2022-10-13, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Tyvärr har vi inte mycket att ge vad gäller luftvärn, förutom, möjligtvis, robot 70/90. I övrigt så håller vi på att bygga upp vårt eget luftvärn, från en mycket låg nivå. Och jag tror inte ens ukrainarna vill ha vårt antika Hawk-system.

Slava Ukraini!

Förutom Archer har Ukraina efterfrågat just robot 70/90. Jag hoppas dom får den.
Citera
2022-10-13, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Orcher kör över synliga minor på en väg. Har orcherna noll koll? Kör man över en mina så smäller det typ

https://t.me/landforcesofukraine/4278
Citat:
Suicidality Among Men in Russia: A Review of Recent Epidemiological Data
Suicide is a phenomenon that is not related to a specific class of countries but is a problem worldwide. Many studies have attempted to explain gender differences in suicidal behaviors. Unfortunately, Russia holds the world’s top place for the number of suicides committed by its male citizens. Russia is still demonstrating unusually high death rates due to non-natural causes, and these demographic trends are concerning.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8992693/
Citera
2022-10-13, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Jag tror att till och med det äldre grejer som t ex robot 90 fungerar bra. Om det finns någonting kvar i lagren kan vi ju räkna med att det är anpassat för att möta just ryska armén i försvarskrig.

Ganska mycket av de äldre grejorna fick Baltikum när det begav sig. Men även gammalt material fungerar säkert. Men jag skulle titta över "gammal" vinterutrusning. "Winter is coming". Bra material behöver inte vara vapensystem och modernt. Långkalsonger lär varje fältsoldat behöva om någon månad i Ukraina. Kaminer och tält är också bra.
Citera
2022-10-13, 08:32
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Förutom Archer har Ukraina efterfrågat just robot 70/90. Jag hoppas dom får den.

Japp, har "bara" ett integrerat luftförsvar så kan robot 70/90 bli en nyttig del av det!

Slava Ukraini!
Citera
2022-10-13, 08:35
Avstängd
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Menar du att det fortfarande är rysk propaganda även om det är sanning?
Propaganda behöver inte vara osann. Det är ju hur den presenteras som avgör om det är propaganda..
Citera
2022-10-13, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Ganska mycket av de äldre grejorna fick Baltikum när det begav sig. Men även gammalt material fungerar säkert. Men jag skulle titta över "gammal" vinterutrusning. "Winter is coming". Bra material behöver inte vara vapensystem och modernt. Långkalsonger lär varje fältsoldat behöva om någon månad i Ukraina. Kaminer och tält är också bra.

Med tanke på de baltiska ländernas generositet i det här kan vi ju hoppas att det redan är på plats då. Hoppas I alla fall att vi gör en ordentlig inventering och skickar saker som gör skillnad. Vore skämmigt annars.
Citera
2022-10-13, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
USA:s och EU:s agerande handlar inte om att man vill rädda Ukrainas demokrati, frihet och nationella suveränitet - det handlar i grunden om att USA försöker försvara sin rätt till en koloni (eller en blandning av klientstat och koloni) och rätten att exploatera dess tillgångar. Det är utpräglad stormaktspolitik, och ledningen i Kiev är till stor del en buktalardocka för USA:s strategiska önskemål.

Ukraina är en genomkorrupt bananrepublik, dessutom en demokratur snarare än en fungerande demokrati, och det är helt groteskt att NATO riskerar både världsfreden och Europas ekonomi, välstånd och energiförsörjning på det här sättet.

Inte ens genomkorrupta bananrepubliker har ryssarna rätt att anfalla...det måste du väl begripa?
Citera
2022-10-13, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Orcher kör över synliga minor på en väg. Har orcherna noll koll? Kör man över en mina så smäller det typ

https://t.me/landforcesofukraine/4278

Beror väl lite på om han kör Button up eller inte.
Citera
2022-10-13, 08:39
Medlem
Delphinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolandiz
ZZelensky fick smaka på lite krut när 30% av verksamheten stängdes ner

Fuck Nazism! Fuck ZZelensky!

Vilken verksamhet? Dagisverksamheten, äldrevårdsverksamheten? Pratar vi något avgränsat område här? Svårt att utläsa något från ditt inlägg.
Citera
2022-10-13, 08:40
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8992693/

Helt enormt. SBM, "suicide by mines"

Slava Ukraini!
Citera
2022-10-13, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rolandiz
Men du har rätt att donera våra skattepengar till dessa genomkorrupta bananrepubliker medans inflationen stiger åt skyarna? Du har rätt att dra oss in i konflikter och öka risken för WW3?

Fuck nazism! Fuck ZZelensky!

Vi har en demokratiskt framröstad regering som beslutat om att hjälpa Ukraina att slåss för sin självständighet, helt riktigt.
Citera
2022-10-13, 08:42
Medlem
Dessa ryggkrökande och vodkakrökande ryssar, vad i helvete håller de på med?

Att de ännu inte gjort slarvsylta av Vlado blir något för historiker och psykiatriker att bita i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in