Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Du skulle belägga ditt påstående att det var Israel som förklarade krig mot arabländerna och inte vice versa som det står i alla historieböcker.
Varför skulle jag belägga något jag aldrig påstått? Sionisterna angrep palestinierna i ett försök att erövra en stat på palestinsk mark, de förklarade inte krig mot arabstaterna. Inte heller förklarade arabstaterna krig mot Israel eftersom de inte såg utropandet av en judisk stat som legitim.
Hur var det sen med de biologiska vapnen du föredrar att slingra dig ifrån?
Citat:
Och trots det så finns det nästan tio gånger fler palestinier idag än det gjorde 1948.
Och den dag det finns fler judar än före Förintelsen upphör plötsligt denna att ha ägt rum
Citat:
Det faktum att Ryssland dödat fler civila i Ukraina på 7 månader än vad Israel gjort under hela dess moderna existens går rakt förbi dig eller hur?
För det första har Ukraina en långt större befolkning vilket automatiskt gör att krig ger fler dödsoffer och för det andra har vi ingen aning om hur många civila som dött. Jag tror FN:s officiella siffra, som dock är en garanterad underskattning, ligger på ca 6000.