2022-10-06, 17:36
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Menar du att kunden kåta gunnar och erik från Falun hotar dig? Be honom då dra i den lille och passera.
Du kan bara säga till honom att du är upptagen katten har ont i magen grannen har mensen.
Det finns liksom alla saker du kan hitta på. Kunden hotar dig för att han vet det finns 20 andra brudar som jagar fula Henrik från Gråbo för om du inte träffar honom så går han ju bara vidare till nästa. Lägg inte ner fokus på att känna dig hotad svara bara med en enkel sak sedan skit i att tänka på det.
Kunden hotar dig ju bara för att du ska få dåligt samvete för att han drar till nästa.
Det är operatörer som utpressar gubbarna.

Senast i förmiddags hade jag en gubbe som vänligt nog skickade print på sms:et han hade fått.

Det är alltid samma story: player har blivit hackad och den som messar är hennes vän och vill att gubben ska ta kontakt med player på en annan sida som hon nu är medlem på.
2022-10-06, 17:40
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Det är operatörer som utpressar gubbarna.

Senast i förmiddags hade jag en gubbe som vänligt nog skickade print på sms:et han hade fått.

Det är alltid samma story: player har blivit hackad och den som messar är hennes vän och vill att gubben ska ta kontakt med player på en annan sida som hon nu är medlem på.
Ganska stort problem som har kommit upp. Det viktigaste är att man tar kontakt med coachen och berättar och printar. Sedan kanske man bara kan gå vidare. Tyvärr är det väl så att detta kommer att ske i stor skala. Man kan hoppas att coacherna kan få bort dessa personer innan alla andra appar får problem och tappar sina kunder.
2022-10-06, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoffaan
Börjar bli lite desperat efter ett extrajobb.. Men eftersom de finna få företag som vill anställa en extra när man redan har ett 7-16 jobb som ramlade jag över chattoperatör.
Så kort och gott. Är det värt det? Jag kan lätt sitta och skriva snusk och skit till gubbar, de har jag inga problem med. Men tjänar man ens något på det så att det är värt? Hur länge sitter ni som jobbar med de? Sen är jag tveksam på att skicka bild på mitt körkort som identifiering. Är det lugnt ?

Du ska definitivt inte skicka bild på ditt körkort som identifiering eftersom du då kan råka ut för ID-stöld och bedrägeri.

En hederlig anställningsintervju är alltid på sin plats
2022-10-06, 17:47
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ganska stort problem som har kommit upp. Det viktigaste är att man tar kontakt med coachen och berättar och printar. Sedan kanske man bara kan gå vidare. Tyvärr är det väl så att detta kommer att ske i stor skala. Man kan hoppas att coacherna kan få bort dessa personer innan alla andra appar får problem och tappar sina kunder.
Såhär har det varit i flera år tyvärr.

I bland har det ju varit så att gubben är gift och då skickas en bild på hans kuk i sms:et och typ "vill du att Gunilla ska se denna bilden. Skicka 5000:- till denna bitcoinadressen". Har fått upp såna chattar sjukt många gånger. Det är ju därför de har sagt att man inte längre får logga att kunden har lämnat varken adress eller nummer.
2022-10-09, 10:50
Medlem
Suchkas avatar
Mycket intressant som skrivits här på senaste, men skit i det nu. Var är cw-lönen!
2022-10-09, 11:10
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suchka
Mycket intressant som skrivits här på senaste, men skit i det nu. Var är cw-lönen!
Det måste vara så att David håller inne pengarna för att du inte har loggat. Det känns som att du måste sköta sådana saker. Sedan så du inte glömmer att möta upp dina kunder. Det känns som att detta kan vara den stora anledningen. Du borde veta att cw kan betala ut pengarna senast 10 arbetsdagar efter månadens slut. Det innebär i värsta fall kan du få lönen den 15 med. Men om du har lite koll och har fått löner så kommer den till 80% mellan den 7-9. Varför är du så ivrig på att få lönen går du på knäna?
Senast redigerad av sebastian66 2022-10-09 kl. 11:39.
2022-10-09, 12:56
Medlem
Suchkas avatar
Citat:
Varför är du så ivrig på att få lönen går du på knäna?
Måste köpa kolegieblock och blyerspennor så jag kan logga allt, vad trodde du Sebbe, vi har väl båda jobbat sen 90-talet med detta. Och gurkan då.
2022-10-10, 05:56
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Måste köpa kolegieblock och blyerspennor så jag kan logga allt, vad trodde du Sebbe, vi har väl båda jobbat sen 90-talet med detta. Och gurkan då.
I värsta hand får du liksom ta smslån. Gurkan ligger troligen på playan i spanien eller på Malta satsar jag på. Tror han hyr ett flådigt hus på beachen har en typ av resort så cashen bara flyter in per automatik.
2022-10-10, 09:17
Medlem
Citat:

2021 J 9, F 10, M 9, A 9, M 7, J 8, J 8, A 8, S 7, O 11, N 9, D 8

2022 J 9, F 8, M 8, A 7, M 9, J 8, J 7, A 8, S 8, O ???
Något mystiskt försenande fenomen råder i Oktober varje år
Senast redigerad av CrystalineAA 2022-10-10 kl. 09:23.
2022-10-11, 11:28
Medlem
Ja, vad är det med oktober? 11:e idag och inte en spänn…

Nån som noterat droppen i mess senaste veckan på cw? Nåt skumt i görningen, och helt tyst på mailen, ni som vet vet vad/ vem jag pratar om.
2022-10-11, 15:18
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rknrlstr
Ja, vad är det med oktober? 11:e idag och inte en spänn…

Nån som noterat droppen i mess senaste veckan på cw? Nåt skumt i görningen, och helt tyst på mailen, ni som vet vet vad/ vem jag pratar om.
Jag kan hjälpa dig på traven med sunt förnuft. Sverige går på knäna maten är dyr elen går bananas. Mjölken går upp osten dyr margarinet dyrare äggen kostar mer. Räntan går upp aktierna dyker. Hur kan du då tro att det kommer vara lika mycket trafik på CW JH eller Operador då? Du tror inte folk tänker spara på sina pengar. Det kanske då är ganska naturligt att din trafik är mindre. Eller så skriver du för dåligt och får för lite mess helt enkelt. Det kanske kan bara olika faktorer.
Beträffande din lön så har alla olika sätt att få betalt på eller hur. JH tex har utbetalning 1 gång per vecka. Betalningen kommer INTE alltid på exakt samma dag. CW tex där har du väl 2-3 olika sätt du kan få betalt på alla har olika utbetdagar. På CW kan dom tex hålla din lön 10 BANKDAGAR, Skulle du då ha otur kan dom logiskt sett hålla din lön till den typ 14 eller 15 utan att göra fel. Det borde du ju veta med sedan tidigare. Det enklaste du kan göra är ju kanske att ta kontakt med L eller D. Du lär absolut få svar på vad problemet är.
2022-10-11, 16:06
Medlem
Jag ber om ursäkt för min dumhet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in