2022-10-12, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Ja nu har det blivit så mycket bättre och det märks redan

Eh, kanske den nya regeringen ska få tillträda innan den utvärderas?
Citera
2022-10-12, 17:29
Medlem
cerns avatar
Maggans pik: 4 Resultatlösa veckor som lägger grunden för 4 resultatfria år!

Citera
2022-10-12, 17:29
Medlem
EnSomKans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
SD peakar grovt detta val om de inte gör rätt för sig nu, m.a.o STÅ PÅ ER. Ingen jävla L i regeringen utan SD. Jag kan acceptera en KD + M regering, men FAN inte L utan SD.
Ska bli underbart att se hur detta bräckliga underlag kommer fallera. No way att de kommer regera i 4 år utan större drama. Jag tippar på nyval inom 2 år.

De moderater/KDare som trodde att man skulle kunna tämja SD i ett regeringssamarbete kommer få en hård reality check denna mandatperiod
Citera
2022-10-12, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern

Är det bara sosseregeringar som får ha 4-8 resultatfria år?

Förstår att Maggan är sur angående maktförlusten dock, en sosse utan makt är en ledsen sosse.
Citera
2022-10-12, 17:36
Medlem
Jirens avatar
Det är väl ganska uppenbart vad problemen handlar om.

SD vill ha rejält hårda tag och reformer runt den katastrofala migrationen och kriminalpolitiken.

L är så klart emot.

Det här kan sluta hur som helst. Fy fan vad jag hatar Liberalerna.
Citera
2022-10-12, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren

SD vill ha rejält hårda tag och reformer runt den katastrofala migrationen och kriminalpolitiken.

L är så klart emot.

Ja så tror jag det är med. Sedan är den gode Uffes meritlista inte imponerade
Citera
2022-10-12, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern

Hon verkar lite bitter Maggan....men hon hade i alla fall tur med vädret, det är ju ett strålande höstväder för en statsminister att få sparken i...
Citera
2022-10-12, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
SD peakar grovt detta val om de inte gör rätt för sig nu, m.a.o STÅ PÅ ER. Ingen jävla L i regeringen utan SD. Jag kan acceptera en KD + M regering, men FAN inte L utan SD.
Jag tror att det är en fyrpartiregering på gång med egen majoritet men att L satt sig på tvären för att få ut så mycket som möjligt. De har väl lärt sig av MP att utpressa mer än de är värda. Tror dock inte SD lämnar något ifrån sig så då får M betala priset om de vill få till det. UK är så kåt på att bli statsminister, liksom Reinfeldt blev, så han betalar av M:s mandat!
Citera
2022-10-12, 17:42
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hoppet som finns är att några centerpartister sluter upp istället för de L-partister som kommer svika sitt partis uppgörelse. Annie är ju en lam anka nu så vad hon tycker har inte längre någon betydelse. jag vill se både L och C implodera i kaos och fraktioner som stödjer olika block på individnivå. De är ju liberaler och det är liberalt att vara egoistisk, individualist och att bryta normer.

Att Annie Lööf kastade in handduken möjliggör en positiv förändring i Centern. Kan flertalet Centerpartister lämna libertarianismen och den oansvariga migrationspolitiken bakom sig så är det en möjlighet att söka stöd där.

Eller lägga ner både folkpartiet o centern o istället skapa nationalliberalerna och vänsterliberalerna?
Citera
2022-10-12, 17:42
Medlem
Drapåtrissors avatar
Lilla skitpartiet MP hade ju fem ministerposter samt vice statsministerposten i förra regeringen. Men en sådan makt hoppas jag inte att lilla L kommer att få!
Citera
2022-10-12, 17:43
Medlem
Lucienne.camilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren

L är så klart emot.

Det gäller nog snarare A-Kassan/sjukförsäkringen, ett rött skynke för högerpartier att jobbare skall ha det bra.
Om SD viker ner sig här så är dom rökta i nästa val, och det vet SD.
S har redan sagt att dm tänker syna SD i frågor om A-kassa och välfärd.
Som bekant räcker det med enbart S och SD för att nå majoritet i riksdagen och genomföra det.
Strängare asylpolitik och hårdare straff har L och även M,KD och SD aviserat redan i valrörelsen.
Citera
2022-10-12, 17:43
Medlem
Det får ta den tid det tar det viktigaste är inte att det går snabbt utan att det bli bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in