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
Magkänslan ha funnits sen jag läste det första gången. För hon är inte den typiska typen som skulle sticka o inte höra av sig men med respekt för anhöriga som ev läser här så vill man ju inte skriva ordagrant vad man tror. Jag önska ja hade tiden o kunde länsa hela Kramfors kommun. Har kollat de ställen som är lätt för mig, men man vill ju kunna hjälpa mer
Lite därför man vill veta senaste iakttagelsen. Är det i Timrå eller är de som rykten säger på Hallstaberget?! Men jag antar att mer information kommer att komma ut nu.
Citera
2022-10-13, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Citerar några rader.

"Under torsdagen kommer en åklagare att kopplas in och ta över förundersökningen.

– I och med att en förundersökning om misstänkt brott inletts får vi inom polisen andra verktyg att jobba med i utredningen av vad som kan ha hänt, säger Jonas Holmström."

"– Ja, det kan vara till exempel att kunna göra beslag i ärendet, att kunna göra husrannsakningar och att kunna hämta in personer till förhör.

Polisen har de senaste dygnen fått in en hel del tips kring den 25-åriga Timråkvinnans gåtfulla försvinnande. Vissa av dem betecknar polisen som intressanta."

Tråkigt att de är så senfärdiga många dagar som gått till spillo nu för att hitta henne..
Eller hur. Är det så att hon var på Hallstaberget och det finns uppgifter som bekräftat det så bör ju det ha kommit fram. Kanske finns någon som fotat under kvällen och som fått med sig henne och den hon var med på bild. Men människorov och gå på hooja låter.. Inte särskilt trovärdigt.
Citera
2022-10-13, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Vad menar du med det? Var jobbar hon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto