2022-10-12, 13:59
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nono.
Det är precis det du gör med ditt inlägg.

Nej. Eftersom jag inte vet exakta omständigheterna vill jag varken fälla eller fria. Har han gjort fel skall han utredas och straffas. Det jag säger är att UG inte lägger fram alla fakta. Har du läst Canons svar?
Citera
2022-10-12, 13:59
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Jag försvarar inte Adel eller affären på något vis, MEN jag hävdar å det bestämdaste att UG inte ger hela sanningen, eller en grovt vinklad version av den. Detta enbart i syfte att skapa sensationsjournalistik som lockar tittare.

Jag har personligen insyn i UGs arbetssätt och har suttit "på andra sidan" när drevet gått. Motparten har kunnat presentera fakta som helt bortses ifrån då det inte gynnat den vinklig redaktionen haft i reportaget.

Med det sagt, ta en näve salt och sluta vara naiva.

Generellt så kan det säkert stämma. I just detta specifika fall, vad är vinklat eller inte hela sanningen ?
Citera
2022-10-12, 14:04
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Generellt så kan det säkert stämma. I just detta specifika fall, vad är vinklat eller inte hela sanningen ?

Säger inte att det är något fel i detta fallet. Å andra sidan hävdar Canon det å det bestämdaste i sitt svar:

Citera
2022-10-12, 14:06
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Haha gud vad jag skrattade när jag såg det på nyheterna.
Det är ju så man gör där han kommer ifrån.
Inga konstigheter där hör det till.
Såklart han inte tycker han gjort något fel.
Han har nog fler strängar på sin lyra
Och du skrattar och tycker att det är roligt, för att???
Citera
2022-10-12, 14:11
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Säger inte att det är något fel i detta fallet. Å andra sidan hävdar Canon det å det bestämdaste i sitt svar:

Jo men det är ett kalkonsvar. INGEN köper den förklaringen.
Canon vet att han inte får bedriva sådan verksamhet samtidigt som han är läkare på sjukhuset.
Han vet själv att han inte får ta emot något allra minst pengar från leverantörer, det är en ren muta.

citat:
En bisyssla ska normalt inte föranleda affärstransaktion mellan XXX och en anställd vid XXX, eller med näringsverksamhet som denne har verksamhetsinflytande i. Detta gäller även om medarbetaren är helt eller delvis tjänstledig från anställningen och oavsett om bisysslan som sådan har godkänts eller inte av XXX

Alla inom offentligt driven vård har sådana avtal i sin anställning. från -90 talet och framåt.
Citera
2022-10-12, 14:12
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Och du skrattar och tycker att det är roligt, för att???

förmodar att det är när fördomar visa sig vara sanna
Citera
2022-10-12, 14:16
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Resorna och middagarna är nog av större summa än de 200tkr som betalats ut
Citera
2022-10-12, 14:23
Medlem
Citat:

Om detta var så enkelt, varför gjorde sig både VDn och Adel Shalabi otillgängliga och undvek att svara på frågor från reportern? Folk med rent mjöl i påsen agerar inte så.
Citera
2022-10-12, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
200 papp är ju en piss i missisippi i upphandlingar.. Varför riskera sitt levebröd för detta? Och varför går Canon med på det?

Upphandlingar i miljonklassen är vanliga innom staten, och mycket pengar cirkulerar. Även jag har varit med i upphandlingar av dessa summor, och mer.

Men inte fan skulle jag sälja ut mig för vad för vad Adel måste ha typ i månadslön? Ok om det var miljoner, då kan jag förstå att Mamon lockar. Men för 200k skulle jag misstänka att även Mamon rekomenderar möjligheten till en fortsatt stabil inkomst.
Men, vi vet ju inte vilka andra möjligheter han har haft under tidigare arbete. Det kan ju knappast vara så att han i 60-årsåldern HELT plötsligt kommer på att han kan ta mutor. Jag gissar att han på andra ställen och det han hade nyligen haft andra tillfällen att fråga efter inbetalning direkt på kontot.
Citera
2022-10-12, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Politrukens
Om detta var så enkelt, varför gjorde sig både VDn och Adel Shalabi otillgängliga och undvek att svara på frågor från reportern? Folk med rent mjöl i påsen agerar inte så.

Det var lätt att höra på rösten från Adel att det fanns en oro för att den komma med sin jättefärvånade förnekelse. Själv hade jag velat veta mera än att hals över huvud fly.
Citera
2022-10-12, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan5432
Det var lätt att höra på rösten från Adel att det fanns en oro för att den komma med sin jättefärvånade förnekelse. Själv hade jag velat veta mera än att hals över huvud fly.

Detta ska ju föreställa intelligenta och rationella människor som kan uttrycka sig väl i både tal och skrift (nåja i Shalabis fall). Det borde inte vara några problem som helst för båda att lugnt och sansat redogöra för turerna om allt var lagenligt.
Citera
2022-10-12, 15:02
Medlem
Jag tycket vi noterar detta fallet av korruption - och följer det i mål -
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här