2022-10-12, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Vilken post har föreslagits för Reinfeldt?

Försvarsminister!?

Reinfeldt blir såklart integrationsminister, hans kontorslokal kommer lämpligtvis ligga i Rinkeby centrum, i lokalen mellan pizza-turken och sko- och nyckelservice. Dem kan han säkert lära sig massvis av.
Citera
2022-10-12, 16:51
Medlem
Helg-Segers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Skulle precis säga fyra resultatlösa veckor lägger grunden för fyra resultatlösa år.
Men någon annan hann visst före.

Att planera noga för Sveriges framtid anser inte jag är resultatlöst. Man har varit knäpptyst vad gäller förhandlingarna men ändå kritiserar dessa?
Citera
2022-10-12, 16:54
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja att det är tyst innebär ju att det förmodligen är saker som går att lösa. Annars hade ju det varit skvallerbyttor som pratat med journalister.

Möjligen. Man har redan garantier från M och KD och det vill man ha från L också. Vi får se om det avslöjas något om det efteråt. En högoddsare skulle vara att SD absolut vill vara med i regeringen och har det som krav.

Nej förstår inte heller detta med Bildt. Men han lobbas hårt av tunga namn i M. För Ulf blir det ju problematiskt sett till att det säkert kommer bli Bildt som hörs mest.

L är så splittrat parti att därifrån går det inte få några hållbara löften. Hur fan har de egentligen överlevt?
Kan väl endast vara tomtar och troll som röstar på de dårarna.
Vad gäller Bildts comeback inom politiken så skulle det inte förvåna mig.
Den karln har fler liv än en katt.
Och han är förvisso en intelligent och duglig person.
Men gör er inga illusioner. Carl Bildt ser i första hand till Carl Bildts eget bästa
Citera
2022-10-12, 16:55
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4
Vet du hur politik fungerar? Tydligen inte.

Det spelar ingen roll om Åkesson kräver ministerposter eller inte, det är en sak att kräva det men att få det är en helt annan.
Oroa dig inte, din jävla snorunge. Jag vet mycket väl hur politik fungerar och hur man skaffar sig riktigt och konkret inflytande.

Om SD går med på att L får en enda ministerpost och själva nöjer sig med några ordförandeposter i utskotten sviker man grovt varenda en av de 1322774 miljoner som röstade på dom. Vidare bör inte SD krypa en millimeter för M. Det är självklart att man skall kräva ministerposter och givetvis den som gäller migrationen.
Citera
2022-10-12, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helg-Seger
Att planera noga för Sveriges framtid anser inte jag är resultatlöst.

Spänningen är olidlig. Det luktar sågspån, manegen är krattad, det är bara clownen som fattas. Vi får se vad han har att säga, när det nu blir. Ska vi gissa på allhelgona, eller framåt jul kanske?
Citera
2022-10-12, 17:07
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Ja jag tycker inte att det är rimligt att ett litet 4% parti som L ska få sitta med i en regering samtidigt som 20% parti som SD får vara utanför. Då kan vi lägga ner det här med val i framtiden för det är bara sandlådefasoner i det här landet.

Jo det blir ju dumt oavsett. Största partiet kommer inte att ingå i regeringen.

Vi får se om de fått några löften. Ebba har ju sagt om ett par år så kanske SD får vara med. Att de accepterar det den här gången mot löften att de får vara med inom några år.
Citera
2022-10-12, 17:20
Medlem
Stones avatar
Media har för mycket tid i anspråk. De vrider och vänder varenda stavelse och harkling. Vad politiker säger och gör multipliceras 1000x i media av kåta journalister.
Citera
2022-10-12, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Jämfört med den tidigare regeringen då? Som tog över ett år på sig, hattade mellan olika partier och bytte partiledare mitt i mandatperioden. Vad lyckades de skrapa fram sen? Jo en minoritetsregering med ministerposter enbart från sitt eget parti bestående av ekobrottslingar, pundare och transvestiter.

Det är helt omöjligt att göra det sämre.

Ja precis, att nu Kristersson bett om två dagar till är ett sätt att öka trycket på L och SD som ju står på varsin sida i 'chicken racet'.
Citera
2022-10-12, 17:25
Medlem
swimmingpools avatar
Tror ni vi får veta hur Kristersson har fixat det på fredag eller kommer han på fredag säga, vi behäver två dagar till och sen två dagar till osv...?
Citera
Medlem
cerns avatar
Så det är fredag man vet eller måndag nästa vecka?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Jo, men hellre flytväst än de taktiska skyddsvästar med motståndskraft mot automatvapen som vi medborgare behövt under sossarnas senaste två perioder......

Ja nu har det blivit så mycket bättre och det märks redan
Citera
2022-10-12, 17:27
Medlem
awoke11s avatar
SD peakar grovt detta val om de inte gör rätt för sig nu, m.a.o STÅ PÅ ER. Ingen jävla L i regeringen utan SD. Jag kan acceptera en KD + M regering, men FAN inte L utan SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in