Citat:
Ursprungligen postat av
adina
Ja, hon har haft ungefär 1.5 år på sig att försöka lösa detta men uppenbarligen struntat i detta .
Hon hade inte "förstått" att man måste betala skatt på försäljningen av huset....
När hon förstod det kontaktade hon skatteverket, fick en kontaktperson, skrev nåt brev.
Sen var det tyst från skatteverket för hennes handläggare hade slutat, för hon var bara en "konsult" enligt Gräddis.
Ingen informerade henne att konsulten hade slutat. Plötsligt dök det upp ett brev från Kronofogden...
Det var ju inte hennes fel att konsulten slutat och Ingen hade kontaktat henne om det. Nu ör det skatteverkets fel att det gått till Kronofogden.
Familjemedlemmar ville hjälpa henne med skulden men hon tackade nej!!!