2022-10-13, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delvich
Vart finns det trovärdig källa på att hon befunnit sig på Hallstaberget tillsammans med en okänd man? Någon får gärna länka det eftersom jag inte kan hitta det.
Att någon skrivit det här i tråden har jag sett men enligt polisen är sista iakttagelsen av henne i Timrå på Lördagen.
Efter det har hennes telefon pingat flera gånger i Kramfors men det betyder inte att hon har befunnit sig där men att hennes telefon har befunnit sig där.

Står här i tråden. Dom ha efter många om å men fått se bilder å video från Hallsta
Citera
2022-10-13, 09:57
Medlem
Har precis läst att hallsta hade inga insläpp på hooja vid dörren, utan endast förköp. Bör då inte det gå att kontrollera ifall hon köpt biljett?! Givetvis kan hon ju ha köpt i andra hand av någon, men då bör ju denne träda fram nu. Min känsla säger att ifall hon hade planerat att åka dit, då hade familjen vetat om det.
Citera
2022-10-13, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dieseldoris14
Har precis läst att hallsta hade inga insläpp på hooja vid dörren, utan endast förköp. Bör då inte det gå att kontrollera ifall hon köpt biljett?! Givetvis kan hon ju ha köpt i andra hand av någon, men då bör ju denne träda fram nu. Min känsla säger att ifall hon hade planerat att åka dit, då hade familjen vetat om det.

Bra tänkt. Registeras alla som köpte biljett tro? Eller är det bara genom kortköp isåfall? Såldes biljetter på en speciell sida? Såg någon kille på Facebook som efterlyste just en biljett till Hooja dagarna innan.
Tydligen berättade hon inte precis allt för sin familj. Delade mycket med sin förra kontaktperson. Så det är nog möjligt att hon hade en ”hemlig” dejt med någon.
Citera
2022-10-13, 10:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
Ödsvägen, nedersidan, följer man den vägen vid vattnet så kommer man ju till ett skyddsrum, skumt ställe, många missbrukare som går den vägen vid vattnet,och ett dump ställe, å de är ju inom pejl området, utgått från masten på kramm hotellet. Kanske man ska ta en sväng dit o kolla 🤔

Sist en tjej försvann i Kramfors hittades hon död i Öds kaj Industriområde.
Det var väl ca 10 år sedan tror jag.
Vill man ta livet av sig går man in i tågtunneln.
Citera
2022-10-13, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
För att hon inte svarat eller synts till sedan lördagen. Signalerna gick fram till hennes telefon någon dag men dig sedan. Någon var online på hennes Facebook men hon varken läste eller svarade på folks meddelanden.
Något har absolut hänt henne tänker jag

Vi testade att ringa på messenger , min telefon var låst ljudlös och inte aktiv på FB , när min kompis ringde på messenger så blev jag grön och aktiv direkt utan att ha rört telefonen. Så förmodligen är det så det blivit med hennes messenger också !
Citera
2022-10-13, 10:07
Medlem
Citat:
Bra tänkt. Registeras alla som köpte biljett tro? Eller är det bara genom kortköp isåfall? Såldes biljetter på en speciell sida? Såg någon kille på Facebook som efterlyste just en biljett till Hooja dagarna innan.
Tydligen berättade hon inte precis allt för sin familj. Delade mycket med sin förra kontaktperson. Så det är nog möjligt att hon hade en ”hemlig” dejt med någon.
Bokade man hotellrum så blir det såklart registrerat, problemet är väl då om någon dejt bokat åt dom. Men familjen pratade ju med henne runt 20-21, eller åtminstone hade kontakt med henne, så kan man inte kolla då var telefonen befann sig just då? Jag har dålig koll på sånt.
Citera
2022-10-13, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
Står här i tråden. Dom ha efter många om å men fått se bilder å video från Hallsta

Jag skrev att jag sett det här i tråden men ska vi alltså lita på att det stämmer till 100% då tycker du för att någon skriver det här?
Vilka är dom som sett bilder och video från Hallsta?
Citera
2022-10-13, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rutigtbord
Vi testade att ringa på messenger , min telefon var låst ljudlös och inte aktiv på FB , när min kompis ringde på messenger så blev jag grön och aktiv direkt utan att ha rört telefonen. Så förmodligen är det så det blivit med hennes messenger också !

Aha, tack för info. Det visste jag inte.
Citera
2022-10-13, 10:13
Medlem
Citat:
Bokade man hotellrum så blir det såklart registrerat, problemet är väl då om någon dejt bokat åt dom. Men familjen pratade ju med henne runt 20-21, eller åtminstone hade kontakt med henne, så kan man inte kolla då var telefonen befann sig just då? Jag har dålig koll på sånt.

Jag tror hon befann sig på Hallstaberget på kvällen (var väl då hon hade någon typ av kontakt med familjen) sedan ingenting. Och mobilen hamnade i Kramfors.
Citera
2022-10-13, 10:20
Medlem
Citat:
Jag tror hon befann sig på Hallstaberget på kvällen (var väl då hon hade någon typ av kontakt med familjen) sedan ingenting. Och mobilen hamnade i Kramfors.
Men vars var telefonen? Hemma hos dejten? Isf bör dom ju söka om det finns någon i Kramfors med en pickup som kan stämma överens med den som plockat upp henne och som befinner sig inom området för masten. Befann hon sig hos någon oskyldig och har glömt den så borde ju det redan ha kommit fram.
Citera
2022-10-13, 10:34
Medlem
Givetvis borde man hålla ögonen efter henne även i Härnösandsområdet. För att åka mellan Timrå och Kramfors passerar man Härnösand, för att sedan svänga av mot Kramfors på Riks 90 uppe vid bron. Det är ju inte omöjligt att något inträffat när mannen skulle skjutsa hem henne igen till Timrå.
Citera
2022-10-13, 10:35
Medlem
Citat:
Men vars var telefonen? Hemma hos dejten? Isf bör dom ju söka om det finns någon i Kramfors med en pickup som kan stämma överens med den som plockat upp henne och som befinner sig inom området för masten. Befann hon sig hos någon oskyldig och har glömt den så borde ju det redan ha kommit fram.

Tydligen var de på hotellet och åt mat, det var konsert där på kvällen och mycket folk. Varför mobilen hamnade i Kramfors vet ingen, mannen kanske inte ens kommer därifrån utan den kan ju ha slängts där av någon anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in