2022-10-12, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Det blir väl givande av muta för Canons del, olagligt även det

Bestickning vill jag minnas att det heter
Citera
2022-10-12, 13:18
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-Tyson
Inte oväntat att en del skulle direkt klaga på att han är blatte! Oj, aldrig har svensken mutat! Senast så är självaste Ericsson under utredning för mutbrott förfan! Sluta tramsa.
Så du menar att pga. en mutskandal där Ericsson är inblandade så får man inte tycka illa om blattar? Sluta tramsa själv.
Citera
2022-10-12, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
När araben förde det på tal skulle Canon anmält till sjukhusets styrelse.

Då hade de fått respekt och antagligen även vunnit upphandlingen.
Ja, det hade ju varit det bästa men med tanke på att Canon redan hade ordnat med resor, bjudmiddagar och dylikt så var de redan inne i mutkarusellen så att säga. Så det hade nog inte gått så bra.
Citera
2022-10-12, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Nu har Canon skitat ner sig och lär nagelfaras om så en tonerkasett skall inköpas.

VD hos Canon måste gå efter det här.
Citera
2022-10-12, 13:28
Medlem
Hoppas verkligen de nitar denne fåraknullare.
Inte nog med att haft en jäytelön, dessutom kräver han muta.
Citera
2022-10-12, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Hur kom detta till UGs kännedom? Det känns som någon läckt så UG kunnat börja nysta:
- Canon, någon har blivit sur på hanteringen
- Akademiska, det har tisslats och tasslats med slutfakturan och någon har misstänkt ngt

Jag gissar på att någon på Canon har läckt!

Ser två tänkbara sätt:

- UG har fått inloggningsuppgifterna till hans Hotmail (mindre troligt)
- Någon av dem på Canon som blev lack på att VD:n ville betala ut mutan läckte VD:s mail till UG.

Man ser ju själva mailet från hans privata mailadress till VD:n. Så antingen har UG tillgång till hans mailbox, eller så har man fått tillgång till mailet från mottagarsidan.
Citera
2022-10-12, 13:32
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Vilket land kommer Adel Shalabi ifrån? Bor i Danderyd.

Gissar det är den här mannen : https://www.ratsit.se/19581208-Adel_Abdelhamid_Mohamed_Shalabi_Enebyberg/a-lghTphDlbCgCFiTNC4ZmMh71cAn5_3PnUn8gbSuOs#fordon

Vid inköp av en ny avancerad röntgenapparat till Akademiska sjukhuset i Uppsala begärde den dåvarande verksamhetschefen att leverantören Canon skulle betala ut 200 000 kronor till hans privata konto. När det inte gick att lösa tecknades ett konsultavtal med Canon värt 200 000 kronor, det kan Uppdrag granskning avslöja.

Inköpet och uppgörelsen med verksamhetschefen föregicks av flera bjudmiddagar i samband med mässor runt om i världen. Där deltog inte bara verksamhetschefen, utan även flera andra från Akademiska sjukhuset. Och Canon stod för notan vid middagarna.

https://www.svt.se/nyheter/granskning/avslojar-chef-pa-akademiska-fick-pengar-vid-miljonaffar-med-canon
Det där har existerat i många år, så dra inga växlar på mannens etncitet (ni som vill göra det).

Låt en professor vid ett universitet göra en undersökning (vriden) som du betalar för till universitetet, och sedan betalar du professorn för att hålla ett "föredrag" på 30 min vid olika tillfällen. Kostnad runt 100' per uppdrag, som då betalas till professorns privata bolag.
Citera
2022-10-12, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usr1
Öka uppdrag gransknings budget

Ja helt klart. Gärna med 1000%
Citera
2022-10-12, 13:42
Medlem
RobbanUCs avatar
Så fungerar det i landet med institutionaliserad korruption.
Det allmänna dvs skattepengar/sjukhusbudget går till Canon som tar ett överpris på mycket mer än de futtiga 200.000 som blatten fått.
En förlust för samhället på betydligt mer än vad folk tror att det rör sig om.
Uppskattningsvis minst det dubbla.
Mång kultur ens Sve rige är fan tas tiskt!
Citera
2022-10-12, 13:47
Medlem
jackflashs avatar
Jag försvarar inte Adel eller affären på något vis, MEN jag hävdar å det bestämdaste att UG inte ger hela sanningen, eller en grovt vinklad version av den. Detta enbart i syfte att skapa sensationsjournalistik som lockar tittare.

Jag har personligen insyn i UGs arbetssätt och har suttit "på andra sidan" när drevet gått. Motparten har kunnat presentera fakta som helt bortses ifrån då det inte gynnat den vinklig redaktionen haft i reportaget.

Med det sagt, ta en näve salt och sluta vara naiva.
Citera
2022-10-12, 13:50
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ser två tänkbara sätt:

- UG har fått inloggningsuppgifterna till hans Hotmail (mindre troligt)
- Någon av dem på Canon som blev lack på att VD:n ville betala ut mutan läckte VD:s mail till UG.

Man ser ju själva mailet från hans privata mailadress till VD:n. Så antingen har UG tillgång till hans mailbox, eller så har man fått tillgång till mailet från mottagarsidan.
han har lämnat en dator inloggad förmodligen. Jag hamnar ofta i kollegors inkorgar på gemensamma datorer. Inkvoterade chefer är ofta arroganta och otrevliga för att maskera sin inkompetens eller nervösa i sin läggning pga issd
Citera
2022-10-12, 13:52
Medlem
Nono.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Jag försvarar inte Adel eller affären på något vis, MEN jag hävdar å det bestämdaste att UG inte ger hela sanningen, eller en grovt vinklad version av den. Detta enbart i syfte att skapa sensationsjournalistik som lockar tittare.

Jag har personligen insyn i UGs arbetssätt och har suttit "på andra sidan" när drevet gått. Motparten har kunnat presentera fakta som helt bortses ifrån då det inte gynnat den vinklig redaktionen haft i reportaget.

Med det sagt, ta en näve salt och sluta vara naiva.

Det är precis det du gör med ditt inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in